Zmiany w Castrol w Europie

castrol
27.5.2016
Reklama
Reklama

Castrol konsoliduje strukturę w Europie i optymalizuje system dystrybucji. W efekcie powstanie kilka regionów ze wspólną ofertą oraz takim samym systemem sprzedaży i obsługi klienta. Jednym z nich będzie region Europy Środkowo-Wschodniej zarządzany z Warszawy. Równocześnie Castrol będzie się koncentrować na współpracy ze strategicznymi dystrybutorami.

Region Europy Środkowo-Wschodniej, obejmujący Polskę, Czechy, Węgry i Słowację, będzie jednym z największych w organizacji Pod względem wysokości obrotów Polska jest w ścisłej europejskiej czołówce. W ostatnich trzech latach sprzedaż produktów Castrol w Polsce systematycznie rosła, zwiększał się także udział w rynku. Umieszczenie centrali regionu w Warszawie było więc naturalnym wyborem. Z Warszawy będzie kierowany dział obsługi klienta, polska organizacja będzie również odpowiedzialna za wyniki sprzedaży we wszystkich krajach regionu.

Reklama

Konsolidacja pozwoli na ujednolicenie oferty i sposobu obsługi klienta w ramach regionu, a kierowanie kilkoma państwami z jednego miejsca ułatwi prowadzenie biznesu. Dzięki temu Castrol będzie umacniać swoją pozycję i zwiększać udziały rynkowe w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Zmiana obejmuje także optymalizację systemu dystrybucji, który będzie się opierał na mniejszej liczbie dużych dystrybutorów, zwanych ambasadorami. Firma oczekuje, że wybrani ambasadorzy będą promowali tylko markę
Castrol, która powinna stanowić zdecydowaną większość w portfolio dystrybutora.

Reklama

W pierwszych miesiącach tego roku Castrol zakończy podpisywanie nowych umów z dystrybutorami we wszystkich czterech krajach naszego regionu. Plany dotyczące Europy Środkowo-Wschodniej są ambitne, a nowe inwestycje i oferty produktowe oraz dystrybutorskie przyniosą efekty w postaci dalszego umacniania pozycji Castrol na poszczególnych rynkach.

Jeszcze w tym roku na rynku pojawią się nowe oleje – Magnatec Stop-Start, przeznaczony do aut miejskich, czy Castrol EDGE do supersamochodów, takich jak Bugatti czy Koenigsegg. Castrol nadal będzie ściśle współpracował z warsztatami niezależnymi oferując im cieszący się bardzo dużym zainteresowaniem program Castrol Service Plus. W tym roku w jego ramach pojawi się możliwość korzystania z opartego na chmurze systemu zarządzania serwisem CarVue, który ułatwi prowadzenie działalności i pozwoli zwiększyć zyski. Wkrótce za sprawą specjalistów marki Castrol czeka nas rewolucja jeśli chodzi o wymianę oleju – jej inżynierowie opracowali system Nexcel, który pozwoli wymienić olej w 1,5 minuty. Jest on dziś stosowany w Aston Martinie Vulcan, a za kilka lat trafi także do tańszych, popularnych samochodów.

Źródło: Castrol

Reklama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama