Jak zamontować końcówkę drążka kierowniczego Meyle-HD?

Udostępnij:

To, czy i jak precyzyjnie kieruje pojazd, zależy od wielu komponentów. Jednym z kluczowych elementów pojazdu dla precyzyjnego sterowania jest końcówka drążka kierowniczego. Zapewnia przenoszenie mocy z drążków kierowniczych na zwrotnicę podczas kierowania, a koła w konsekwencji podążają za kątem skrętu kierowcy.

Końcówki drążków kierowniczych są trwałymi komponentami o zasięgu ponad 100 000 kilometrów. Są to również typowe części zużywające się, które z czasem należy wymienić. Charakterystyczną wadą na końcu cięgna jest uszkodzona gumowa tuleja. Rzeczywista wada jest często następstwem uszkodzenia uszkodzonej gumowej tulei: piasek i woda mogą dostać się przez wadę. W wyniku tego sworzeń kulowy zaczyna rdzewieć. Piasek i kurz mogą również przedostać się między sworzniem kulowym a plastikowym gniazdem i szlifują plastikowe siedzisko do szorstkiego wykończenia – prowadząc do interakcji między bolcem kulowym a plastikowym gniazdem. Wszystko to uszkadza końcówkę drążka kierowniczego i wpływa na stabilność kierunkową pojazdu – a zatem stanowi realne zagrożenie bezpieczeństwa. Trwałość końcówki drążka kierowniczego można znacznie wydłużyć za pomocą zaledwie kilku kroków roboczych.

Krok 1: Czyszczenie zwrotnicy stalowej

Przed rozpoczęciem montażu nowego końca drążka kierowniczego należy wyczyścić powierzchnię styku zwrotnicy, na której spoczywa guma. Jest to konieczne, aby guma zwrotnicy mogła swobodnie się obracać.


Krok 2: Smarowanie powierzchni zwrotnicy smarem silikonowym

Nowy zestaw „wszystko w jednym” pomaga warsztatom zaoszczędzić cenny czas: łożysko koła i piasta koła są wstępnie zmontowane w zestawie naprawczym łożyska koła Meyle-Original. To rozwiązanie obejmuje globalną flotę ponad trzech milionów pojazdów.

Krok 3: Instalacja końca cięgna

Teraz zainstaluj końcówkę drążka kierowniczego Meyle-HD i dokręć nakrętkę momentem 65 Nm. Nakrętkę należy dokręcić ręcznie, aż sworzeń kulowy przestanie się obracać. Ostateczny moment dokręca się następnie kluczem dynamometrycznym. W żadnym wypadku nie używaj klucza udarowego do dokręcania końcówki drążka kierowniczego.

Krok 4: Przeprowadzenie wyrównania koła

Zawsze konieczne jest wyrównanie kół po zamontowaniu końcówki drążka kierowniczego w celu dostosowania geometrii osi pojazdu do specyfikacji producenta. Następnie nakrętkę zabezpieczającą końca drążka kierowniczego dokręca się momentem 55 Nm.

Proces został pokazany także w poniższym filmie:


Źródło: Meyle

Udostępnij:

Drukuj


TOP w kategorii







aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również