Wiemy, co na targach IAA w Monachium pokaże Continental
„Mobilność przyszłości już dziś” – oto hasło Continental na tegoroczne targi IAA Mobility 2023 w Monachium, na których firma zaprezentuje swoje unikalne portfolio. Obejmuje ono innowacyjne, wysokowydajne komputery oraz rozwiązania do szybkiego (i ekonomicznego) wdrażania mobilności cyfrowej, ale to nie wszystko. Wspomnieć należy także o zrównoważonych wnętrzach pojazdów przyszłości i oponach koncepcyjnych do energooszczędnej jazdy po mieście.
– Z dróg do chmur: nasze portfolio technologiczne obejmuje zarówno opony klasy premium, jak i rozwiązania programowe, co stawia nas na wyjątkowej pozycji rynkowej. Rozwijamy nową moc dla mobilności przyszłości. Obecnie cztery na pięć nowych samochodów na całym świecie są już wyposażone w rozwiązania sprzętowe i programowe Continental zapewniające bezpieczeństwo, komfort i wygodę oraz zrównoważony rozwój – powiedział Nikolai Setzer, dyrektor generalny Continental.
Odwiedzający będą mogli osobiście zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami Continental na stoisku B10 w hali A2. Na rozpoczęcie targów 4 września 2023 r. w godzinach od 10:10 do 10:30 (czas środkowoeuropejski letni) na stoisku Continental odbędzie się konferencja prasowa z Philippem von Hirschheydtem, członkiem zarządu i szefem grupy Automotive.
Superbrain – inteligentny komputer samochodowy o wysokiej wydajności
Poza zaawansowanym sprzętem to właśnie oprogramowanie staje się coraz ważniejsze dla przemysłu motoryzacyjnego. Continental aktywnie pomaga w kształtowaniu przejścia na samochody mocno oparte na specjalnych programach, zatrudniając około 21 000 specjalistów ds. oprogramowania i IT, pracujących nad nowymi i ulepszonymi produktami, takimi jak komputery o wysokiej wydajności (HPC).
Nowością w obszernej ofercie HPC firmy Continental jest Smart Cockpit HPC, wstępnie skonfigurowany system łączący zestaw wskaźników, systemy informacyjno-rozrywkowe i zaawansowane systemy wspomagania kierowcy. Na targach IAA Mobility Continental wraz z partnerem z branży technologicznej zaprezentują za pomocą pojazdu demonstracyjnego, w jaki sposób Smart Cockpit HPC może urzeczywistnić mobilność przyszłości przy minimalnych kosztach i w krótkim czasie.
Wirtualny rozwój ułatwiony dzięki Amazon Web Services
Jako że producenci aut coraz szybciej wprowadzają na rynek nowe modele i zapewniają klientom regularne aktualizacje oprogramowania, wymagane jest zupełnie nowe podejście, aby przyspieszyć i rozszerzyć rozwój oraz testy oprogramowania samochodowego. Do tej pory większość problemów funkcjonalnych i związanych z bezpieczeństwem można było rozwiązać dopiero po udostępnieniu fizycznej elektronicznej jednostki sterującej (ECU). Naprawianie problemów w późniejszych fazach czasami skutkowało nawet dziesięciokrotnym wzrostem kosztów rozwoju.
Rozwiązaniem jest nowy kreator wirtualnej elektronicznej jednostki sterującej (vECU) oparty na Continental Automotive Edge (CAEdge), platformie do rozwoju sprzętu i oprogramowania uruchomionej przez Continental i Amazon Web Services (AWS) w 2021 roku. Twórcy oprogramowania motoryzacyjnego mogą już korzystać z vECU Creatora. Dzięki vECU aplikacje programowe mogą być w 90% zaprogramowane przed ich wdrożeniem na docelowym sprzęcie, co znacznie przyspiesza wprowadzanie produktów na rynek.
W kierunku autonomicznej przyszłości
We współpracy z amerykańskim specjalistą w dziedzinie półprzewodników, firmą Ambarella, Continental opracowuje zintegrowane, kompleksowe systemy wspomagania i automatyzacji jazdy. Te skalowalne systemy multisensoryczne działają przy użyciu sztucznej inteligencji i szczególnie wydajnego, energooszczędnego systemu chipów firmy Ambarella, a także kamer o wysokiej rozdzielczości, czujników radarowych i lidarowych oraz powiązanych jednostek sterujących. Continental i Ambarella otrzymały niedawno pierwsze zamówienie na te wspólnie opracowane rozwiązania.
Większa ochrona szczególnie zagrożonych użytkowników dróg
Bezpieczeństwo niechronionych użytkowników dróg pozostaje najwyższym priorytetem dla Continental. Koncentruje się ona głównie na zapobieganiu i ochronie przed wypadkami spowodowanymi błędami kierowcy podczas skręcania, cofania i parkowania. W samych Niemczech, według Federalnego Urzędu Statystycznego, takie manewry podczas jazdy były przyczyną ponad 50 000 wypadków z obrażeniami ciała w ubiegłym roku. Na targach IAA Mobility Continental zaprezentuje kompaktowe, łatwe do zintegrowania rozwiązanie systemowe do dynamicznej projekcji bliskiego pola w oparciu o technologię mikroLED. System ten będzie sygnalizować, kiedy pojazd zmienia kierunek jazdy, np. poprzez wyświetlanie dynamicznych ostrzeżeń w bezpośrednim otoczeniu pojazdu za pomocą mikroLED.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Bezpieczne i zrównoważone układy hamulcowe
Hamulce pozostają jednym z najważniejszych elementów bezpieczeństwa w pojazdach. Muszą one nie tylko przyczyniać się do bezpieczeństwa jazdy w niebezpiecznych warunkach, ale także zwiększać wydajność pojazdu. Na targach IAA Mobility firma Continental zaprezentuje swój plan działania dotyczący przyszłych układów hamulcowych, które w równym stopniu zwiększają bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój.
Jednym z przykładów jest półsuchy układ hamulcowy wykorzystujący „suche” hamulce elektromechaniczne na tylnej osi, które nie wymagają płynu hamulcowego. Zaletą dla producentów samochodów jest brak konieczności napełniania i odpowietrzania układu hamulcowego podczas produkcji. Co więcej, zmniejsza to ilość niebezpiecznego starego płynu hamulcowego, który musi być odpowiednio utylizowany po każdej wymianie o wiele milionów litrów.
Projekt SPACE D dla dobrego samopoczucia w samochodzie
Trend tworzenia „kokonów” z wnętrz aut podkreśla znaczenie domów jako miejsc odosobnienia, bezpieczeństwa i komfortu. Wellness ma również odgrywać ważną rolę we wnętrzach pojazdów, przekształcając je w nową przestrzeń do życia i zabawy. Na targach w Monachium Continental zaoferuje wgląd w przestrzeń wewnętrzną autonomicznej mobilności dzięki koncepcji projektowej SPACE D. Litera „D" w nazwie ma oznaczać wysokie standardy projektowe.
Zwiększony zrównoważony rozwój na drodze dzięki oponom Continental
UltraContact NXT pokazuje, jak szybko zrównoważone produkty Continental trafiają do produkcji i na drogi. Continental po raz pierwszy zaprezentował najbardziej zrównoważoną oponę produkcyjną w branży na TechShow tego lata. Składająca się w 65-procentach z materiałów odnawialnych pochodzących z recyklingu i posiadających certyfikat bilansu masy, opona UltraContact NXT łączy wysoki udział zrównoważonych materiałów z maksymalnym bezpieczeństwem.
Produkcja opony rozpoczęła się w lipcu, a wszystkie 19 rozmiarów jest już dostępnych w sprzedaży. Posiadają one również najwyższą możliwą ocenę (A) unijnej etykiety opon w kategoriach oporu toczenia, hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego.
Źródło: Continental