Stellantis i Cox Automotive stworzą platformę remarketingową
StellantisStellantis i Cox Automotive Europe ogłosiły dzisiaj podpisanie długoterminowej umowy o współpracy, której celem jest stworzenie specjalnego ekosystemu remarketingowego, przeznaczonego wyłącznie dla pojazdów używanych marek samochodów należących do Grupy Stellantis. Platforma będzie dostępna dla wszystkich profesjonalnych operatorów z branży, od dużych firm i salonów dealerskich po mniejsze punkty sprzedaży samochodów używanych.
Stellantis – jeden z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie – oraz Cox Automotive, lider w zakresie połączonych usług motoryzacyjnych dla producentów, flot i dealerów, współpracują ze sobą już od ponad dekady. Efektem tej współpracy było, m.in., opracowanie platformy Spoticar Trade, innowacyjnej platformy sprzedażowej z samochodami używanymi uruchomionej w lipcu 2024r.
Wzmocnienie i rozszerzenie partnerskiej współpracy ma na celu nie tylko opracowanie i stworzenie platformy sprzedażowej, lecz kompletnego ekosystemu, który będzie w stanie zarządzać dwukrotnie większą liczbą samochodów używanych w dziewięciu krajach europejskich (Austria, Belgia, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Portugalia, Polska i Hiszpania). Nowy model operacyjny wygeneruje dodatkową wartość dodaną zarówno dla spółki Stellantis, jak i wszystkich jej partnerów B2B.
Nowy ekosystem będzie opierać się na trzech głównych filarach:
- Wiodącej w branży platformie sprzedażowej, z rozwiązaniami skoncentrowanymi na nabywcy, większą dostępnością samochodów używanych oraz szerokim wachlarzem opcji zakupu, w tym aukcji elektronicznych, sprzedaży prywatnej, opcji „kliknij i kup” oraz zakupu hurtowego. Platforma zapewni nabywcom dostęp do wszystkich marek Stellantis oraz możliwość transakcji transgranicznych, umożliwiając zakup bez ograniczeń wszystkim profesjonalnym partnerom.
- Szerszej ofercie usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb, mających wspierać operatorów na każdym etapie obsługi klienta – od wyboru samochodów po transport i logistykę, zgodność z przepisami celnymi, magazynowanie i finansowanie, tworząc i wzmacniając w ten sposób solidną relację opartą na zaufaniu i wzajemnym wsparciu.
- Wreszcie przyjaznemu użytkownikowi i opartemu na danych „mechanizmowi decyzyjnemu”, który pomaga firmie Stellantis w zwiększeniu efektywności zarządzania zapasami, kanałami dystrybucji i cenami, a także zapewnia większy wybór i większą przejrzystość dla wszystkich nabywców.
Zespół Stellantis ds. Samochodów Używanych jest podekscytowany możliwością współpracy z Cox Automotive Europe. Wspólnie decydujemy się na ten znaczący krok naprzód, tworząc nowoczesne rozwiązanie remarketingowe, które pozwoli nam poszerzyć bazę nabywców, zwiększyć dla nich wybór, a ostatecznie poprawić nasze wspólne wyniki. SPOTICAR Trade będzie czymś więcej niż innowacyjną platformą. Razem przekształcimy europejski rynek B2B samochodów używanych, oferując dynamiczny i wiodący w swojej klasie rynek bez granic, z usługami dostosowanymi do indywidualnych potrzeb oraz ze zoptymalizowanym zarządzaniem zapasami i cenami - powidział James Weston, starszy wiceprezes działu pojazdów używanych Grupy Stellantis.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Cox Automotive i Stellantis łączy wspólna wizja przyszłości remarketingu cyfrowego, dlatego nasza współpraca w celu wprowadzenia nowego podejścia do kupna i sprzedaży pojazdów w całej Europie jest naprawdę ekscytującym wyzwaniem. Wykorzystując potencjał danych do maksymalizacji możliwości handlu elektronicznego oraz korzystając z naszego zintegrowanego rozwiązania, zapewnimy odpowiedniego kupującego i najlepszą możliwą cenę dla każdego pojazdu, rewolucjonizując sposób ponownej sprzedaży pojazdów. Jesteśmy głęboko przekonani, że możemy pomóc Stellantis w osiąganiu ich celów handlowych, wspierać dealerów w łatwiejszym pozyskiwaniu pojazdów oraz otworzyć europejski rynek dla kupujących z całego kontynentu – dodał Martin Forbes, prezes firmy Cox Automotive International.
Źródło: Stellantis









