Klocki Ferodo Eco-Friction o zerowej i niskiej zawartości miedzi

Ferodo
4.12.2015

Ferodo Eco-Friction to opatentowana technologia stosowana na pierwszy montaż.

Nowa technologia jest nie tylko przyjazna dla środowiska, ale również poprawia bezpieczeństwo i skuteczność działania, czego dowodem jest krótsza droga hamowania. Najnowsze testy wykazały, że klocki hamulcowe Ferodo Eco-Friction nie tylko dorównują sile tradycyjnych produktów miedziowych, ale mają nad nimi istotną przewagę. Na przykład, droga hamowania popularnego Volkswagena Golfa Mk6 z prędkości 100 km/h skróciła się o 10%, a przy próbie hamowania ze 115 km/h o 17%.

Klocki Ferodo Eco-Friction mogą być montowane także w lekkich pojazdach dostawczych. Korzyści z takiego rozwiązania potwierdzają kolejne liczby: droga hamowania Peugeota Boxera i Fiata Ducato była krótsza o 12 lub 16 metrów z prędkości odpowiednio 100 km/h oraz 115 km/h. Testy zostały przeprowadzone przez niezależną firmę badawczą – MIRA Ltd z Wielkiej Brytanii, zaś wyniki dotyczą porównania klocków Ferodo z drugą, konkurencyjną marką o najlepszych wynikach.

Oferta nisko i bezmiedziowych klocków hamulcowych Eco-Friction pokrywa w 90% zapotrzebowanie europejskiego parku samochodowego, zaś od 2016 roku odsetek ten wzrośnie do 95%. Oznacza to, że technologia Eco-Friction znajdzie zastosowanie we wszystkich obecnie produkowanych oraz nowych, popularnych modelach pojazdów. Klienci zyskają lepszą skuteczność hamowania dzięki przewadze technologicznej produktów o zmniejszonym wpływie na środowisko, co wynika z zerowej lub niskiej zawartości miedzi.

Obecnie klocki Ferodo Eco-Friction są używane na pierwszy montaż w nowym Audi A4, najnowszej generacji aut Mercedes-Benz Klasy C, a niebawem pojawią się również w modelach innych producentów.

Źródło: Ferodo

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę