Części regenerowane z dobrą opinią

4.8.2017
Reklama
Reklama

Z sondażu przeprowadzonego wśród mechaników wynika, że większość z nich pozytywnie ocenia części regenerowane i często woli je montować w autach klientów, zamiast najtańszych zamienników.

Aż 76% ankietowanych pozytywnie oceniło jakość części regenerowanych dostępnych na naszym rynku. To, że są one bardzo dobrej jakości stwierdziło 28% głosujących, dobrą jakość wskazało 48% osób. Jednocześnie zaledwie 7,5% warsztatowców wystawiło takim częściom złe oceny (słaba lub bardzo słaba).

Reklama

Pytanie: Jak oceniasz jakość części po fabrycznej regeneracji, dostępnych na polskim rynku?

Na rynku warsztatowym, części regenerowane rywalizują między innymi z produktami nowymi marek budżetowych oraz z częściami używanymi. Ich wyższość nad tymi ostatnimi nie podlega dyskusji. Dlatego też badając preferencje mechaników w sondażu zapytano czy wolą wybrać część regenerowaną czy fabrycznie nowy zamiennik z niskiej półki cenowej. Aż 69% badanych stwierdziło, że gdyby mieli taki wybór, zdecydowaliby się na część regenerowaną. Tylko 17% mechaników, przy tak postawionym pytaniu stawia na części budżetowych marek.

Reklama

Pytanie: Czy wolisz wybrać część regenerowaną czy fabrycznie nowy zamiennik z niskiej półki cenowej?

Jakie części regenerowane mechanicy montują najczęściej? Z sondażu wynika, ze największą popularnością cieszą się rozruszniki i alternatory. Zaledwie co piąta osoba, biorąca udział w ankiecie zadeklarowała, że w ogóle nie montuje tych części. Często wybierane są także regenerowane przekładnie kierownicze i zaciski hamulcowe oraz turbosprężarki.

Pytanie: Jakie części regenerowane zdarza Ci się montować?

Fabryczna regeneracja części to proces złożony i kompleksowy. Rozpoczyna się od selektywnego wyboru rdzeni nadających się do regeneracji. Następnie poddawane są one dokładnemu czyszczeniu. W kolejnych etapach wymieniane są niesprawne lub zużyte elementy i uszczelnienia, a proces kończy kontrola jakości gotowego produktu. Niezależnie od tego, czy taka regeneracja jest wykonywana przez producenta danej części czy przez niezależną wyspecjalizowaną firmę, zdecydowanie różni się od naprawy warsztatowej. W zwykłym warsztacie najczęściej nie znajdziemy odpowiednich urządzeń do profesjonalnego czyszczenia, wykonywania pomiarów czy testów produktu. Zazwyczaj trudno także o odpowiednio sterylne warunki do przeprowadzenia rozbiórki wrażliwych na zabrudzenia podzespołów. Zapytano mechaników, czy mają świadomość, czym różni się regeneracja fabryczna od naprawy warsztatowej. Pozytywną informacją jest fakt, że większość odpowiedziała twierdząco.

Pytanie: Czy wiesz, czym różni się proces fabrycznej regeneracji części od naprawy warsztatowej?

Wyniki ankiety wskazują, że mechanicy są zadowoleni z regenerowanych podzespołów i chętnie je montują. Rzecz jasna na pewno zdarzają się wyjątki i regenerowane części niskiej jakości (podobnie jak na rynku produktów nowych). Cóż, bywa że „regeneracja regeneracji nierówna”, dlatego warto wybierać części z pewnych źródeł, by być z nich zadowolonym. Tak właśnie działa wolny rynek.

* Dane pochodzą z sondażu internetowego przeprowadzonego na portalu branżowym MotoFocus.pl.

Źródło: Lauber

Reklama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama