Nagroda Główna i wyróżnienie branżowe dla fabryki Mercedesa w Jaworze w konkursie „Pracodawca Jutra 2021”

Fabryka Mercedesa w Jaworze została nagrodzona w konkursie „Pracodawca Jutra 2021” organizowanym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Projekt edukacyjny „Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię” zdobył nagrodę główną w kategorii „Ambasador Edukacji” oraz wyróżnienie Sektorowej Rady ds. Kompetencji w sektorze motoryzacja i elektromobilność.
- Projekt „Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię” został laureatem i zdobywcą nagrody głównej w kategorii „Ambasador Edukacji” w konkursie „Pracodawca Jutra 2021”.
- Konkurs jest organizowany po raz szósty przez PARP (Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości).
- Projekt „Girls Go Technology” otrzymał także wyróżnienie w sektorze motoryzacji i elektromobilności.
- To już kolejna nagroda dla projektu realizowanego przez Mercedes-Benz Manufacturing Poland wspólnie z agencją Kawałek Świata-Media.
Konkurs „Pracodawca Jutra” organizowany jest przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości już po raz szósty. Nagrody i wyróżnienia przyznawane są firmom, które podejmują konkretne inicjatywy w zakresie edukacji i przygotowania pracowników do potrzeb rynku pracy.
– Kiedy 4 lata temu rozpoczynaliśmy rekrutację do fabryki silników i baterii elektrycznych w Jaworze, wielu ekspertów od zasobów ludzkich wątpiło, czy uda nam się w 25-tysiecznym miasteczku znaleźć pracowników do ultranowoczesnej fabryki. Postawiliśmy na aktywizację zawodową kobiet i dziś stanowią one 46% załogi. Projekt „Girls Go Technology” ma na celu przekonanie zarówno nauczycieli jak i uczennic szkół średnich w Jaworze, że kobiety mogą uzyskać kompetencje cyfrowe i doskonale radzą sobie w nowoczesnym przemyśle. Przełamujemy więc stereotypy dot. „męskich” zawodów w dobrze płatnych branżach STEM. Projekt „Girls Go Technology” pomaga młodym kobietom w wyborze ścieżki kariery właśnie w zawodach technicznych, o których wcześniej często nie myślały. „Oswajamy” je z technologią i dajemy narzędzia budzące w nich pewność siebie – mówi dr Ewa Łabno-Falęcka dyrektor komunikacji korporacyjnej. – Po 4 edycjach mamy w regionie już 60 absolwentek, które nie boją się wyzwań i świadomie wybierają zawody przyszłości – dodaje.
Do konkursu zgłoszono 89 inicjatyw z całej Polski. Przyznano 5 nagród głównych i 15 sektorowych.
To już trzecia nagroda dla Mercedesa za projekt „Girls Go Technology”. W styczniu 2021 r. doceniono go Brązowym Spinaczem w plebiscycie „Złote Spinacze” organizowanym przez Związek Firm Public Relations, a we wrześniu 2021 r. projekt zajął I miejsce w konkursie PR Wings, w kategorii PR korporacyjny.
Źródło: Mercedes-Benz Manufacturing Poland