Podczas gdy w Chinach instalowane są już ładowarki o mocy 1360 kW, umożliwiające naładowanie pojazdu elektrycznego w zaledwie pięć minut, w Wielkiej Brytanii proces instalacji podobnych urządzeń może trwać latami.
BYD, światowy lider w produkcji pojazdów elektrycznych i hybrydowych, zaprezentował rewolucyjną platformę dla aut elektrycznych – Super e-Platform.
Elektromobilność w Europie rozwija się w szybkim tempie, a unijne regulacje zachęcają kierowców do zakupu pojazdów bezemisyjnych. W tym celu rządy i samorządy intensywnie inwestują w infrastrukturę ładowania, ale głównie z myślą o samochodach elektrycznych. Mikromobilność natomiast jest wciąż marginalizowana.
Popularność pojazdów elektrycznych z każdym rokiem się zwiększa. Potwierdzają to wyniki badania Global EV Driver Survey 2024, wykonanego przez EV Klub Polska.
Niezależnie od tego, czy jest to 110 czy 230 woltów lub 50 czy 60 herców, w Audi w Ingolstadt samochody elektryczne mogą być teraz ładowane tak, jakby znajdowały się w Chinach, Stanach Zjednoczonych czy w wielu innych krajach na całym świecie.
Volkswagen ustanowił rekord wydajności na torze Nardo w południowych Włoszech: standardowy egzemplarz ID.7 Pro S o mocy 286 KM i akumulatorem o pojemności użytecznej 86 kWh pokonał na jednym ładowaniu dystans 941 kilometrów.
Analizy i badania rynkowe wyraźnie wskazują, że największe obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników związane z elektromobilnością, także w firmach, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu aut elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji.
Badanie przeprowadzone przez Instytuty Fraunhofera na zlecenie T&E przedstawia potencjalne korzyści ekonomiczne wynikające z technologii „pojazdów do sieci”.
Infrastruktura pojazdów elektrycznych w Polsce rozwija się zbyt wolno – w ponad trzy lata od terminu wyznaczonego w Ustawie o elektromobilności, obowiązków w zakresie minimalnej liczby punktów ładowania nie spełniono w niemal połowie zobowiązanych gmin.
Free2move Charge Go: rewolucja na publicznych stacjach ładowania pojazdów elektrycznych za pomocą zaledwie 3 kliknięć
Tempo rozbudowy infrastruktury ładowania w Polsce wciąż jest zbyt wolne i pozostaje jedną z największych barier w rozwoju rynku samochodów elektrycznych – wskazują eksperci.
14 września 2024 r. zakończyła się wystawa pojazdów elektrycznych Electric Vehicles Expo w ramach targów Automatika. Wydarzenie zakończyło się sukcesem.
Na koniec lipca 2024 r. łączna liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) wynosiła 70 556 szt. Liczba ogólnodostępnych punktów ładowania w ubiegłym miesiącu wzrosła do 7563, z czego 2215 stanowiły punkty DC
Codzienne ładowanie samochodu elektrycznego obniża poziom zadowolenia z jego użytkowania. Jednak Europejczycy nadal preferują jazdę elektrykiem bardziej niż tradycyjnymi autami.
Ford Polska we współpracy z firmą Evolucja wprowadza do swojej oferty nowe stacje ładowania. Wallboxy, które zostały wybrane są idealnym rozwiązaniem do ładowania samochodu elektrycznego w domu i miejscu pracy.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?