Gosia Rdest, wicemistrzyni WSMP, wybrała amortyzatory BILSTEIN

Bilstein
25.9.2019

21 września na Torze Poznań rozstrzygnięto rywalizację o mistrzowski tytuł sezonu 2019 w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Od początku roku Wicemistrzynię Polski, Gosię Rdest, wspierał Bilstein, wyposażając SEAT-a Leona Racera w komplet amortyzatorów sportowych MDS.

Od rozpoczęcia produkcji amortyzatorów w 1957 roku, Bilstein aktywnie uczestniczy w sportach motorowych. Przede wszystkim tory wyścigów i trasy rajdów są idealnym miejscem do testowania tak nowych rozwiązań, jak i oferowanych już produktów. Ale to także możliwość na rozwijanie konstrukcji czy przesuwania granic technologicznych. Na tych doświadczeniach bazują między innymi amortyzatory i elementy zawieszenia Bilstein tworzące serię Performance. W ofercie znajdują się również kompletne zestawy ze sprężynami, które wynoszą samochody „cywilne” na zupełnie nowy poziom sportowych doznań.

Powiązane firmy

BILSTEIN / IHR Warszawa Sp. z o.o.

Ich niepodważalną zaletą jest fakt, że serią Performance można bezpośrednio zastąpić fabrycznie montowane amortyzatory. Osiągnięty w ten sposób wyższy komfort i właściwości jezdne potwierdzają liczne nagrody przyznawane przez samych użytkowników w licznych plebiscytach organizowane przez redakcje magazynów motoryzacyjnych i sportowych.

 

© Bilstein

 

Osobną kategorię w ofercie Bilstein stanowi zawieszenie MDS. Są to krótkie serie przygotowane pod konkretny model samochodu wyczynowego. Co ciekawe, oferowane są na rynku detalicznym i może je zamówić każdy kierowca. Należy jednak pamiętać, że nie posiadają homologacji do użytku na drogach publicznych.

Z takiego rozwiązania Bilstein w tym roku skorzystał zespół Gosi Rdest, która rywalizowała o mistrzowski tytuł w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Na podstawie informacji otrzymanych od mechaników z zespołu Gosi Rdest dobraliśmy odpowiednie amortyzatory MDS do SEAT-a Leona Racera. Na tym etapie najważniejsze jest dostosowanie długości skoku tłoka. Sam montaż jest stosunkowo prosty, cała istota to późniejsze ich ustawienie. To już indywidualne preferencje kierowcy, w amortyzatorach MDS możemy regulować siłę dobicia i odbicia, a tym samym dobrać sztywność zawieszenia na torze. Z reguły raz ustawionej nie zmienia się już w trakcie sezonu – mówi Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w firmie IHR Warszawa, przedstawiciela marki Bilstein w Polsce.

Sezon 2019 Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski składał się 10 rund, osiem z nich odbyło się na Torze Poznań i dwie w Rydze na Łotwie. Od samego początku Klasa D4 (3500 cm3) została zdominowana przez Gosię Rdest i SEAT-a Leona Racera. Jednak z uwagi na niespodziewany awans zawodniczki do międzynarodowej W Series, udział w czterech z zaplanowanych rund WSMP nie doszedł do skutku. Poniesionej straty punktów nie udało się już odrobić, pomimo, że w kolejnych wyścigach Gosia Rdest pozostawała bezkonkurencyjna. W ostatecznej klasyfikacji zajęła drugie miejsce z tytułem Wicemistrza Polski. Na pocieszenie pozostaje fakt, że w trakcie sobotnich kwalifikacji zawodniczka pobiła swój życiowy rekord okrążenia na Torze Poznań z czasem 1:37.8.

 

© Bilstein

 

Na stałe współpracowaliśmy z teamem mechaników i wiemy, że zarówno potencjał zawodniczki, jak i SEAT-a Leona został maksymalnie wykorzystany. Cieszymy się, że amortyzatory Bilstein aktywnie uczestniczyły w sukcesie Gosi Rdest w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Teraz będzie czas na dokładne podsumowanie sezonu od strony technicznej. To dla nas mnóstwo materiału i doświadczeń, które wykorzystamy w dalszych pracach nie tylko przy amortyzatorach sportowych, ale i przy serii Replacement czy Performance – dodaje Andrzej Wojciech Buczek z IHR Warszawa.

Źródło: Bilstein

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 7–8 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę