Z dniem 1. października 2025 r. Rada Nadzorcza firmy MEWA Textil-Service SE powołała Waldemara Feldbuscha do Zarządu na stanowisko dyrektora finansowego (CFO).
W branży TSL temat windykacji należności powraca jak bumerang. Z jednej strony przedsiębiorcy zmagają się z chronicznymi zatorami płatniczymi, z drugiej – wciąż krążą liczne stereotypy, które sprawiają, że wiele firm reaguje zbyt późno albo unika działań windykacyjnych.
Choć tworzą podwaliny sektora, mikrofirmy z branży TSL z trudem wiążą koniec z końcem – taki obraz finansów przewoźników i spedycji wyłania się z raportu Finansowy Indeks Branży TSL 2025 Transcash.eu.
W transporcie międzynarodowym jedna błędna decyzja może oznaczać dla firmy stratę rzędu dziesiątek tysięcy euro. Błędy proceduralne, nieprawidłowości w przewozie ładunków czy niewłaściwe zabezpieczenie pojazdu nierzadko skutkują dotkliwymi sankcjami finansowymi.
W branży TSL każdy dzień zwłoki w płatności potrafi realnie zachwiać płynnością finansową firmy. W takich sytuacjach liczy się to, jakie dane i dokumenty mamy w ręku.
Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności (PSNM) przedstawiło szereg uwag do rządowego projektu Planu Społeczno-Klimatycznego (PSK). PSK determinuje kierunek wydawania środków ze Społecznego Funduszu Klimatycznego, którego największym beneficjentem w Unii Europejskiej jest Polska.
Branża transportowa, w której działania oparte były do niedawna na zaufaniu oraz sprawności i szybkości procesów, staje się coraz częściej celem oszustów. Fałszywi kontrahenci potrafią postępować wyjątkowo profesjonalnie.
Druga kadencja Donalda Trumpa upływa pod znakiem radykalnych decyzji gospodarczych. Wśród nich na czoło wysuwa się propozycja objęcia 50% cłem towarów sprowadzanych z Unii Europejskiej.
Nawet najlepsza jakość usług nie gwarantuje sprawnego przelewu, jeśli w dokumentacji pojawią się błędy lub nieścisłości, a problemy te dotyczą zarówno transportów krajowych, jak i międzynarodowych.
W dynamicznym i niskomarżowym sektorze, jak TSL, skuteczne odzyskiwanie należności to nie tylko kwestia egzekwowania prawa, ale często być albo nie być dla firmy. Którą drogę zatem wybrać – postępowanie sądowe, czy windykację polubowną?
Grupa Auto Partner, jeden z największych dystrybutorów części samochodowych w Polsce pomimo wymagającego otoczenia rynkowego, odnotowała w pierwszym kwartale 2025 r. przychody ze sprzedaży na poziomie 1,07 mld zł, co oznacza wzrost o 7,9% rok do roku i jest historycznie najlepszym wynikiem wypracowanym w pierwszych trzech miesiącach roku.
Firma Oponiarska Dębica w I kwartale 2025 r. zanotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 749,6 mln zł (+37,1%). W tym samym okresie EBIT wyniósł 42,6 mln zł (+147,1%), a zysk netto był na poziomie 42,9 mln zł (+165,2%).
Niecały rok dzieli branżę transportową od księgowej rewolucji. Ministerstwo Finansów potwierdziło w kwietniowym komunikacie, że początek 2026 roku to ostateczny termin wejścia w życie Krajowego Systemu e-Faktur dla większości przedsiębiorców.
Rynek flotowy w Polsce wkracza w nową fazę rozwoju – wynika z „Barometru Flotowego 2025”, opracowanego przez Arval Mobility Observatory na podstawie badań przeprowadzonych w 30 krajach, w tym w Polsce.
Przychody Brembo w pierwszym kwartale 2025 roku wyniosły 957 mln euro. To spadek o 4,7% w porównaniu do I kwartału 2024 roku. Wyniki firmy skomentował Matteo Tiraboschi.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?