Wstępnie naprężone sprężyny zawieszenia

23.4.2015

Schaeffler Automotive Aftermarket przedstawia pod marką Ruville szeroką ofertę wstępnie naprężonych sprężyn zawieszenia dla samochodów osobowych. Opatentowane rozwiązanie naprawcze umożliwia warsztatom łatwą, szybką i oszczędną wymianę sprężyn na przedniej osi. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie trzeba już używać ściągacza do sprężyn.

Dostępny obecnie zestaw naprawczy, dla wybranych modeli marek Audi, Seat, Skoda i Volkswagen, pokrywa zapotrzebowanie ponad 30 milionów pojazdów na europejskim rynku. Jeszcze w tym roku planowane jest dalsze rozszerzenie oferty. Nowe produkty Ruville objęte są 10-letnią gwarancją.

Ze względu na charakterystykę pracy – ciągłe zginanie i rozprężanie, oraz narażenie na uderzenia kamieni, zabrudzenie oraz działanie materiałów korozyjnych, takich jak sól drogowa, prawidłowe działanie sprężyn zawieszenia są bardzo istotne dla ogólnego bezpieczeństwa. Niektóre ściągacze, używane podczas montażu sprężyn zawieszenia bez wstępnego naprężenia, mogą powodować uszkodzenie wierzchniej warstwy sprężyny jeszcze przed rozpoczęciem jej użytkowania. Skutek: W takich miejscach szybko dochodzi do korozji. Prowadzi to do skrócenia żywotności sprężyn, a w najgorszym przypadku do ich przedwczesnej awarii.

- Naprężenie sprężyn zawieszenia marki Ruville na etapie produkcji chroni delikatną powierzchnię sprężyn przed uszkodzeniami podczas montażu. Mechanicy nie muszą już używać żadnych specjalnych narzędzi, takich jak ściągacze. Wymiana jest dzięki temu dużo szybsza i łatwiejsza do przeprowadzenia - podkreśla Maik Evers, kierownik Program Management Ruville, Schaeffler Automotive Aftermarket. Wszystkie wstępnie naprężone sprężyny zawieszenia marki Ruville produkowane są za zachowaniem rygorystycznych wymagań dotyczących komponentów produkowanych na pierwszy montaż.

Dla osiągnięcia optymalnego tłumienia zawieszenia, specjaliści Schaeffler Automotive Aftermarket zalecają zawsze wymianę sprężyn parami. Jeśli na jednej osi znajdować się będą dwie różne sprężyny – nowa i używana, prawa i lewa strona mogą wykazywać różną charakterystykę pracy, co w efekcie może prowadzić do zmniejszenia bezpieczeństwa podczas jazdy.

Więcej informacji na www.ruville.de

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę