Jest szansa na tańsze CNG i LNG

Gerard Bartłomiejczyk
6.8.2018

Znowelizowana ustawa o podatku akcyzowym została przyjęta przez Senat. To teoretycznie dobra wiadomość dla kierowców, a znacznie lepsza dla samorządów. Oznacza ona bowiem, że mogą stanieć ceny gazu ziemnego CNG i LNG, o ile będą one wykorzystywane do napędu pojazdów z silnikami spalinowymi.

Rządowy projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym, a także Prawa celnego zakłada wprowadzenie kolejnego ułatwienia w prowadzeniu działalności gospodarczej, tym razem związanego z podatkiem akcyzowym. Nowelizacja ta ma przyczynić się do zmniejszenia obciążeń administracyjnych dla przedsiębiorców, ograniczyć ponoszone przez nich koszty oraz przyspieszyć ich obsługę przez organy podatkowe.

Zmiany dotyczące zerowego podatku akcyzowego na gaz ziemny CNG (sprężony) i LNG (skroplony), o ile jest przeznaczony do napędu silników spalinowych, mają również być elementem walki o czystsze powietrze w miastach. Dla samorządów będzie to z pewnością ważny argument, by stawiać także na komunikację publiczną opartą o autobusy napędzane CNG i LNG.

Raczej jednak nie ma co liczyć, że Polacy po tej zmianie, która powinna przełożyć się na niższą cenę CNG, nagle masowo rzucą się na auta przystosowane do napędzania tym paliwem. Z pewnością to lepsza wiadomość dla władz miejskich, które chętniej stawiają np. na autobusy dostosowane do zasilania gazem CNG.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę