Zaawansowane skanery pomagają w spełnianiu norm jakościowych w zakładach montujących Forda Rangera
Ford Motor Company wykorzystuje najnowocześniejsze technologie, aby zapewnić wysoką jakość produkowanych pojazdów oraz precyzję wykonania części i paneli nadwozia na poziomie 99,99%
Panele są skanowane za pomocą skanera 3D ScanBox. Efekt jego pracy jest do 80% szybszy, niż tradycyjne metody pomiaru, a urządzenie jest w stanie połączyć kompleksowe skanowanie, inspekcję i raportowanie za naciśnięciem jednego przycisku.
– Skaner strukturalny ScanBox wykorzystujący niebieskie światło sprawia, że każdy pojazd Forda produkowany w zakładach Ford Thailand Manufacturing (FTM) lub Silverton w RPA spełnia nasze rygorystyczne standardy jakości – powiedział Andrew Fromholtz, główny inżynier ds. nadwozi i tłoczenia w Ford International Markets Group (IMG).
W Silverton w RPA Jan Groenewald zarządza tłocznią, w której produkowane są panele nadwozia nowego Rangera.
– Naszym celem jest osiągnięcie 99,99% dokładności wszystkich części, które wchodzą w skład nowego Rangera, a narzędzia takie jak skaner strukturalny niebieskiego światła pomagają nam zrealizować ten plan – powiedział Groenewald.
Jak to działa?
– System ScanBox skanuje rzeczywistą część i porównuje ją z naszymi modelami 3D opracowanymi komputerowo (CAD), aby zapewnić idealne dopasowanie – powiedział Groenewald. – Skaner mierzy nie tylko wymiary obwodowe części, ale także parametry jej powierzchni, robiąc to szybko i precyzyjnie – dodaje.
Technologia skanowania strukturalnego z pomocą niebieskiego światła jest bardziej ekonomiczna i skuteczna, niż tradycyjna metoda maszynowego pomiaru współrzędnych (CMM). Obiekty poddawane są skanowaniu w ciągu kilku sekund, a wyniki mogą być przekształcane w bardziej użyteczne wizualne informacje zwrotne dla techników.
– Przy użyciu konwencjonalnych metod CMM, dobry specjalista potrzebowałby od godziny do półtorej, aby przeprowadzić pomiar dachu. Dzięki temu systemowi jesteśmy w stanie dokonać pomiaru części w ciągu dwóch minut i 50 sekund – powiedział Groenewald.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Oznacza to, że części mogą szybciej trafiać do produkcji ze świadomością, że wszelkie usterki zostaną wykryte i usunięte na wczesnym etapie.
Źródło: Ford