Zmywacz do hamulców jest przydatny do usuwania nawet najbardziej uporczywych zabrudzeń. Działa szybko i nie pozostawia śladów. Nic dziwnego, że warsztaty samochodowe często stosują go do czyszczenia wszelkich tłustych lub oleistych plam, a zużycie środków tego typu jest bardzo wysokie.
Po niedawnej premierze nowego, udoskonalonego układu napędowego e-POWER w Nissanie Qashqai, niemiecka organizacja motoryzacyjna ADAC opublikowała oficjalny wynik zużycia paliwa w teście Ecotest – 5,4 l/100 km.
SIAD i Brembo ogłosiły inwestycję w Hydrospark, start-up wspierany i uruchomiony przez Petroceramics, który specjalizuje się w rozwoju zaawansowanych technologii produkcji i magazynowania energii wodorowej.
Exide Technologies, wiodący dostawca innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań magazynowania energii do zastosowań motoryzacyjnych i przemysłowych, opublikował najnowszy raport ESG.
TMD Friction, światowy producent materiałów ciernych do układów hamulcowych, opublikował raport ESG podsumowujący postępy w zakresie ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego w 2024 r.
Opona Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 ponownie została uznana za najlepszą w teście opon całorocznych przeprowadzonym przez ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) [1], największe stowarzyszenie motoryzacyjne w Europie.
Pył hamulcowy powstaje przy każdym hamowaniu i – choć niewidoczny gołym okiem – wpływa na wygląd felg, trwałość układu hamulcowego oraz jakość powietrza, którym oddychamy.
Obecnie dużą wagę przywiązuje się do zagadnienia ochrony środowiska, także w kontekście wpływu transportu na to środowisko. Ograniczone zasoby kopalne, zmiany klimatyczne i globalne ocieplenie kierują przemysł motoryzacyjny w stronę bardziej wydajnych i zrównoważonych rozwiązań. Problemy te skłaniają producentów samochodów do stosowania nowych technologii i alternatywnych układów napędowych.
Floty pojazdów są istotnym źródłem emisji dwutlenku węgla, zwłaszcza w firmach spedycyjnych i transportowych. Zastosowanie odnawialnych paliw syntetycznych może znacząco zmniejszyć ich ślad węglowy – jednak wyzwaniem pozostaje właściwe udokumentowanie tego faktu, na przykład w raportach zrównoważonego rozwoju.
W ciągu ostatnich dziesięcioleci znacznie zmienił się sposób produkcji i serwisowania samochodów. Widoczne jest to szczególnie w warsztatach samochodowych – kiedyś zepsute części były demontowane, naprawiane i ponownie montowane w pojazdach, dziś w większości przypadków są one całkowicie wymieniane na nowe.
Wyciek oleju, źle zabezpieczony akumulator czy nieszczelne pojemniki na chemikalia – to nie tylko zaniedbanie, ale realne zagrożenie dla środowiska czy skutki prawne. W odpowiedzi na rosnące problemy z gospodarką odpadami niebezpiecznymi wśród warsztatów samochodowych, EMKA i Inter-Team wprowadzają kompleksową usługę ich odbioru.
Pył hamulcowy jest zwyczajnym produktem ubocznym procesu hamowania. Marcin Ostrowski, trener techniczny marki Textar, wyjaśnia, czym jest pył hamulcowy, skąd się bierze i czy wpływa na skuteczność hamowania.
Firma Niterra jest pionierskim dostawcą komponentów motoryzacyjnych z długą i udaną historią na rynku, a jednym z kluczowych produktów w portfolio marki NGK Ignition Parts są świece żarowe.
The non-profit Carbon Disclosure Project (CDP) uhonorował Grupę MAHLE za jej ciągłe wysiłki i dobre wyniki w obszarach ochrony środowiska i klimatu. MAHLE otrzymało od CDP 2024 ocenę „A” w obszarze ochrony klimatu. W obszarze zaopatrzenia w wodę ocena poprawiła się w stosunku do poprzedniego roku do „A-”.
Stowarzyszenie producentów części motoryzacyjnych CLEPA przyznało firmie ZF tytuł czołowego innowatora – „Innovation Award” w kategorii „Green” CLEPA.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?