Drugie życie akumulatorów Renault

13.6.2017

Renault i Powervault wdrażają domowy system magazynowania energii, opierając się na drugim życiu akumulatorów z samochodów elektrycznych. Firma M&S Energy jest klientem uczestniczącym w testach, które pozwolą poznać korzyści z zastosowania inteligentnych akumulatorów Powervault z wykorzystaniem drugiego życia akumulatorów pochodzących z samochodów elektrycznych Renault.

Renault i Powervault ogłosiły współpracę w zakresie wykorzystania „drugiego życia” akumulatorów z samochodów elektrycznych, zamieniając je w domowe jednostki magazynowania energii. Współpraca ma na celu zmniejszenie o 30% kosztów inteligentnych akumulatorów Powervault, a tym samym wypromowanie rozwoju systemu energii na potrzeby gospodarstw domowych na rynku masowym w Wielkiej Brytanii.

Reklama

Powervault uruchamia testy na bazie 50 jednostek złożonych z akumulatorów w „drugim cyklu życia” i dostarczonych przez Renault do domów klientów, w których zostały zainstalowane panele fotowoltaiczne. Testy pozwolą określić wydajność techniczną używanych akumulatorów, jak również sprawdzić nastawienie klientów do kwestii magazynowania energii elektrycznej w domu. Będzie to również sposób na promocję strategii wdrażania tego rozwiązania na skalę masową. Testy zostaną przeprowadzone wśród klientów firmy M&S Energy i lokatorów mieszkań socjalnych oraz w szkołach w południowo-wschodniej części kraju.

System akumulatorów domowych Powervault pozwala użytkownikom na prowadzenie bardziej „inteligentnego” stylu życia dzięki zwiększeniu możliwości magazynowania energii i wykorzystaniu energii wytwarzanej przez domowe panele fotowoltaiczne. Jednostki Powervault mogą być automatycznie ładowane prądem taniej poza godzinami szczytu. System jest ważnym elementem inteligentnego domu dzięki zoptymalizowanemu wykorzystaniu energii. Oprócz zmniejszenia kosztów produkcji systemu Powervault, drugie życie akumulatorów Renault pozwoli zoptymalizować cykl życia akumulatorów przed recyklingiem.

Reklama

Okres życia akumulatorów stosowanych w pojazdach elektrycznych wynosi zwykle od 8 do 10 lat. Niemniej po upływie tego czasu akumulatory wciąż można wykorzystać stacjonarnie, dzięki czemu zyskują dodatkowe życie, zanim trafią do recyklingu. Szacuje się, że w systemie Powervault dodatkowa długość życia akumulatorów Renault wyniesie od 5 do 10 lat. Zanim akumulatory rozpoczną drugi cykl życia, są one wyjmowane z pojazdów elektrycznych i sortowane, a następnie Powervault przekształca je w mniejsze akumulatory do własnych zastosowań.

Źródło: Renault

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę