AutoExpert
Reklama
Reklama

Innowacyjna technologia Shell PurePlus

Preview
Shell
8.9.2014
Reklama
Reklama

Od ponad 40 lat Shell udoskonala technologię pozwalającą na zmianę stanu skupienia gazu ziemnego w ciecz. Dzięki temu firma pozyskuje paliwa, środki smarne i inne surowce przydatne w branży petrochemicznej. Efektem tych prac jest również innowacyjna technologia Shell PurePlus zastosowana w nowej linii olejów Shell Helix Ultra.

Krystalicznie czysta baza olejowa powstaje w rafinerii zbudowanej przy współpracy Shell z Qatar Petroleum w Katarze. Jest to największy na świecie obiekt tego typu, gdzie gaz ziemny jest przetwarzany w paliwa płynne, parafiny i bazy olejowe. Surowiec do produkcji olejów silnikowych i przekładniowych powstaje w wyniku syntezy chemicznej metanu, która jest częścią wieloetapowego procesu produkcji.

Wyjątkowa czystość i doskonałe parametry
Olej bazowy stanowi od około 75% do 90% oleju silnikowego w zależności od jego formulacji, dlatego tak istotne jest, by był on najwyższej jakości. Oleje Shell Helix Ultra wytwarzane w technologii Shell PurePlus charakteryzują się bardzo wysokim wskaźnikiem lepkości oraz niską temperaturą płynięcia, która umożliwia właściwe smarowanie w niskich temperaturach, sięgających nawet do -40˚C. Nowe oleje Shell posiadają wyjątkowo niską lotność i są niezwykle odporne na utlenianie. Wszystkie te właściwości przekładają się na wymierne korzyści dla silnika i zapewniają skuteczniejsze oczyszczanie, wydłużenie jego żywotności oraz zmniejszenie zużycia paliwa i oleju. W przypadku wybranych olejów Shell Helix Ultra z Technologią Shell PurePlus zużycie paliwa może być mniejsze nawet o 3%.
- Nowa technologia otworzyła nam drogę do rozwoju kolejnej generacji olejów silnikowych o niespotykanej dotąd lepkości. Na jej podstawie opracowaliśmy gamę najnowocześniejszych na świecie w pełni syntetycznych olejów Shell Helix Ultra. Jednocześnie nieustannie pracujemy nad dalszym rozwojem naszych środków smarnych – mówi Cezary Wyszecki, ekspert techniczny Shell Polska.

Olej bazowy czysty jak…kropla oleju
Produkty wytwarzane w oparciu o oleje bazowe powstałe na bazie Technologii Shell PurePlus pozbawione są praktycznie wszystkich zanieczyszczeń znajdujących się w ropie naftowej. Pozwala to utrzymać wyższą czystość podzespołów w silniku.
- Sposób, w jaki były wytwarzane oleje silnikowe nie zmieniał się od dziesięcioleci, dlatego nowe oleje Shell Helix Ultra są wielkim krokiem naprzód. Nowe oleje przewyższają dotychczas produkowane przez nas środki smarne. Żaden inny olej silnikowy nie utrzyma silnika w stanie tak bliskim fabrycznej czystości – podkreśla Selda Gunsel, wiceprezydent ds. technologii Shell podczas spotkania prezentującego nowe oleje Shell Helix Ultra, zorganizowanego w Centrum Technologicznym Shell w Amsterdamie.

Technologia Shell PurePlus w Formule 1
Nowe oleje Shell Helix są wykorzystywane w silnikach najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów. Obecnie każdy silnik dopuszczonej do ruchu drogowego wersji Ferrari, który opuszcza linię produkcyjną jest zalewany olejem Shell Helix Ultra powstałym przy użyciu technologii Shell PurePlus. Mając na uwadze fakt, że silniki tej marki pracują w ekstremalnie trudnych warunkach, wybór tego typu olejów świadczy o ich ponadprzeciętnych właściwościach. Ponadto, od stycznia 2015 roku także silniki bolidów zespołu Scuderia Ferrari startujących w Mistrzostwach Świata Formuły 1 będą zalewane olejem Shell Helix Ultra.

Nie tylko Ferrari…
10 na 12 produktów dostępnych w nowopowstałej linii olejów Shell Helix Professional przeznaczonych dla producentów pojazdów (OEM), dealerów samochodów osobowych i warsztatów samochodowych jest wytwarzanych z wykorzystaniem oleju bazowego powstałego w technologii Shell PurePlus. W linii olejów Shell Helix Ultra Professional można zaleźć oleje dedykowane takim markom jak Volkswagen, Renault, Peugeot, FIAT czy też BMW i Mercedes-Benz.
 

Reklama

Więcej informacji na stronie www.shell.com/pureplus

Powiązane firmy

Reklama
Reklama

O Autorze

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama