Ford Polska startuje z mobilnym studiem w E-Transit

Ford Polska z mobilnym studiem w E-Transit Ford

Ford Polska ogłasza start nowego projektu, w którym główną rolę grał będzie specjalnie przygotowany Ford E-Transit. Ten elektryczny samochód dostawczy został zmodyfikowany stając się mobilnym studiem, które nie tylko może się przemieszczać cicho i bezemisyjnie, ale również jest samowystarczalne pod względem zasilania.

Ford E-Transit to pierwszy elektryczny dostawczy samochód tej marki. Znalazły się w nim rozwiązania znane z Mustanga Mach-E, ale także i dostawczego Forda – spalinowego Transita. Zasilany baterią o mocy 400V i 68 kWh Ford E-Transit ma zasięg nawet 309 km na jednym ładowaniu. W Polsce dostępny jest w 22 wersjach.

Po sukcesie realizowanego przez nas programu „Maja – wyzwania z rozMach-Em”, w którym polska sportsmenka Maja Włoszczowska za kierownicą elektrycznego Forda Mustanga Mach-E wyruszyła w podróż pełną wyzwań, postanowiliśmy stworzyć coś zupełnie nowego. Mobilne Studio E-Transit to nasz najnowszy projekt. Największą zaletą zbudowanej przez nas przestrzeni jest mobilność i uniwersalność. Studio może być miejscem do kreatywnej wymiany myśli i ciekawych spotkań, może stać się najmniejszą mobilną sceną muzyczną świata lub będzie można na niej wystawić monodram. Na pewno będziemy zachęcać artystów, by razem z nami wzięli udział w tworzeniu wyjątkowych rzeczy. Możliwości są nieograniczone. O szczegółach dotyczących planów Ford Polska związanych z Mobilnym Studiem E-Transit poinformujemy już wkrótce – wyjaśnia Mariusz Jasiński, Dyrektor Komunikacji i Public Relations Ford Polska. 

Do stworzenie Mobilnego Studia E-Transit został wykorzystany E-Transit Van, w odmianie nadwozia L4H3 – najdłuższej i najwyższej wersji w ofercie. Długość nadwozia elektrycznego Forda to 6704 mm, a jego wysokość to 2778 mm.

Ford_mobilne_studio_wewnątrz Ford

temu przestrzeń studia ma 4256 mm długości, 2025 mm wysokości, a w najszerszym miejscu 1784 mm. Dodatkową zaletą jest ładowność, która w tym przypadku wynosi 1540 kg.

Całkowita samowystarczalność pod względem zasilania 

Mobilne Studio E-Transit zostało wyposażone w system, który przekształcił elektrycznego Forda w mobilne źródło prądu 230V. Dzięki temu można zasilać potrzebne urządzenia – światła, kamery itp. niezależnie od miejsca, w którym akurat realizowane są nagrania.

System Pro Power Onboard – bo o nim mowa – to pierwsze takie rozwiązanie w branży pojazdów dostawczych w Europie. Zapewnia zasilanie 2,3 kW – czyli na poziomie podobnym do generatora. Wszystkim steruje się za pośrednictwem interfejsu SYNC 4. Użytkownik sam określa ilość energii zużywanej przez system. Po skonfigurowaniu zasilanie jest dostępne natychmiast.

Jednym z naszych priorytetów podczas planowania mobilnego studia była niezależność i samowystarczalność pod względem zasilania. System Pro Power Board sprawdza się znakomicie, a jego wydajność jest na wysokim poziomie. Dla przykładu. E-Transit ma akumulator o pojemności 68 kWh, a betoniarka wymaga około 0,5 kW/h. Oznacza to, że możemy zasilać takie urządzenie przez ponad 5 dni bez przerw – dodaje Mariusz Jasiński.

Jednym z największych wyzwań podczas planowania zabudowy w mobilnym studiu był odpowiedni projekt. Przestrzeń miała być całkowicie uniwersalna i mobilna, powinna mieć odpowiednią akustykę, a aspekt wizualny i jakość wykonania również nie pozostawały bez znaczenia. Za całość – od koncepcji do wykonania Mobilnego Studia E-Transit – odpowiada firma Atut mająca wieloletnie doświadczenie w pracy nad projektami, w których bazą jest metal oraz materiały drewniane i drewnopochodne.

Nasza firma od początku istnienia kojarzona jest z nieszablonowymi projektami oraz wysoką jakością. Kiedy pojawiła się propozycja współpracy przy projekcie zabudowy Mobilnego Studia E-Transit, nie zastanawialiśmy się nawet przez moment. Skomplikowane, nieszablonowe projekty to chleb powszedni w naszej branży jaką jest kompleksowe wyposażenie sklepów, piekarni oraz cukierni. Dodatkowo cieszymy się, że koncepcja powstała w oparciu o samochód całkowicie elektryczny. Należy dbać o to, by przyszłe pokolenia mogły doświadczyć korzyści płynących z czystego powietrza, czystej wody i czystego transportu. W firmie Atut, dzięki modułom fotowoltaicznym, również korzystamy z energii odnawialnej. Dlatego E-Transita podczas prac nad zabudową mogliśmy ładować całkowicie zielona energią – powiedział Andrzej Rutkowski, Właściciel Firmy Atut.

Źródło: Ford

Tagi artykułu

autoExpert 10 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę