ZF świętuje wyprodukowanie trzech milionów silników elektrycznych

ZF wyprodukowała ponad trzy miliony silników elektrycznych ZF

 Firma ZF wyprodukowała ponad trzy miliony silników, które są wykorzystywane na całym świecie w pojazdach elektrycznych. Oferta ZF obejmuje szerokie spektrum zastosowań w zakresie elektryfikacji pojazdów: od samochodów osobowych z napędem wyłącznie elektrycznym i hybryd typu plug-in po napędy elektryczne do pojazdów użytkowych. Osiągnięcie kolejnego kroku milowego w wolumenie produkcji potwierdza dążenie firmy do ograniczenia zależności od silników spalinowych, a także udaną transformację w kierunku elektromobilności.

  • Firma technologiczna ZF, dzięki obecności na całym świecie zaspokaja globalne zapotrzebowanie na napędy elektryczne
  • Podwojenie produkcji silników elektrycznych w ciągu 18 miesięcy
  • Udana transformacja w kierunku elektromobilności
  • ZF dostarcza silniki elektryczne jako komponenty oraz napędy elektryczne jako kompletne systemy dla wszystkich klas pojazdów

Globalny popyt na napędy elektryczne do samochodów osobowych i pojazdów użytkowych szybko rośnie – podobnie jak produkcja ZF:

W ciągu zaledwie 18 miesięcy podwoiliśmy produkcję silników elektrycznych z niespełna półtora miliona do trzech milionów – wyjaśnia Roland Hintringer, szef linii produktowej silników elektrycznych w ZF, dodając: – Dzięki wysoce zautomatyzowanym, elastycznym objętościowo i modułowym systemom, jesteśmy w stanie obsługiwać naszych globalnych klientów zgodnie z ich wymaganiami.

Dalsze innowacje dla większej wydajności i zasięgu

Dane produkcyjne i prognozy jasno pokazują, że ZF z powodzeniem realizuje transformację w kierunku elektromobilności.

Nasza rola jako innowatora jest również ważnym czynnikiem – podkreśla Roland Hintringer.

Firma ZF ogłosiła już, że opracuje bezmagnetyczny silnik elektryczny I2SM – oddzielnie wzbudzaną maszynę synchroniczną z indukcyjnym transferem energii – do produkcji seryjnej. W przeciwieństwie do bezmagnetycznych koncepcji dostępnych obecnie na rynku, jest on wyjątkowo kompaktowy i ma najwyższą gęstość mocy i momentu obrotowego. Firma ZF niedawno zademonstrowała potencjał nowych rozwiązań ZF w zakresie dalszej wydajności, a tym samym zwiększenia zasięgu w elektromobilności dzięki napędowi elektrycznemu EVSys800: Prototyp jest o 35% lżejszy niż obecne napędy elektryczne i zmniejsza emisję CO2 podczas produkcji i eksploatacji o 20%. Innowacyjne technologie uzwojenia stojana, nowa koncepcja chłodzenia i kompaktowa konstrukcja umożliwiają te znaczące kroki optymalizacyjne.

Zakłady produkcyjne na całym świecie

Firma ZF produkuje już silniki elektryczne w lokalizacjach w Azji i Europie; a obecnie trwa proces budowy zakładów produkcyjnych w Ameryce Północnej. W ten sposób firma obsługuje główne rynki motoryzacyjne z następujących lokalizacji: Hangzhou i Shenyang (Chiny), Pančevo (Serbia), Schweinfurt (Niemcy), Trnava (Słowacja), Saltillo (Meksyk) i Gray Court (USA). 
Zdolności produkcyjne zakładów wytwarzających silniki elektryczne w istniejących lokalizacjach są obecnie rozszerzane, aby jak najlepiej wspierać ambitne cele klientów w zakresie zrównoważonego rozwoju i ochrony klimatu.

Źródło: ZF

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę