Błąd: poślizg sprzęgła. Jaka diagnoza?

Schaeffler
9.12.2021
Reklama
Reklama

Podczas prac przy skrzyni biegów lub module wybieraka skrzyni biegów (związanych z demontażem i montażem sprzęgła) może się pojawić komunikat błędu „poślizg sprzęgła”, nawet gdy sprzęgło nie jest uszkodzone.

Komunikat może mieć kilka przyczyn, a każdą z nich należy skontrolować.

Reklama

Poniżej przyczyny nieprawidłowej pracy sprzęgła, które nie wynikają bezpośrednio z uszkodzenia tarczy sprzęga ani jego docisku:

  • Przewód łączący siłownik sprzęgła nie został odpowiednio zabezpieczony w obudowie sprzęgła i został przetarty przez koło zamachowe podczas pracy.
  • Zawór odpowietrzający nie został zdemontowany podczas montażu siłownika sprzęgła (ilustracja 1).
  • Brak wentylacji spowodował uszkodzenie siłownika sprzęgła podczas montażu skrzyni biegów.
  • Podczas montażu siłownika sprzęgła uszczelka została zniszczona (ilustracja 2).
  • Wilgoć dostała się do połączeń elektrycznych pomiędzy siłownikiem sprzęgła a jednostką sterującą (np. z powodu użycia myjki wysokociśnieniowej).
Podczas montażu siłownika sprzęgła należy zdemontować zawór odpowietrzający.
Ilustracja 1. Podczas montażu siłownika sprzęgła należy zdemontować zawór odpowietrzający. Źródło: Schaeffler

 

Podczas montażu siłownika sprzęgła należy uważać, aby nie zniszczyć uszczelniacza.
Ilustracja 2. Podczas montażu siłownika sprzęgła należy uważać, aby nie zniszczyć uszczelniacza. Źródło: Schaeffler

 

Powiązane firmy

Reklama
Artykuł ukazał się w czasopiśmie
Reklama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama