Produkcja limitowanych edycji 911 Turbo 50 Years, S/T i Dakar reprezentuje najwyższy poziom ekskluzywności i personalizacji.
Obniżenie emisji substancji szkodliwych jest dziś priorytetem każdego producenta samochodów. Wynika to przede wszystkim z nakładania przez Unię Europejską kar za przekroczenie ustalonych limitów. Ilość emitowanego CO2 stała się więc ważniejsza niż osiągi samochodu czy jego parametry jezdne.
Laminat węglowy o zadanym kształcie jest wytwarzany przez ułożenie mat z włókien węglowych w formie i nasączenie ich żywicą.
Dach, maska silnika czy klapa bagażnika z włókna węglowego dziś już tak nie szokują. Spotykane są całe nadwozia wykonane z włókien węglowych.
We włoskim Curno postaje nowa "fabryka karbonowa" firmy Brembo dedykowana wyścigom motoryzacyjnym. W nowej fabryce powstawać będą specjalne materiały węglowe, które mają zawojować tory wyścigowe na całym świecie.
Jako pierwszy producent samochodów na świecie firma Porsche wprowadza na rynek lekkie obręcze z plecionego włókna węglowego. Nowe felgi są opcjonalnie dostępne dla Porsche 911 Turbo S Exclusive Series.
BMW wyznacza nowe trendy w dziedzinie konstrukcji karoserii. Dlaczego? Ponieważ nowy model i3 w dużej części jest zbudowany z włókien węglowych. Oznacza to, że zmianie uległa technologia produkcji nadwozia i sposób serwisowania auta.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?