Zdaniem EXPERTa: Andrzej Chmielewski z KYB Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce

Zdaniem EXPERTa: Andrzej Chmielewski, Specjalista ds. Produktowo-Technicznych z KYB Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce, odpowiada na pytania redakcji zapotrzebowanie na części i usługi serwisowe w segmencie zawieszenia pojazdu.
Jak z perspektywy producenta elementów zawieszenia zmienia się zapotrzebowanie na części i usługi serwisowe w tym segmencie?
Jakie wyzwania technologiczne stawia przed warsztatami diagnostyka i wymiana nowoczesnych układów zawieszenia, szczególnie w kontekście pojazdów wyposażonych w elektroniczne systemy kontroli jazdy?
W Polsce mamy obecnie ponad 20 mln użytkowanych samochodów – ich średnia wieku to ok. 15 lat. Rozwój technologiczny wymusza na producentach pojazdów wprowadzanie coraz nowszych rozwiązań znacznie poprawiających bezpieczeństwo i komfort jazdy. Mimo, iż w autach poprzedniej generacji zawieszenia nie mają skomplikowanej konstrukcji, nie możemy zapominać o ich nowszych wersjach z półaktywnymi i aktywnymi układami zawieszeń.
Przy tego typu rozwiązaniach KYB zaleca, by podczas wymiany amortyzatorów postępować zgodnie z obowiązującą procedurą, zalecaną przez producenta pojazdu. Niezbędne jest także użycie odpowiedniego urządzenia diagnostycznego w celu przeprowadzenia adaptacji i kalibracji całego układu. Niezastosowanie się do procedury wymiany może skutkować uszkodzeniem elementów tłumiących, może też znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo jazdy.