Bosch wspiera kampanię Bezpieczny Warsztat

30.7.2016
Reklama
Reklama

Celem kampanii społecznej Bezpieczny Warsztat jest uświadomienie kierowcom, z jakich praw mogą korzystać przy okazji serwisowania czy naprawy swoich samochodów. Akcja zwraca także uwagę na wysoką jakość i bogatą ofertę usług świadczonych w ramach niezależnego rynku motoryzacyjnego, który obejmuje producentów części, sieci dystrybucyjne i warsztaty samochodowe.

Świadomość kierowców, dotycząca tego, gdzie serwisować samochód i jakie kupować do niego części, jest niska, co w praktyce najczęściej przekłada się na ponoszenie przez nich wyższych kosztów, niż jest to konieczne. Według statystyk ceny w niezależnych warsztatach są niższe nawet o 60% w stosunku do autoryzowanych serwisów.

Reklama

Kierowcy, na mocy rozporządzenia Komisji Europejskiej 461/2010 określanego skrótem GVO lub MV BER (z niem. Gruppen Freistellungs Ver Ordnung lub z ang. Motor Vehicle Block Exemption Regulation) mogą zlecać okresowe przeglądy i naprawy warsztatom niezależnym, bez ryzyka utraty gwarancji. Ponadto w samochodach objętych gwarancją dopuszczalne jest używanie części eksploatacyjnych pochodzących od niezależnych producentów, tańsze od tych sygnowanych logo producenta samochodów. Aby zachować gwarancję należy jednak pamiętać o spełnieniu takich kryteriów jak: zgodność serwisowania z zaleceniami producenta samochodów, umieszczenie odpowiedniego wpisu w książce serwisowej, zastosowanie części, których jakość jest co najmniej porównywalna oraz wystawienie faktury na serwis i części.

- Rynek warsztatów samochodowych w Polsce jest bardzo zróżnicowany zarówno pod względem cen usług, jak również ich jakości, co wynika z wyposażenia serwisów i kwalifikacji personelu. Wiodąca rola firmy Bosch w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań dla producentów pojazdów oraz dla serwisów niezależnych, a także zarządzanie sieciami autoryzowanych serwisów Bosch Car Service i AutoCrew skłoniły nas do wspierania kampanii Bezpieczny Warsztat – mówi Robert Dzierżanowski, kierownik ds. rozwoju koncepcji serwisowych w firmie Bosch.

Na polskim rynku działa co najmniej kilka tysięcy niezależnych warsztatów, które swoim wyposażeniem, kwalifikacyjami personelu i profesjonalizmem w obsłudze klienta nie odbiegają od serwisów autoryzowanych przez producentów pojazdów. Dzięki tej kampanii kierowcy będą mogli dowiedzieć się o ich istnieniu i skorzystać z ich usług.

Reklama

- Bezpieczny warsztat jest najczęściej bliżej klienta i oferuje niższe ceny – dodaje Dzierżanowski.

Źródło: Informacja prasowa Bosch

Reklama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama