Tłoki Elastothermic do silników benzynowych

Tłoki Nüral Elastothermic podnoszą efektywność silników benzynowych. Oficjalnie wprowadzono je na rynek części zamiennych podczas targów Automechanika we Frankfurcie.
Nowe tłoki Nüral Elastothermic do silników benzynowych wchodzą w skład produkcji seryjnej kilku producentów samochodów i wkrótce będą dostępne na rynku części zamiennych, aby zapewnić lepsze wsparcie klientom Federal-Mogul Motorparts.
Najnowsza generacja tłoków została opracowana specjalnie z myślą o wytrzymywaniu wysokich temperatur i skrajnie obciążających cykli termicznych występujących w nowoczesnych turbodoładowanych silnikach o zmniejszonej pojemności. Tłoki Elastothermic® marki Nüral mają owalny płaszcz i odznaczają się zmniejszoną średnicą otworu na sworzeń, a także mniejszą odległością między nachylonymi panelami bocznymi. Przestrzenna konstrukcja tłoka, mimo grubości przekrojów osiągających zaledwie 2,5 mm, zapewnia wysoką wytrzymałość tłoka, jednocześnie ograniczając jego wagę i tarcie podczas pracy.
- Nowy tłok Elastothermic® marki Nüral ma ulepszoną konstrukcję galerii chłodzącej - podkreśla Nathan Mercer, Product Manager, Pistons, Rings and Liners, Federal-Mogul Motorparts EMEA. - Znajduje się ona w koronie tłoka i zapewnia wiele korzyści. Redukuje temperaturę korony tłoka o 25–30 stopni Celsjusza i jednocześnie ogranicza temperaturę górnego rowka pierścieniowego i pierwszej powierzchni między-pierścieniowej aż o 50 stopni Celsjusza.
.
Niższe temperatury pracy, które zapewniają tłoki typu Elastothermic, zwiększają odporność na zacieranie i ograniczają ilości osadów węglowych. Zapobiegają również blokowaniu się pierścieni, co korzystnie wpływa na ograniczenie zużycia oleju i zwiększenie szczelności komory spalania. Mimo niskiej wagi tłoki charakteryzują się niezwykle mocną konstrukcją i dużą trwałością. Te właściwości umożliwiają uzyskiwanie wyższych mocy w silnikach, w których zastosowano zasady downsizingu przy jednoczesnym lepszej odporności tłoków na warunki panujące w silnikach, w których zastosowano systemy start-stop lub wyłączania części cylindrów.
To właśnie innowacyjne rozwiązania i zalety technologiczne, jak te oferowane przez Federal-Mogul Motorparts, zapewniają istotny wkład w podnoszenie wydajności silnika, wytrzymałości oraz ograniczenia hałasu i wibracji, jak również umożliwiają rozwój przyszłych konstrukcji silnika o jeszcze wyższej mocy.
Więcej informacji na stronie www.federalmogul.com