Zdaniem EXPERTa: Karolina Sypek z AkzoNobel Car Refinishes o zrównoważonym lakiernictwie

Zdaniem EXPERTa: Karolina Sypek z AkzoNobel Car Refinishes Raven Media
23.9.2025

Poznaj zdanie EXPERTa: Karolina Sypek, dyrektor działu serwisu CE w AkzoNobel Car Refinishes, odpowiada na pytania o zrównoważone lakiernictwo na rynku polskim. 

Jakie znaczenie dla konkurencyjności warsztatów ma obecnie posiadanie certyfikatów środowiskowych, szczególnie w obsłudze flot korporacyjnych?

– Warto sobie uzmysłowić, że ślad węglowy w działalności blacharsko-lakierniczej to przede wszystkim zużywana energia elektryczna i cieplna. W tym 46% stanowi ogrzewanie budynku, 28% kabina lakiernicza. Osiągając cele związane z ochroną środowiska, realnie wpływamy na rentowność.

Duże, międzynarodowe podmioty, towarzystwa ubezpieczeniowe, firmy flotowe oraz korporacje coraz większą wagę przywiązują do kwestii związanych z ESG, które często wpisują się w ich cele związane ze zrównoważonym rozwojem. Stąd wszelkiego rodzaju inicjatywy ekologiczne, wiarygodne certyfikaty zyskują na znaczeniu. T

a zmiana podejścia w segmencie B2B oznacza, że warsztaty bez odpowiednich certyfikacji mogą zostać wykluczone z przetargów na obsługę flot korporacyjnych, co stanowi istotną część przychodów wielu przedsiębiorstw lakierniczych.

W jaki sposób rozwiązania AkzoNobel pomagają warsztatom w uzyskiwaniu certyfikacji środowiskowych i jakie konkretne korzyści biznesowe to przynosi?

– AkzoNobel stworzyło program Sieć Zrównoważonych Napraw, który łączy troskę o planetę z celami biznesowymi. Na podstawie danych dostarczonych przez warsztaty mierzymy ślad węglowy działalności przy pomocy narzędzia Carbon Pulse.

Uczestnik programu otrzymuje raport zawierający kluczowe informacje na temat emisji CO2, a także wskazówki, jak tę emisję obniżać. Wspólnie z ekspertami AkzoNobel pracuje nad optymalizacją procesów i skróceniem czasu K2K. Uczestnicy programu otrzymują certyfikat potwierdzający ich wysiłki w dążeniu do zrównoważonego rozwoju.

Źródło: AkzoNobel

Tagi artykułu

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę