TVN TURBO RALLY TEAM w 60. Rajdzie Barbórka

TVN TURBO RALLY TEAM w 60. Rajdzie Barbórka Auto Partner

Podczas tego rajdu nie zdobywa się punktów, nie ściga się o mistrzowskie tytuły, ale mimo to na ten rajd czeka się cały rok. Rajd Barbórka to jedna z najbardziej prestiżowych imprez motorsportowych w naszym kraju i jedna z najbardziej rozpoznawalnych, a to za sprawą kultowego Kryterium Asów na ulicy Karowej.

W dniach 2-3 grudnia warszawski Rajd Barbórka zostanie rozegrany już po raz sześćdziesiąty. Dwunasty raz wystartuje w nim Łukasz Byśkiniewicz, na którego prawym fotelu zasiądzie Adam Jędraszek, pilotujący Byśkiego na Barbórce od 2018 roku. TVN TURBO RALLY TEAM zdecydował się na start Hyundaiem i20 R5 ze stajni Kowax 2Brally. Do warszawskiej imprezy zgłosiło się 131 załóg. Byśkiniewicz i Jędraszek otrzymali bardzo wysoki, 3. numer na liście zgłoszeń. Przed nimi ustawiono tylko dwie mistrzowskie załogi: Kajetana Kajetanowicza z Maćkiem Szczepaniakiem oraz Miko Marczyka z Szymonem Gospodarczykiem.

Rajd Barbórka rozpocznie się już w piątkowy wieczór 2 grudnia odcinkiem specjalnym na ulicach Pruszkowa. W sobotę 3 grudnia załogi rywalizować będą najpierw na Autodromie Słomczyn, następnie przeniosą się na Tor Wyścigów Konnych na Służewcu. Ostatni dzienny odcinek specjalny, po którym poznamy zwycięzcę 60. Rajdu Barbórka, zostanie rozegrany na Autodromie Bemowo. Najlepsze 45 załóg awansuje do wieczornego Kryterium Asów na ulicy Karowej.

Uwielbiam Rajd Barbórka. Drugiego takiego rajdu w Polsce nie ma. Rajd niby o nic, nie o mistrzowskie tytuły, a jednak dostarcza potężnej dawki adrenaliny i mocno motywuje do walki o jak najlepsze miejsce. To mój domowy rajd, w którym startuję nieprzerwanie od 2010 roku. Lubię takie ciasne i techniczne odcinki specjalne i dobrze się na nich czuję. Zdecydowałem się na start Hyundaiem i20 R5, którego podstawi i obsłuży ekipa Kowax 2Brally. Dlaczego Hyundai, a nie Škoda, którą ostatni raz startowałem na Rajdzie Wisły? W Hyundaiu mam więcej doświadczenia, znam go jak własną kieszeń, a to jest bardzo ważne na takim rajdzie, gdzie musimy atakować od pierwszych metrów. Tradycją już się stało, że moim barbórkowym pilotem jest Adam Jędraszek. Szef APR Motorsport wspierać mnie będzie z prawego fotela na Barbórce już po raz czwarty. W 2018 roku byliśmy na podium w całym rajdzie i na ulicy Karowej. Nie obrażę się, jeśli historia się powtórzy, tym bardziej że organizator rozstawił nas z bardzo wysokim, trzecim numerem. To jeszcze bardziej motywuje mnie do szybkiej jazdy. Przy trasie z pewnością nie zabraknie kibiców, ale jeśli są tacy, co się boją zimna, to już teraz zapraszam na relacje live przygotowane przez macierzystą TVN TURBO. Wiem, że produkcja wraz z prowadzącymi przygotowują fantastyczne wejścia na żywo, podczas których zobaczycie całą akcję. Jest mi także bardzo miło, że na Rajd Barbórka dołączył nowy Partner – jest to sieć stacji paliwowych MOYA. Wiem, że razem z pozostałymi Partnerami zaprezentujemy się z możliwie najlepszej strony, wykorzystując każdy centymetr trasy i przyczepności. Rajd Barbórka to zwieńczenie sezonu w sportach motorowych, dlatego dziękuję naszym Partnerom za kolejny sezon rajdowej przygody: Auto Partner, MaXgear, Blachy Pruszyński, Kratki, TEKOM Technologia, BYŚ- Gospodarka Odpadami, Michelin Motorsport Polska.

Mówi Łukasz Byśkiniewicz

Źródło: Auto Partner

Tagi artykułu

autoExpert 10 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę