Dwumasowe koło zamachowe (DKZ), potocznie nazywane dwumasą, zaczęło zdobywać popularność w silnikach diesla już w latach 80. i od tamtego czasu stało się standardem w pojazdach z wyższymi momentami obrotowymi.
Dwumasowe koło zamachowe jest integralną częścią układu napędowego i nie powinno być wymieniane na zamiennik pozbawiony tłumika drgań. Zdania w tej sprawie są jednak podzielone. Część ekspertów z branży motoryzacyjnej ostrzega, że zastosowanie niewłaściwego elementu może spowodować uszkodzenie innych podzespołów układu napędowego.
Firma Valeo została zdobywcą nagrody Automotive News PACE Award 2022. Tytuł wręczono podczas uroczystej ceremonii, która odbyła się 19 września. Valeo zostało nagrodzone za dwumasowe koło zamachowe wykonane w technologii Pendulum 2. generacji.
Czy po demontażu skrzyni biegów koło dwumasowe, które zamontowane jest w samochodzie jest dobre czy kwalifikuje się do wymiany?
Aby zapewnić komfort jazdy, poszczególne elementy układu przeniesienia napędu muszą być elastycznie połączone. Ma to zapobiec przenoszeniu udarowo momentów obrotowych w nim występujących.
Wymiana sprzęgła i koła zamachowego w samochodach VW i Škoda może skutkować problemami z działaniem skrzyni biegów DSG. Bywają przypadki, że sama adaptacja nie przynosi odpowiedniego rezultatu, ponieważ problem leży po stronie mechaniki.
Nowoczesne samochody są wyposażone w wiele różnych części spełniających liczne zadania. Jednym z istotniejszych elementów jest dwumasowe koło zamachowe.
Sprzęgła samochodowe składają się z kilku elementów, jednak to koło zamachowe przechodzi największą ewolucję.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?