Vredestein Quatrac Pro EV, czyli debiut innowacyjnych materiałów i pionierskiej konstrukcji od Apollo Tyres

Vredestein Quatrac Pro EV, czyli innowacje dla elektryków Apollo Tyres Ltd

Firma Apollo Tyres potwierdziła, że nowy model Vredestein Quatrac Pro EV, który po wprowadzeniu na rynek w grudniu będzie pierwszą w Europie wyspecjalizowaną oponą całoroczną do pojazdów elektrycznych (EV), jest wyposażony w szereg nowatorskich cech konstrukcyjnych i materiałów. Opona została opracowana specjalnie z myślą o całorocznym użytkowaniu w hybrydach oraz w pełni elektrycznych pojazdach. Celem było uzyskanie większego zasięgu przy jednoczesnym zapewnieniu doskonałej przyczepności w każdych warunkach, w tym na śniegu i lodzie.

 

Fantastyczne cechy nowej opony Apollo Tyres

Nową oponę do pojazdów elektrycznych porównywano z aktualną ofertą nagradzanych opon całorocznych marki Vredestein. Symulacje komputerowe i programy testów 
w rzeczywistych warunkach firmy Apollo Tyres potwierdziły, że nowa opona do pojazdów elektrycznych zapewnia:

  • Doskonały poziom przyczepności;
  • Zwiększenie zasięgu dzięki niższym oporom toczenia oraz lżejszej konstrukcji;
  • Zmniejszenie wpływu na środowisko naturalne;
  • Ograniczenie poziomu hałasu;
  • Cichszą i bardziej komfortową jazdę;
  • Skrócenie drogi hamowania.

Ponadto model Vredestein Quatrac Pro EV opracowano z myślą o ograniczeniu emisji CO2 podczas produkcji, co przyczynia się do zmniejszenia śladu węglowego produktu w całym cyklu życia. Nowe opony będą produkowane w dwóch europejskich zakładach produkcyjnych Apollo Tyres: w Enschede w Holandii oraz Gyöngyöshalász na Węgrzech.

Opona Apollo innowacyjna pod wieloma względami

O osiągach nowej opony do pojazdów elektrycznych w każdych warunkach pogodowych świadczy uzyskanie wszystkich certyfikatów zgodnych z najwyższymi standardami branży dla opon całorocznych. Dzięki temu może być oznaczona symbolem alpejskim na ścianie bocznej, który potwierdza jej sprawność w warunkach zimowych.

Do pionierskich aspektów modelu Quatrac Pro EV należy zoptymalizowane połączenie polimerów czwartej generacji i „inteligentnej” krzemionki w bieżniku, co maksymalizuje przyczepność na mokrej nawierzchni, a jednocześnie zapewnia niskie opory toczenia. W celu zmniejszenia zużycia energii podczas użytkowania konstrukcja opony jest znacznie lżejsza dzięki cieńszym ścianom bocznym, niższemu punktowi szczytowemu oraz lżejszemu materiałowi opasania.

Nowa opona do pojazdów elektrycznych będzie wyposażona w wiele nowatorskich cech konstrukcyjnych opracowanych specjalnie z myślą o pojazdach elektrycznych. Należą do nich podłużne rowki o znacznie bardziej pochylonych krawędziach, które są w stanie wytrzymać większe obciążenia podczas pokonywania zakrętów, oraz zewnętrzny bark o większej szerokości niż wewnętrzny – ma na celu zapobieganie odkształceniom i poprawienie właściwości jezdnych na suchych oraz mokrych nawierzchniach.

Pionierzy w segmencie opon całorocznych

Opony najwyższej klasy marki Vredestein przodują na rynku opon całorocznych od początku lat 90. Firma Apollo Tyres nieustannie czerpie ze swojej wiedzy na temat opon zimowych i letnich, aby produkować nagradzane modele całoroczne, które zachowują doskonałe osiągi niezależnie od warunków. Ta specjalistyczna wiedza w zakresie opon całorocznych jest obecnie wykorzystywana do wprowadzania innowacji na niespotykanym poziomie w segmencie opon do pojazdów elektrycznych.

Źródło: Apollo Tyres Ltd

Tagi artykułu

autoExpert 10 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę