Udany rok marki Textar

Udany rok marki Textar TMD Friction
20.1.2022

Wiele nowych produktów wprowadzonych na rynek, dziesiątki szkoleń stacjonarnych, popularny cykl webinarów technicznych, atrakcyjne promocje dla związanych z marką warsztatów, a do tego fantastyczny event szkoleniowy Brake Clinic. Tak w skrócie można podsumować rok 2021 jeśli chodzi o należącą do TMD Friction markę Textar.

Podobnie jak dla wielu innych firm, nie tylko z branży motoryzacyjnej, jednym z największych wyzwań dla TMD Friction było zapewnienie ciągłości dostaw i dostępności produktów na poziomie, do jakiego są przyzwyczajeni dystrybutorzy oraz właściciele warsztatów samochodowych. Mimo niesprzyjających okoliczności, miniony rok był pod tym względem dla marki Textar udany.

Powiązane firmy

TMD Friction
Joanna Krężelok TMD FrictionWymagało to od nas bardzo intensywnej pracy nad zarządzeniem łańcuchami dostaw, ale zrealizowaliśmy to priorytetowe zadanie w postaci zachowania ciągłości obsługi naszych partnerów handlowych. Wiemy, że w obecnej sytuacji niezbędne jest podejmowanie szybkich decyzji biznesowych i elastyczne reagowanie na zmieniające się koszty, ograniczenia w dostępności materiałów i usług, czy rosnące zapotrzebowanie na produkty. Właśnie w takim stylu działamy

– komentuje Joanna Krężelok, dyrektor oddziału TMD Friction Services w Polsce.

Nowe klocki i tarcze hamulcowe w ofercie Textar

Pomimo nieprzewidywalnej sytuacji na wielu rynkach, marce Textar nie tylko udało się utrzymać dostępność produktów, ale także rozszerzyć asortyment. W 2021 roku oferta marki powiększała się o systematycznie o nowe referencje klocków i tarcz hamulcowych. Część z nich została wprowadzona do oferty jako F1rst to market. Oznacza to, że Textar jako pierwszy udostępnił te produkty do sprzedaży na niezależnym rynku samochodowych części zamiennych. Nowe klocki i tarcze przeznaczone są samochodów z różnych segmentów i roczników, również najnowszych modeli – najpopularniejszych na polskim rynku, jak Skoda Octavia, ale też terenowego Jeepa Wranglera, sportowej Cupry Formentor czy samochodów dostawczych Volkswagen Crafter i Man TGE.

Oprócz tego Textar wdrożył innowacje w postaci m.in. nowych etykiet na opakowaniach klocków hamulcowych dla pojazdów użytkowych oraz chroniącej przed podróbkami plomby zabezpieczającej PROriginal. Była ona znana już z części przeznaczonych dla samochodów osobowych, a w ubiegłym roku pojawiła się na opakowaniach produktów dla pojazdów dostawczych, ciężarowych oraz autobusów.

Plomba na opakowaniu kloców hamulcowych TEXTAR

Szkolenia stacjonarne Textar Brake Clinic i webinary

Jednym z priorytetów Textar na 2021 rok było przekazywanie mechanikom samochodowym fachowej wiedzy dotyczącej naprawy i właściwego serwisu układów hamulcowych. Kiedy było to możliwe, trenerzy techniczni TMD Friction, właściciela marki Textar prowadzili szkolenia stacjonarne w ramach konceptu Textar Brake Clinic. To kompleksowe, spersonalizowane wsparcie dla warsztatów zajmujących się obsługą układów hamulcowych, które pozwala poprawić jakość świadczonych usług w zakresie napraw układu hamulcowego oraz osiągać lepsze wyniki sprzedażowe. W trakcie spotkania mechanicy zyskują ekspercką wiedzę popartą przyznaniem certyfikatów. Dodatkowo warsztat może liczyć na specjalistyczne narzędzia i wsparcie wizerunkowo-marketingowe. W 2021 roku, mimo okresów obostrzeń, udało się przeprowadzić prawie 50 szkoleń Textar Brake Clinic w warsztatach i serwisach w całej Polsce. Wzięło w nich udział ponad 300 mechaników. Ukoronowaniem działań dotyczących poszerzania wiedzy i atrakcyjnej promocji sprzedażowej był zorganizowany na torze Driveland event szkoleniowy Textar Brake Clinic, w którym wzięło udział 30 wyróżnionych mechaników z całego kraju.

Textar_Brake_Clinic

Uzupełnieniem spotkań stacjonarnych były cykliczne webinary techniczne. Odbywające się co miesiąc szkolenia poruszały kwestie kierunkowych klocków hamulcowych, chemii hamulcowej i bicia bocznego tarczy hamulcowej. Interaktywne zajęcia pozwalały na aktywny kontakt z uczestnikami i cieszyły się niesłabnącą popularnością.

Textar wspiera mechaników i... pszczoły

Inne warte przypomnienia akcje zorganizowane przez Textar to m.in. promocja „Textar upłynnia nagrody”. W zakończonej jesienią promocji sprzedażowej dla warsztatów samochodowych główną nagrodą był roczny zapas płynu hamulcowego Textar! Z kolei szkolenie na torze Silesia Ring, przygotowane przez Textar wspólnie z firmami Hart oraz Budweg, poświęcone było promowaniu wiedzy na temat jakości produktów ciernych. Dodatkowo uczestnicy spotkania mogli spróbować swoich sił za kierownicą fantastycznych sportowych samochodów.

Działania edukacyjne nie dotyczą tylko zagadnień motoryzacyjnych. Textar dba również o naszą wspólną przyszłość, głównie optymalizując procesy produkcyjne. TMD Friction, do którego należy marka, poddaje recyklingowi ponad 8 tysięcy ton materiałów rocznie, wtórnie wykorzystuje energię oraz ciepło powstające podczas produkcji oraz ogranicza stosowanie plastiku i innych szkodliwych materiałów. Już ponad 95% wolumenu sprzedaży klocków hamulcowych do samochodów osobowych obejmuje produkty bez miedzi w składzie mieszanek ciernych. Z kolei plastikowe zabezpieczenie powlekanych tarcz hamulcowych Textar zostało zastąpione tekturą falistą, co ogranicza zużycie plastiku nawet o 40 ton rocznie.

Dopełnieniem działań tego typu są inicjatywy lokalne. W Polsce, od połowy ubiegłego roku, marka związana jest z pasieką Roi Się i została mecenasem kilku rodzin pszczelich mieszkających w żółto-czarnych ulach zlokalizowanych w pobliżu Puszczy Iłżeckiej. Działania w ramach tej współpracy przyczyniają się do rozwoju populacji pszczół miodnych, a także wspierania dzikich zapylaczy egzystujących w okolicach pasieki i wzbogacania różnorodność ekosystemu. Pszczoły z uli Textar w sezonie zapylą kilkanaście milionów kwiatów roślin dzikich i uprawianych przez okolicznych rolników.

Ule_Textar

Dzięki tym wszystkim aktywnościom miniony rok możemy uznać za bardzo udany. Z optymizmem wchodzimy również w kolejny. Szykujemy się na intensywny czas. Priorytetem będzie dalsze rozszerzanie asortymentu, a wszelkie nasze działania będą prowadzone z uwzględnieniem coraz ważniejszych kwestii dotyczących zrównoważonego rozwoju i ograniczania negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Będziemy w dalszym ciągu prowadzić działania odpowiedzialne społecznie, zacieśniać współpracę z warsztatami. Bardzo ważnym aspektem będzie także zapewnienie dostępności produktów marki Textar, niezależnie od trudności, które napotyka globalna gospodarka. Efekty tych ambitnych założeń będziemy ujawniać już wkrótce

– zapowiada Joanna Krężelok, dyrektor oddziału TMD Friction Services w Polsce.

Źródło: TMD Friction

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę