MaXgear już 15 lat na rynku

MaXgear już 15 lat na rynku Auto Partner
28.9.2021

Był rok 2006. Firma Auto Partner istniała na rynku już 13 lat, od 1993 roku. To właśnie w tym roku – szczęśliwych trzynastych urodzin – zostaje zrealizowany plan stworzenia marki własnej części MaXgear.

Początki nie były proste – potrzebny był pomysł na nazwę oraz linia produkcyjna, która stworzy produkt, jaki zaplanowano, potem kontrola jakości, logistyka i zastrzeżenie znaku towarowego. Małymi krokami, w bardzo okrojonym składzie, zaczęła się mrówcza praca od podstaw nad stworzeniem marki, która dziś ma ponad 35 tysięcy referencji.

Wykres osi czasu:

  • 2006 – utworzenie marki MaXgear i wprowadzenie pierwszych produktów na rynek
  • 2007 – pierwsze targi z udziałem marki
  • 2008 – zastrzeżenie znaku towarowego MaXgear, ilość referencji wzrosła do 1000
  • 2009 –  dołączenie oferty do katalogu TecDoc, Integra, Nextis; oferta MaXgear zawiera już ponad 5 000 części
  • 2013 – katalog MaXgear zawiera 10 000 referencji
  • 2014 – przeniesienie siedziby firmy Auto Partner SA do nowego centrum logistyczno-dystrybucyjnego o powierzchni 20 tys. m2 w Bieruniu oraz ekspansja na rynek europejski
  • 2016 – zmiana logotypu marki
  • 2017 – ponad 20 000 referencji części MaXgear
  • 2019 – partnerstwo załogi TVN TURBO RALLY TEAM Łukasz Byśkiniewicz i Zbyszek Cieślar
  • 2020–2021 – główny partner załogi TVN TURBO RALLY TEAM Byśkiniewicz&Cieślar
  • 2021 – oferta przekracza 35 000 referencji, jubileusz 15-lecia istnienia

Pierwsze produkty MaXgear, które pojawiły się w sprzedaży w 2006 roku, to pompy wspomagania, a jeszcze pod koniec pierwszego roku oferta poszerzyła się o pompy elektryczne paliwa, cewki zapłonowe oraz sprzęgła wiskozowe. Dwa lata później do oferty dołączono klocki, tarcze i zaciski hamulcowe, a także przeguby, amortyzatory zawieszenia i łożyska.

Rok 2009 to kolejne poszerzenie asortymentu, tym razem o filtry, elementy rozrządu, a rok później dołączają do katalogu następne elementy układu zawieszenia i sprężyny.

2013 to rok wprowadzenia do sprzedaży akumulatorów MaXgear, których katalog jest bardzo intensywnie poszerzany i rozwijany o nowe typy, np. akumulatory start-stop czy motocyklowe; akumulatory MaXgear stanowią trzon sprzedaży w okresie jesienno-zimowym.

W 2017 roku wjeżdżają na stany magazynowe pierwsze elementy z układu chłodzenia i klimatyzacji.

Oferta, wraz z rozwojem motoryzacji, jest nieustannie poszerzana o nowe referencje, pokrywając tym samym prawie cały park maszynowy w Europie. W każdym miesiącu przybywa nowych referencji do kolejnych modeli samochodów, pojawiają się dodatkowe akcesoria, a także produkty z chemii samochodowej czy warsztatowej. Oferta aftermarketowa MaXgear nieustannie podąża za rozwojem rynku.

Od 2014 roku MaXgear jest obecny nie tylko na rynku polskim, ale także poza naszymi granicami. Od samego początku był bardzo mocną marką na rynku czeskim, stopniowo zdobywał uznanie na rynkach wschodnich, a także w Niemczech czy Austrii.

Od kilku lat Auto Partner SA bardziej ukierunkował swą działalność na zagranicę, widząc znaczne zapotrzebowanie na rynkach krajów Europy Zachodniej. Obecnie części MaXgear dostępne są w ponad 20 krajach.

Co przesądziło o sukcesie rozwoju marki MaXgear?

Uznanie marki ma wiele podstaw – szeroka i nieustannie rozwijana oferta, bardzo dobry stosunek jakości do ceny, ale przede wszystkim jakość, która gwarantuje nie tylko wysoki poziom bezpieczeństwa, ale również daje pewność długiej eksploatacji i niezawodności. Sprzyja temu bardzo staranny dobór dostawców i wnikliwa kontrola na wielu etapach produkcji. Wszystkie części zamienne do samochodów są również wytwarzane z zastosowaniem restrykcyjnych norm ekologicznych.

Zaufanie klientów jest największą nagrodą – ponad 35 tysięcy referencji i ciągły rozwój marki są odpowiedzią na potrzeby rynku, czyli klienta, który wybiera części MaXgear za ich jakość i pewność. Właśnie to przekonanie jest największą nagrodą w roku, w którym firma obchodzi jubileusz 15 lat istnienia na rynku.

Czy wiesz, że…

Nazwa MaXgear to nie wymysł agencji reklamowej czy jakiegoś guru od marketingu, to po prostu kreatywny pomysł pracownika Auto Partner. Gdy powstawała marka, ogłoszono w firmie konkurs dla pracowników na nazwę nowego brandu, i tak w wyniku nadesłanych prac została wyłoniona najlepsza nazwa – MaXgear. Brawo pracownicy Auto Partner!

Źródło: Auto Partner

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 7–8 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę