Aż 16% kierowców kupuje opony na giełdzie lub szrocie

PixaBay
23.8.2017

Jak wynika z badania Moto Data polscy kierowcy kupują opony głównie w sklepach bądź serwisach oponiarskich, jednak jest też spora grupa osób, która nabywa je na szrotach bądź na giełdach.

Większość polskich kierowców ceni sobie bezpośredni kontakt ze sprzedawcą w czasie zakupu opon – 57% spośród badanych w celu kupienia nowego kompletu ogumienia udaje się do warsztatów, autoryzowanych serwisów lub sklepów. Nawet 25% kierowców korzysta z kolei z internetu, gdzie można znaleźć wyszukiwarki oraz porównywarki produktów. Niestety, aż 16% respondentów badania Moto Data deklaruje, że kupuje opony na szrocie lub giełdzie.

Kierowcy nabywający ogumienie w takich miejscach ryzykują jazdę na oponach niskiej jakości, wadliwych, a w przypadku opon używanych, w dużym stopniu już nienadających się do jazdy. Odpowiednio dobrane ogumienie to istotny element zapewniający bezpieczeństwo jazdy. Kupowanie opon z niesprawdzonego źródła naraża na niebezpieczeństwo wszystkie osoby poruszające się po drogach.

Zakup nowych opon to ważna decyzja dla wszystkich kierowców. Odpowiednio dopasowane opony dobrej jakości z legalnego źródła, wybrane pod okiem fachowca, to większe bezpieczeństwo na drodze. Niepokojący dla wszystkich użytkowników dróg jest fakt, że aż 16% kierowców kupuje opony na giełdzie lub szrocie – gdzie kierowca nie zna historii takiej opony, czy ma ona niebezpieczne uszkodzenia wewnętrzne. Nie ma jak tego sprawdzić. Kupno opony używanej to ruletka na drodze – mówi Tadeusz Kuncy z Moto Data.

25% badanych kupuje opony przez internet, gdzie w ostatnich latach powstały nowoczesne serwisy poświęcone tematyce oponiarskiej. Można tam znaleźć także informacje technicznie na temat opony – jest to jeden z warunków bezpiecznych zakupów w internecie.

Podczas decyzji o kupnie pamiętajmy, że opony to niech chleb i nie starzeją się szybko. Zakupione, nieużywane opony mogą być wyprodukowane nawet kilka lat temu. Taka opona, przechowywana w magazynie fabrycznym czy hurtowni, posiada identyczne parametry jak ta, która wyjechała z fabryki przed paroma dniami. Głównym czynnikiem wpływającym na stan ogumienia jest jego eksploatacja, a nie czas przechowywania.

Źródło: Moto Data

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę