Vredestein Quatrac Pro EV, czyli debiut innowacyjnych materiałów i pionierskiej konstrukcji od Apollo Tyres
Firma Apollo Tyres potwierdziła, że nowy model Vredestein Quatrac Pro EV, który po wprowadzeniu na rynek w grudniu będzie pierwszą w Europie wyspecjalizowaną oponą całoroczną do pojazdów elektrycznych (EV), jest wyposażony w szereg nowatorskich cech konstrukcyjnych i materiałów. Opona została opracowana specjalnie z myślą o całorocznym użytkowaniu w hybrydach oraz w pełni elektrycznych pojazdach. Celem było uzyskanie większego zasięgu przy jednoczesnym zapewnieniu doskonałej przyczepności w każdych warunkach, w tym na śniegu i lodzie.
Fantastyczne cechy nowej opony Apollo Tyres
Nową oponę do pojazdów elektrycznych porównywano z aktualną ofertą nagradzanych opon całorocznych marki Vredestein. Symulacje komputerowe i programy testów
w rzeczywistych warunkach firmy Apollo Tyres potwierdziły, że nowa opona do pojazdów elektrycznych zapewnia:
- Doskonały poziom przyczepności;
- Zwiększenie zasięgu dzięki niższym oporom toczenia oraz lżejszej konstrukcji;
- Zmniejszenie wpływu na środowisko naturalne;
- Ograniczenie poziomu hałasu;
- Cichszą i bardziej komfortową jazdę;
- Skrócenie drogi hamowania.
Ponadto model Vredestein Quatrac Pro EV opracowano z myślą o ograniczeniu emisji CO2 podczas produkcji, co przyczynia się do zmniejszenia śladu węglowego produktu w całym cyklu życia. Nowe opony będą produkowane w dwóch europejskich zakładach produkcyjnych Apollo Tyres: w Enschede w Holandii oraz Gyöngyöshalász na Węgrzech.
Opona Apollo innowacyjna pod wieloma względami
O osiągach nowej opony do pojazdów elektrycznych w każdych warunkach pogodowych świadczy uzyskanie wszystkich certyfikatów zgodnych z najwyższymi standardami branży dla opon całorocznych. Dzięki temu może być oznaczona symbolem alpejskim na ścianie bocznej, który potwierdza jej sprawność w warunkach zimowych.
Do pionierskich aspektów modelu Quatrac Pro EV należy zoptymalizowane połączenie polimerów czwartej generacji i „inteligentnej” krzemionki w bieżniku, co maksymalizuje przyczepność na mokrej nawierzchni, a jednocześnie zapewnia niskie opory toczenia. W celu zmniejszenia zużycia energii podczas użytkowania konstrukcja opony jest znacznie lżejsza dzięki cieńszym ścianom bocznym, niższemu punktowi szczytowemu oraz lżejszemu materiałowi opasania.
Nowa opona do pojazdów elektrycznych będzie wyposażona w wiele nowatorskich cech konstrukcyjnych opracowanych specjalnie z myślą o pojazdach elektrycznych. Należą do nich podłużne rowki o znacznie bardziej pochylonych krawędziach, które są w stanie wytrzymać większe obciążenia podczas pokonywania zakrętów, oraz zewnętrzny bark o większej szerokości niż wewnętrzny – ma na celu zapobieganie odkształceniom i poprawienie właściwości jezdnych na suchych oraz mokrych nawierzchniach.
Pionierzy w segmencie opon całorocznych
Opony najwyższej klasy marki Vredestein przodują na rynku opon całorocznych od początku lat 90. Firma Apollo Tyres nieustannie czerpie ze swojej wiedzy na temat opon zimowych i letnich, aby produkować nagradzane modele całoroczne, które zachowują doskonałe osiągi niezależnie od warunków. Ta specjalistyczna wiedza w zakresie opon całorocznych jest obecnie wykorzystywana do wprowadzania innowacji na niespotykanym poziomie w segmencie opon do pojazdów elektrycznych.
Źródło: Apollo Tyres Ltd