Zdaniem EXPERTa: Andrzej Chmielewski z KYB Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce

Zdaniem EXPERTa: Andrzej Chmielewski z KYB Europe Sp. z o.o. Raven Media
22.4.2025

Zdaniem EXPERTa: Andrzej Chmielewski, Specjalista ds. Produktowo-Technicznych z KYB Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce, odpowiada na pytania redakcji zapotrzebowanie na części i usługi serwisowe w segmencie zawieszenia pojazdu.

Jak z perspektywy producenta elementów zawieszenia zmienia się zapotrzebowanie na części i usługi serwisowe w tym segmencie?

Jakie wyzwania technologiczne stawia przed warsztatami diagnostyka i wymiana nowoczesnych układów zawieszenia, szczególnie w kontekście pojazdów wyposażonych w elektroniczne systemy kontroli jazdy?

W Polsce mamy obecnie ponad 20 mln użytkowanych samochodów – ich średnia wieku to ok. 15 lat. Rozwój technologiczny wymusza na producentach pojazdów wprowadzanie coraz nowszych rozwiązań znacznie poprawiających bezpieczeństwo i komfort jazdy. Mimo, iż w autach poprzedniej generacji zawieszenia nie mają skomplikowanej konstrukcji, nie możemy zapominać o ich nowszych wersjach z półaktywnymi i aktywnymi układami zawieszeń.

Powiązane firmy

KYB Europe GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce

Przy tego typu rozwiązaniach KYB zaleca, by podczas wymiany amortyzatorów postępować zgodnie z obowiązującą procedurą, zalecaną przez producenta pojazdu. Niezbędne jest także użycie odpowiedniego urządzenia diagnostycznego w celu przeprowadzenia adaptacji i kalibracji całego układu. Niezastosowanie się do procedury wymiany może skutkować uszkodzeniem elementów tłumiących, może też znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo jazdy.

 

Tagi artykułu

autoExpert 05 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę