Badanie wykazało, że większość kierowców w Europie nie jest świadoma istnienia opon przeznaczonych do pojazdów elektrycznych
Nowe badanie przeprowadzone przez Apollo Tyres wykazało, że 71% kierowców w Europie nie zdaje sobie sprawy z możliwości zakupu opon opracowanych specjalnie do pojazdów elektrycznych (EV).
- Tylko 29% kierowców wie, że można kupić opony zoptymalizowane pod kątem pojazdów elektrycznych
- Świadomość ta jest znacznie wyższa wśród kierowców pojazdów elektrycznych, ale prawie połowa z nich (49%) nadal nie wie o tej rosnącej klasie produktów oponiarskich
- Apollo Tyres planuje wprowadzić na rynek oponę do pojazdów elektrycznych jeszcze w 2022 r.
Firma przeprowadziła ankietę wśród 6000 kierowców*, aby ustalić poziom wiedzy na temat opon EV i problemów związanych z ich użytkowaniem.
Świadomość tych produktów jest niższa wśród kierowców niejeżdżących pojazdami elektrycznymi. Aż 74% właścicieli samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi stwierdziło, że nie są świadomi istnienia opon przeznaczonych do pojazdów elektrycznych, w porównaniu do 49% właścicieli samochodów elektrycznych i hybrydowych.
Badanie wykazało, że młodzi ludzie częściej są świadomi istnienia opon przeznaczonych do pojazdów elektrycznych. 42% Europejczyków w wieku od 18 do 24 lat jest świadomych tych nowych produktów, w porównaniu do zaledwie 17% osób w wieku od 55 do 64 lat. Ponadto 35% mężczyzn jest świadomych istnienia opon EV, w porównaniu do 25% kobiet.
Po uzyskaniu informacji o oponach dedykowanych do samochodów elektrycznych większość (64%) ankietowanych przez Apollo Tyres kierowców uważa, że powinny one być montowane standardowo we wszystkich pojazdach EV. Co więcej, połowa (50%) osób jeżdżących samochodem z silnikiem spalinowym twierdzi, że przesiadając się na samochód elektryczny, wolałaby, aby był on wyposażony w opony opracowane specjalnie do użytku w pojeździe elektrycznym, nawet jeśli kosztują więcej niż opony konwencjonalne.
Zalety opon EV
Opony do pojazdów elektrycznych są zaprojektowane tak, aby odpowiadały niektórym kluczowym cechom pojazdów typu plug-in oraz potrzebom i oczekiwaniom osób, które nimi jeżdżą. Na przykład pojazdy elektryczne zazwyczaj ważą więcej, generują wyższy moment obrotowy podczas postoju i zapewniają większe przyspieszenie, a wszystko to powoduje większe obciążenie opony. Pojazdy elektryczne wytwarzają niewielki hałas ze swojego bezemisyjnego układu napędowego, dzięki czemu inne źródła hałasu – w tym opony – stają się bardziej zauważalne dla pasażerów pojazdu. Właściciele pojazdów elektrycznych doceniają również wszystko, co pozwoli zmaksymalizować zasięg jazdy między ładowaniami, dlatego opór toczenia staje się jeszcze ważniejszym czynnikiem.
Chociaż istniejąca gama opon Vredestein do samochodów osobowych firmy Apollo Tyres nadaje się do użytku w pojazdach elektrycznych, pod koniec 2022 r. firma wprowadzi na rynek zupełnie nową, całoroczną oponę Vredestein do samochodów elektrycznych uwzględniającą specyficzne cechy aut typu plug-in. Apollo Tyres obecnie ściśle współpracuje z wiodącymi producentami samochodów w ramach nowego, dużego programu badawczo-rozwojowego. Przed wprowadzeniem na rynek nowa opona Vredestein EV jest oceniana za pomocą symulacji komputerowej oraz w dedykowanych ośrodkach testowych w wysokich i niskich temperaturach na całym świecie.
Yves Pouliquen, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Apollo Tyres, komentuje: – Opony przeznaczone do pojazdów elektrycznych mogą zapewnić nowe korzyści właścicielom pojazdów typu plug-in. Nasze badanie pokazuje, że kierowcy poinformowani o istnieniu dedykowanych opon, szybko doceniają ich zalety. W związku z tym, że zbliżamy się do przyszłości zdominowanej przez pojazdy elektryczne, oczywiste jest, że musimy pomóc kierowcom zrozumieć właściwości różnych typów opon, aby mogli w pełni z nich korzystać.
Marka opon premium Vredestein znajduje się w czołówce rynku opon całorocznych od momentu powstania na początku lat 90., a Apollo Tyres czerpie ze swojej wiedzy na temat opon zimowych i letnich, aby produkować nagradzane produkty wielosezonowe, które zachowują najwyższej jakości wydajność bez względu na warunki. Ta wiedza jest teraz wykorzystywana do wprowadzania nowych poziomów innowacji w segmencie opon do pojazdów elektrycznych.
* W badaniu wzięli udział kierowcy z Francji, Niemczech, Włoch, Holandii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
Źródło: Apollo Tyres