Kampania społeczna Woman Update z kolejnym partnerem

Inter Cars partnerem Woman Update
18.6.2020

Inter Cars udowadnia swoją otwartość na nowe inicjatywy i troskę o równe traktowanie. Firma dołączyła do ogólnopolskiej kampanii społecznej zachęcającej kobiety do wejścia w świat nowych technologii - #womanupdate. Na czym polega to przedsięwzięcie?

Woman Update to kampania, która ma na celu zachęcenie kobiet do przebranżowienia się – zaktualizowania swoich umiejętności. Dzięki akcji każda kobieta, bez względu na doświadczenie, wiek czy miejsce zamieszkania, ma szansę opuścić swoje dotychczasowe ramy i zdobyć kompetencje przyszłości.

 Technologia jest tu i teraz. KAŻDA kobieta ma szansę na zdobycie kompetencji cyfrowych – nie ma znaczenia doświadczenie, wiek a nawet… epoka. Kampania ma pokazać, że kluczem do bezpiecznej przyszłości, stabilnej pracy czy dobrych zarobków jest ciągły rozwój i zdobywanie nowych umiejętności – mówią Inicjatorki kampanii, Beata Jarosz i Joanna Pruszyńska-Witkowska.

W ramach kampanii już wkrótce zostanie opublikowany raport pt. „Cyfrowy klucz do przyszłości zawodowej. Kobiety na rynku pracy w postcovidowej rzeczywistości” opracowany przez DELab – interdyscyplinarny instytut badawczy Uniwersytetu Warszawskiego oraz Instytut Innowacyjna Gospodarka INGOS. Pojawią się w nim analizy i dane dotyczące kierunku zmian na rynku pracy wywołanych przez pandemiczny kryzys gospodarczy oraz przyspieszoną cyfryzację, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji kobiet.

Mam trzy córki w różnym wieku i każda z nich jest inna. Dwie starsze, choć są dopiero nastolatkami, sprawnie posługują się narzędziami cyfrowymi i znają podstawy programowania. Dla dzisiejszego pokolenia są to niezbędne umiejętności, dlatego inicjatywa #womenupdate jest mi bliska. W przeszłości samo przeżycie w niebezpiecznym świecie wymagało często przewagi fizycznej. W tej kwestii jesteśmy odmienni i większości kobiet ciężko jest konkurować pod względem siły z mężczyznami.  Dzisiejszy świat wymaga zupełnie innych umiejętności. To co mamy „w głowie” nie zależy od naszej płci, ale od wykształcenia, otwartości na naukę i ciekawości świata. Dzięki wykształceniu lepiej posługujemy się narzędziami i lepiej rozumiemy otaczający nas świat. Obecnie dostępne narzędzia to w większości narzędzia cyfrowe, a więc zachęcam wszystkich – niezależnie od płci – do otwartości na nowe technologie i stosowania zasady, że każdy moment na naukę jest odpowiedni – mówi Maciej Oleksowicz, Prezes Zarządu Inter Cars.

Źródło: Inter Cars

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę