Kolory zwycięstwa

30.4.2014

Po zakończonej ogromnym sukcesem premierze wyposażonego w sportowe zawieszenie dwustronnego działania MDS (Modularny System Tłumienia) samochodu Aston Martin V12 Vantage GT3 podczas 24-godzinnego wyścigu Nürburgring w ubiegłym roku , również w 42. edycji klasycznego wyścigu długodystansowego (19 do 22 czerwca) BILSTEIN i Aston Martin Racing ponownie wystartują razem.

Podobnie jak w roku 2013, rónież w tym tradycyjne barwy firmy BILSTEIN na modelu Aston Martin V12 Vantage GT3 będą podkreślały partnerstwo technologiczne obydwu firm – ze szczególnym akcentem na 24-godzinny wyścig Nürburgring. Przedłużona do końca 2014 roku umowa opiera się wieloletniej, pełnej sukcesów współpracy firmy BILSTEIN z Astonem Martinem w zakresie dostaw na pierwszy montaż (OE). Wszystkie seryjne modele brytyjskiego producenta samochodów wyposażone są w amortyzatory BILSTEIN.

- Po udanej premierze w roku ubiegłym jesteśmy bardzo szczęśliwi z faktu, iż również tym razem Aston Martin ponownie postanowił zaufać naszemu ogromnemu doświadczeniu na torze Nürburgring – mówi Martin Flik, szef Działu Motosportu firmy BILSTEIN.

Aston Martin Racing i BILSTEIN skrupulatnie przygotowują się na wyzwanie w „Zielonym Piekle". Po zajęciu 10. pozycji w roku ubiegłym brytyjski zespół fabryczny z kierowcami Stefanem Mücke (Niemcy), Darren'em Turner (Wielka Brytania) oraz Pedro Lamy (Portugalia) zamierza uzyskać jeszcze lepsze wyniki. Po zakończonym sukcesem starcie w jazdach testowych i nastawczych podczas Mistrzostw Długodystansowych VLN w marcu – w ramach przygotowań do 24-godzinnego wyścigu Nürburgring – brytyjski zespół wystartuje jeszcze 17 maja w czwartym wyścigu Mistrzostw Długodystansowych VLN na owianym legendą torze w Górach Eifel. Ponadto żółto-niebieski Vantage wystartuje 23 sierpnia w 6-godzinnym Wyścigu o Puchar ADAC Ruhr – także w ramach Mistrzostw VLN.

Również zespół Black Falcon – zwycięzca w generalnej klasyfikacji 41. edycji 24-godzinnego wyścigu w Górach Eifel – planuje bronić tytułu samochodem Mercedes-Benz SLS AMG GT3, który będzie wyposażony w Modularny System Tłumienia firmy BILSTEIN. Oprócz zespołów Aston Martin Racing i Black Falcon, ubrani w żółto-niebieskie stroje teamowe eksperci BILSTEIN w boksach startowych oraz w specjalnej ciężarówce BILSTEIN z zapleczem warsztatowym i konferencyjnym będą się troszczyć również o inne, liczne zespoły korzystające z amortyzatorów BILSTEIN. Miedzy innymi będzie to startujące po raz pierwszy, wyposażone w zawieszenie MDS Ferrari 458 zespołu Racine one.

Dzięki niezależnej regulacji siły tłumienia w fazie dobicia i rozciągania oraz związanemu z tym szerokiemu zakresowi indywidualnych nastawów zawieszenie MDS firmy BILSTEIN daje doskonałe podstawy do odnoszenia sukcesów w sporcie motorowym, a szczególnie w wymagającym wyścigu 24-godzinnym w Górach Eifel. Dziesięć wyraźnych „kliknięć" od pozycji 1 (miękkie nastawy) do 10 (twarde nastawy) pozwala optymalnie ustawić system tłumienia pod kątem specyficznych warunków panujących na torze Nordschleife. Ponadto dzięki wzorowej powtarzalności krzywych charakterystyki możliwości zmiany pozwalają na idealne dopasowanie do specyficznego zachowania zawieszenia konkretnego samochodu sportowego.

http://bilstein-amortyzatory.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę