IVECO Services: świat innowacyjnych usług opartych na łączności

IVECO Service dostosowuje rozwiązania do potrzeb mobilności IVECO

IVECO poczyniło dalsze postępy w procesie serwicyzacji i tworzenia nowego modelu biznesowego wykorzystując wszystkie możliwości technologii cyfrowych. Zaprezentowano nową nazwę parasolową dla stale poszerzającego się portfolio innowacyjnych usług i produktów serwisowych: IVECO Services. Zorientowaną na Klienta i modułową ofertę opracowano w celu zapewnienia dostosowanych do potrzeb rozwiązań w zakresie mobilności, które pomagają operatorom transportowym usprawnić prowadzenie działalności oraz zwiększyć jej konkurencyjność i rentowność, a także wydajność pod kątem zrównoważonego rozwoju.

  • IVECO Services to krok na drodze do serwicyzacji: dynamiczne, stale poszerzane portfolio usług i produktów serwisowych, stworzone z myślą o wsparciu Klientów w efektywnym zarządzaniu działalnością oraz zwiększeniu konkurencyjności, rentowności i zrównoważonego rozwoju dzięki dostosowanym do potrzeb rozwiązaniom w zakresie mobilności.
  • Modułowe podejście do IVECO Services umożliwia Klientom precyzyjne dopasowanie usług do celów biznesowych i wymagań operacyjnych.
  • Szereg nowych usług cyfrowych dostępnych z poziomu Klienta na portalu  IVECO ON oraz aplikacji dla kierowców IVECO pomaga Klientom zmaksymalizować czas dyspozycyjności oraz zwiększyć wydajność pojazdu, bezpieczeństwo kierowcy i położyć nacisk na kwestie dotyczące ochrony środowiska

IVECO dąży do stworzenia rozwiązania transportowego zorientowanego na Klienta i obejmującego najnowocześniejsze pojazdy wraz z zestawem usług dostosowanych do konkretnych wymagań operacyjnych i biznesowych.

IVECO Services nie tylko wspierają działalność Klientów, ale także oferują szereg funkcji zorientowanych na kierowcę, zaprojektowanych z myślą o jego komforcie i dobrym samopoczuciu na drodze. Szereg nowych usług cyfrowych opracowano, aby ułatwić pracę i życie kierowcy na pokładzie, a także umożliwić menedżerom flot wydajne zarządzanie flotą, wydłużenie czasu dyspozycyjności pojazdów i poprawę bezpieczeństwa kierowców.

Kompleksowe rozwiązania zaprojektowane z myślą o zwiększeniu produktywności, rentowności oraz bezpieczeństwa i dobrostanu kierowców

Kompleksowe portfolio IVECO Services obejmuje rozmaite obszary działalności i wyzwania biznesowe. Celem IVECO jest pomoc Klientom w zwiększaniu produktywności i rentowności poprzez maksymalizację czasu dyspozycyjności i wydajności pojazdów, bezpieczeństwa kierowców i ochrony środowiska.

Usługi IVECO Uptime, wykorzystujące łączność i telematykę do maksymalizacji czasu dyspozycyjności pojazdu oraz unikania nieplanowanych postojów, obejmują monitorowanie w czasie rzeczywistym przez IVECO Customer Uptime Center oraz sieć dealerską, diagnostykę zdalną, harmonogramy serwisowania i napraw.

Usługi z zakresu produktywności i wydajności Productivity & Efficiency pomagają Klientom zmniejszać zużycie paliwa, optymalizować trasy pojazdów i poprawiać styl jazdy kierowców poprzez raportowanie i analizowanie wydajności pojazdów. Umożliwia to zwiększenie produktywności biznesowej przy jednoczesnym obniżeniu bieżących kosztów.

Usługi z zakresu troski o kierowcę Driver Care oraz bezpieczeństwa i ochrony Safety & Security mają na celu promowanie bezpiecznej jazdy, analizowanie wyników kierowcy, a tym samym zwiększanie jego bezpieczeństwa i sprawianie, że jego praca stanie się prostsza i wygodniejsza.

IVECO stworzyło też kompleksowe portfolio specjalnych usług mających zapewnić Klientom łatwe wdrożenie transportu bezemisyjnego dzięki pojazdom z napędem elektrycznym tej marki. Usługi eMobility mają wspierać Klientów w planowaniu najbardziej efektywnych tras i planów załadunku dostosowanych do konkretnych potrzeb oraz w maksymalizacji zasięgu dzięki sterowaniu zdalnemu. Alerty dotyczące poziomu naładowania pojazdu umożliwiają optymalizację dyspozycyjności oraz wydajności energetycznej pojazdu.

Portfolio IVECO Services obejmuje również szeroką ofertę wysokiej jakości części i akcesoriów, dzięki którym Klient może dostosować pojazd do swoich potrzeb oraz zwiększyć komfort kierowcy na pokładzie.

Nowe cyfrowe usługi i funkcje w portalu IVECO ON i aplikacjach dla kierowców napędzają zmiany 

Łączność odgrywa ważną i stale rosnącą rolę w ewolucji IVECO – marka dąży do zajęcia pozycji dostawcy kompleksowych rozwiązań w zakresie mobilności, do czego wykorzystuje najnowsze, wszechstronne portfolio IVECO Services.

IVECO stale rozszerza ofertę cyfrową i telematyczną, dodając nowe funkcje spełniające szeroki zakres potrzeb Klientów. Marka wprowadza nowe usługi cyfrowe opracowane z myślą o wspieraniu Klientów w operacjach pokładowych i zdalnych za pośrednictwem portalu Klienta IVECO ON oraz aplikacji dla kierowców.

Od momentu uruchomienia w 2021 r. portal Klienta IVECO ON stał się centrum operacyjnym Klientów, mającym wspierać ich zarówno w działalności biznesowej, jak i operacyjnej. Umożliwia on monitorowanie i zarządzanie pojazdami w celu zwiększenia ich wydajności i dyspozycyjności.

Klienci mogą przejąć kontrolę nad działalnością dzięki uproszczeniu i ograniczeniu zadań administracyjnym oraz odpowiedniemu zarządzaniu nimi. Z czasem dodawane będą kolejne funkcje mające usprawnić pracę przewoźników. Aplikacje dla kierowców odgrywają coraz ważniejszą rolę, poprawiając komfort na pokładzie i wrażenia z jazdy.

Portal IVECO ON to również droga dostępu do premierowego zdalnego sterowania modelami IVECO Daily i S-Way Remote Commands umożliwiającego menedżerowi floty zdalne ustawienie określonych parametrów, których kierowca nie może zmienić. Wprowadzono m.in możliwość kontroli dostępu do pojazdu poprzez zdalne zamykanie i otwieranie zamka.

Dzięki funkcji trybu jazdy można ustawić i zablokować tryb Eco, aby mieć pewność, że flota jest zawsze użytkowana wydajnie przy maksymalizacji oszczędności paliwa. Menedżerowie flot mogą również uzyskiwać zdalny dostęp do ustawień systemów wspierających kierowcę ADAS pojazdu, aby indywidualnie dostosować każdą funkcję lub wybrać opcję „maksymalnego bezpieczeństwa”, wspierającą kierowców i przyczyniającą się do bezpieczeństwa na drodze.

Menedżerowie flot i właściciele pojazdów z pewnością docenią nową usługę prognozowania zużycia opon opracowaną wraz z marką Bridgestone na potrzeby modelu IVECO S-Way i kompatybilną z ogumieniem wszystkich marek premium.

Usługa gromadzi i analizuje dane pojazdu, a następnie przekazuje Klientowi informacje o stanie opon i prognozuje pozostały przebieg, wskazując, kiedy osiągnięta zostanie wartość krytyczna. Zapewnia to większe bezpieczeństwo kierowcy i ułatwia menedżerowi floty efektywne planowanie wymiany ogumienia, co przekłada się na dłuższy czas dyspozycyjności pojazdu.

Usługi cyfrowe w pełni odzwierciedlają podejście marki IVECO zdecydowanie zorientowane na kierowcę. Dokonano pełnej integracji IVECO Driver Pal*, pionierskiego pokładowego asystenta podróży aktywowanego głosem, opartego na technologii Amazon Web Services (AWS) i funkcjach Amazon Alexa, aby zaoferować bardziej intuicyjny i przyjazny dla użytkownika interfejs z możliwością zarządzania funkcjami za pomocą poleceń głosowych.

Dzięki zintegrowaniu technologii Alexa z systemem informacyjno-rozrywkowym pojazdu kierowca nie będzie potrzebować dodatkowego urządzenia mobilnego, aby w pełni wykorzystywać czas spędzony w kabinie. Czytelne informacje są wyświetlane w czasie rzeczywistym na ekranie pojazdu i wzbogacone o interakcję głosową, co zwiększa komfort kierowcy.

