Eagle F1 Asymmetric 3 od Goodyeara

goodyear
18.3.2016

Na tegorocznych Targach Motoryzacyjnych w Genewie Goodyear zaprezentował najnowszą oponę letnią – Eagle F1 Asymmetric 3.

Ogumienie klasy Ultra High Performance zapewnia o 31% dłuższe przebiegi* oraz krótszą drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni**. Przekłada się to bezpośrednio na poprawę panowania nad pojazdem i większą przyjemność z jazdy. Opony z linii Eagle uzyskują bardzo dobre wyniki w czasie testów oraz trafiają na pierwsze wyposażenie pojazdów klasy premium, w tym na koła nowego Jaguara XF.

Segment Ultra High Performance przechodzi obecnie dynamiczny rozwój***. Prognozowana stopa wzrostu rocznego wyniesie 3% w latach 2015–2020****, co przełoży się na wzrost o ponad dziewięć milionów opon. Głównym motorem napędowym będzie rozwój parku samochodowego w segmencie klasy średniej, limuzyn oraz samochodów dużych i luksusowych, które coraz częściej są wyposażane w ogumienie kategorii UHP****.

Nowe opony Eagle F1 Asymmetric wyposażono w wiele innowacyjnych rozwiązań*****. Technologia Active Braking zwiększa powierzchnię kontaktu opony z drogą i przyczepność podczas hamowania, co w rezultacie pozwala skrócić drogę hamowania. Ponadto, nowa mieszanka bieżnika z zawartością lepkiej żywicy dodatkowo zwiększa przyczepność, skraca drogę hamowania i poprawia trakcję. Wzmocniona konstrukcja opony poprawia jej zachowanie w zakrętach, podnosi trwałość produktu oraz zwiększa wydajność paliwową.

Opona Eagle F1 Asymmetric 3 została przetestowana przez niezależną organizację DEKRA******. Testy wykazały, że ogumienie wyróżnia się dobrymi parametrami zużycia bieżnika w porównaniu z innymi produktami wysokiej klasy dostępnymi na rynku. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 oferuje wydłużenie przebiegów średnio o 11 500 kilometrów (co odpowiada zwiększeniu żywotności bieżnika o 31%) w porównaniu ze średnią trzech głównych konkurentów.

Ponadto przeprowadzony przez niezależną organizację TÜV Süd******* test porównawczy zlecony przez Goodyeara wykazał, że opona Eagle F1 Asymmetric 3 w porównaniu ze średnią wyników głównych konkurentów wyróżnia się drogą hamowania krótszą o 2,6 metra (osiągi lepsze o 9%) na mokrej nawierzchni i o 1,3 metra na suchej nawierzchni (osiągi lepsze o 4%), oraz o 4% lepszą trakcją na mokrych drogach. Rezultaty tego samego testu wykazały również, że opory toczenia nowej opony Goodyeara są niższe o 10,9% w porównaniu ze średnią trzech badanych opon konkurentów, co stanowi drugi wynik w teście********.

Bardzo się cieszymy, że nasza opona nieustannie osiąga dobre rezultaty w testach, jak w ostatnim teście DEKRA, który potwierdził czołowe wyniki w zakresie przebiegówpowiedział Alexis Bortoluzzi, dyrektor marketingu opon osobowych Goodyear EMEA. Z przyjemnością wystawimy tę oponę na naszym stoisku podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie 2016.

Nowa opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 jest dostępna w 41 rozmiarach na obręcze o średnicy od 17 do 20 cali. Linia zostanie uzupełniona o większość rozmiarów do końca marca 2016 r.

Więcej o produktach Goodyeara prezentowanych na Targach Motoryzacyjnych w Genewie można usłyszeć na naszym stoisku 2056 w Hali 2. Zapraszamy do śledzenia nas na Twitterze @Goodyearpress i zachęcamy do dołączenia do grupy ThinkGoodMobility na LinkedIn. Wszystkie materiały prasowe można pobrać ze strony news.goodyear.eu.


* Droga hamowania krótsza o 2,6 metra (wynik lepszy o 9%) na mokrej drodze oraz o 1,3 metra (wynik lepszy o 4%) na suchej drodze w porównaniu ze średnią wyników trzech najnowszych (dostępnych w czasie realizacji testu) opon głównych konkurentów w segmencie UHP (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). Test przeprowadziła organizacja TÜV SÜD Product Service GmbH w okresie wrzesień-październik 2015 na zlecenie Goodyear Dunlop, rozmiar opon: 225/45 R17 91Y; samochód testowy: VW Golf; miejsce testu: Mireval (Francja), Papenburg (Niemcy), TÜV SÜD PS Garching (Niemcy); Sprawozdanie nr 713066268.
** W porównaniu ze średnimi wynikami 3 najnowszych (dostępnych w czasie realizacji testu) opon głównych konkurentów w segmencie UHP (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). Test przeprowadziła organizacja DEKRA w okresie wrzesień-październik 2015 na zlecenie Goodyear Dunlop. Rozmiar opony: 225/45 R17 91Y; samochód testowy: VW Golf VII - 150 CV; miejsce testu: droga publiczna i tor testowy FP01, warunki testu opisane w dokumentacji testu #2015-137.
*** Źródło: prognozy własne Goodyear Dunlop
**** Źródło: HIS/ Global Insights marzec 2015.
***** W porównaniu do poprzedniego modelu.
****** W porównaniu ze średnimi wynikami trzech najnowszych (dostępnych w czasie realizacji testu) modeli opon głównych konkurentów w segmencie UHP (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). Test przeprowadziła organizacja DEKRA w okresie wrzesień-październik 2015 na zlecenie Goodyear Dunlop. Rozmiar opony: 225/45 R17 91Y; samochód testowy: VW GOLF VII - 150 CV; miejsce testu: droga publiczna i tor testowy FP01 warunki testu opisane w dokumentacji testu #2015-137.
******* Test przeprowadzony przez organizację TÜV SÜD Product Service GmbH w okresie wrzesień-październik 2015 na zlecenie Goodyear Dunlop. Porównanie z trzema głównymi konkurentami: Bridgestone Potzena S001, Michelin Pilot Sport 3 i Continental SportContact 5, rozmiar opony: 225/45 R17 91Y; samochód testowy: VW Golf; miejsce testu: Mireval (Francja), Papenburg (Niemcy), TÜV SÜD PS Garching (D); sprawozdanie nr. 713066268.
******** Wyniki testu oporów toczenia: Continental Sport Contact 5 – 101.6; Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 – 100; średnia głównych konkurentów– 89.1. Wyżej wymieniona część testu opisana w sprawozdaniu nr 713066268.

Źródło: Informacja prasowa Goodyear

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 1–2 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę