Szefowie rządów sześciu państw Unii Europejskiej – Polski, Węgier, Słowacji, Włoch, Czech i Bułgarii – zaapelowali w liście do przewodniczącej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen o pilną rewizję unijnej polityki dotyczącej samochodów.
Spółka ORLEN Transport zakupiła pięć ciągników siodłowych, zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Autocysterny, dostarczające paliwa płynne na stacje ORLEN, są testowane na trasach całego Pomorza.
ANN-FILTER, globalna marka premium światowego eksperta w dziedzinie filtracji MANN+HUMMEL, została uhonorowana przez europejskie stowarzyszenie dostawców motoryzacyjnych CLEPA tytułem „Top Innovator”.
Wykorzystanie niskoemisyjnego aluminium w produkcji samochodów w Unii Europejskiej mogłoby przynieść redukcję emisji CO2 równoważną wycofaniu z ruchu 900 tysięcy pojazdów spalinowych rocznie.
Stellantis ogłosił uruchomienie HVO Aurora – innowacyjnej platformy stworzonej, by wspierać firmy w redukcji emisji CO2 dzięki stosowaniu ekologicznych paliw we flotach lekkich pojazdów użytkowych (LCV).
Podczas targów EQUIP AUTO Paris 2025 firma Valeo potwierdziła swoją pozycję lidera w branży części zamiennych.
Najnowsze dane zebrane przez Europejską Agencję Środowiska (EEA) podważają przekonanie o niskiej emisyjności hybryd typu plug-in.
Stowarzyszenie Europejskich Producentów Pojazdów (ACEA) domaga się wprowadzenia szeregu luk w unijnym prawie dotyczącym emisji CO2 z samochodów.
Według najnowszego raportu organizacji Transport & Environment (T&E), niemal wszyscy europejscy producenci samochodów osobowych są na dobrej drodze do wypełnienia norm emisji CO2 obowiązujących w latach 2025–2027.
Toyota Motor Europe powiększyła do pięciu liczbę bezemisyjnych ciężarówek na wodór, które na co dzień pracują w jej europejskiej sieci logistycznej.
Utrzymanie unijnego celu zerowej emisji do 2035 r. i wdrożenie zdecydowanej strategii przemysłowej może uchronić europejski przemysł motoryzacyjny przed utratą nawet miliona miejsc pracy – wynika z nowego raportu organizacji Transport & Environment (T&E).
Raport Zrównoważonego Rozwoju 2024 informuje o 21% redukcji emisji CO2 (Zakres 1), ponad 100% poprawie w zakresie recyklingu odpadów niebezpiecznych, nowych elektrowniach fotowoltaicznych w Chinach i Czechach oraz wysokowydajnych membranach H2 produkowanych przez UFI Hydrogen
Dział Vehicle Refinishes firmy AkzoNobel ogłosił nową współpracę z Solera, liderem w oprogramowaniu do zarządzania cyklem życia pojazdów.
Floty pojazdów są istotnym źródłem emisji dwutlenku węgla, zwłaszcza w firmach spedycyjnych i transportowych. Zastosowanie odnawialnych paliw syntetycznych może znacząco zmniejszyć ich ślad węglowy – jednak wyzwaniem pozostaje właściwe udokumentowanie tego faktu, na przykład w raportach zrównoważonego rozwoju.
Unia Europejska chce zepchnąć hybrydy plug-in na boczny tor – mimo że są na ten moment jednym z najskuteczniejszych narzędzi do redukcji emisji CO2.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?