IVECO odświeżyło też aplikacje dla kierowców, koncentrując się na lepszym doświadczeniu użytkownika. Dodano udoskonalenia do aplikacji Easy Way oraz Easy Daily opracowane na podstawie informacji zwrotnych od Klientów oraz analizy rzeczywistego użytkowania.

Marka wprowadza też premierową aplikację Easy Cargo dla modelu Eurocargo. Nowe funkcje obejmują możliwość korzystania z urządzenia mobilnego kierowcy do obsługi wielu funkcji uruchamiania klimatyzacji i sterowania kabiną z wnętrza kabiny lub zdalnie.

Nowa cyfrowa lista kontrolna przed wyjazdem wesprze kierowców flotowych w rozpoczęciu jazdy, ułatwiając przekazanie wymaganych informacji, takich jak model pojazdu, numer rejestracyjny, sprawdzenie tachografu czy stanu opon, dzięki czemu papierkowa robota odejdzie w niepamięć.

Odświeżoną aplikację Easy Daily uzupełniono o funkcję Ustawienia profilu, którą docenią kierowcy użytkujący więcej niż jeden pojazd floty: będą oni mogli wstępnie ustawić w aplikacji własne opcje ADAS, a po przejściu do innego pojazdu wszystkie parametry dostosują się automatycznie bez konieczności ręcznej konfiguracji.

Ukierunkowanie IVECO na kierowcę rozszerza się o funkcje dbania o jego zdrowie i bezpieczeństwo dzięki nowej usłudze monitorowania Driver’s Health Monitoring, która zostanie wprowadzona w 2024 r. Widżet w aplikacji Easy Way oraz smartwatch będą monitorować kluczowe dane o kondycji kierowcy.

Zebrane dane będą łączone i przetwarzane przez algorytmy sztucznej inteligencji w celu ograniczenia ryzyka wystąpienia nagłych stanów zagrożenia dla bezpieczeństwa związanych ze stanem kierowcy. Dane będą skorelowane ze stylem jazdy, aby poprzez proaktywne alerty i zaleceń dla kierowcy pomóc mu uniknąć niebezpiecznych warunków i wypadków drogowych.

IVECO stworzyło też nową elektroniczną instrukcję obsługi w postaci aplikacji Easy Guide. Opracowano ją z myślą o łatwej oraz intuicyjnej nawigacji dzięki inteligentnej funkcji wyszukiwania, która zapewnia nowy sposób eksploracji pojazdu. Aplikacja oferuje pełną instrukcję obsługi uzupełnioną o samouczki i filmy szkoleniowe.

Modułowe podejście do rozwiązań dostosowanych do zadań transportowych

Modułowe podejście IVECO do oferty usług ułatwia Klientom wybór tych z nich, które najlepiej spełnią ich specyficzne wymagania. Opierając się na dotychczasowych doświadczeniach, marka IVECO wstępnie połączyła niektóre usługi w pakiety, począwszy od Pakietu startowego.

Dodatkowo Klient może dostosować rozwiązanie usługowe do swoich potrzeb, wybierając spośród pakietów premium koncentrujących się na poszczególnych aspektach użytkowania pojazdu: Productivity Uptime Plus, Safety, and Driver Assistant.

Pakiety są dostępne dla każdego typoszeregu – pojazdów lekkich, średnich, ciężkich oraz elektrycznych – i różnią się między sobą w zależności od zadań transportowych i wymagań biznesowych. Klienci mają możliwość dalszej personalizacji wybranego rozwiązania dzięki dodatkowo opłacanym usługom takim jak umowy serwisowe, asystent głosowy IVECO Driver Pal czy Fleet Management firmy Astrata.

Rozwiązania finansowe dopasowane do potrzeb klientów

Usługi finansowe od zawsze są integralnym elementem sprzedaży pojazdów i nadal będą wspierać IVECO poprzez podejście oparte na serwicyzacji. IVECO CAPITAL oferuje klientom kompleksowe rozwiązania finansowe, m. in, leasing i usługi ubezpieczeniowe, na wszystkich rynkach.

Klienci są dodatkowo wspierani w przejściu na mobilność bezemisyjną poprzez GATE, innowacyjną formułę all-inclusive pay-per-use przeznaczoną dla długoterminowego wynajmu “zielonych” pojazdów użytkowych.

*IVECO Driver Pal oparty na systemie Amazon Alexa dostępny jest w językach angielskim, niemiecki, włoskim, hiszpańskim, francuskim. 

Źródło: IVECO

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę