Czysta przepustnica = sprawna praca silnika

liqui moly
12.4.2016

Oczyszczacz przepustnic Pro-Line to specjalistyczny środek do usuwania nagaru i innych zanieczyszczeń z przepustnicy oraz układów dolotowych silników benzynowych.

Preparat umożliwia usuwanie zanieczyszczeń powodujących zacinanie się przepustnicy i mechanizmu zmiany długości kolektora. Pozwala to zlikwidować główne przyczyny falowania obrotów silnika na biegu jałowym oraz chwilowej utraty mocy, odczuwalnej bezpośrednio po zmianie biegu. Ponadto środek usuwa też zanieczyszczenia z zaworów dolotowych, co jest to szczególnie istotne w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Skutki obecności zanieczyszczeń

  • utrata mocy,
  • nierównomierna praca silnika,
  • podwyższone zużycie benzyny,
  • przydławienie po zmianie biegu,
  • problemy z uruchomieniem,
  • gaśnięcie na wolnych obrotach,
  • zacinanie się zaworu EGR.

Przyczyny powstawania zanieczyszczeń

Źródłami zanieczyszczeń są przedmuchy ze skrzyni korbowej, nieszczelności układu smarowania, powstałe w nadmiernie wyeksploatowanej turbosprężarce oraz wtórny obieg spalin poprzez układ recyrkulacji EGR.

Usunięcie usterki tradycyjną metodą

Do niedawna czyszczenie układu dolotowego czy przepustnicy wymagało demontażu podzespołów. Jednak wyjęcie kolektora to w przypadku wielu silników proces bardzo czasochłonny, a więc i drogi. Koszt takiej operacji dodatkowo podnosi konieczność wymiany uszczelek kolektora dolotowego. Usunięcie nagarów z zaworów dolotowych skutkowało koniecznością pracochłonnego demontażu głowicy. Na szczęście od niedawna można wyczyścić dolot i przepustnicę dużo taniej i szybciej.

Pro-Line oczyszczacz przepustnic

Czyszczenie układu dolotowego i przepustnicy zmywaczem jest bardzo szybkie i proste. Wystarczy zdemontować z korpusu przepustnicy przewód doprowadzania powietrza i wykorzystując długą sondę zaaplikować preparat do wnętrza kolektora, a także bezpośrednio na przepustnicę. Po odczekaniu 3 minut należy uruchomić silnik i zwiększając obroty do około 2500 obr./min dawkować preparat do kolektora i na przepustnicę. Do prawidłowego wyczyszczenia wymienionych elementów potrzeba około 200 ml preparatu.

Uwaga. Podczas czyszczenia i bezpośrednio po nim nie przekraczać 3000 obr./min.

Źródło: Informacja prasowa Liqui Moly

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 7–8 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę