Spies Hecker radzi: chmurzenie

Spies Hecker/Axalta Coating System
9.8.2019

Gdy lakier bazowy zaczyna schnąć, pojawiają się pierwsze niedoskonałości. Można jednak temu zapobiec. Evgeny Khmelev, Head of Training w Spies Hecker na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, przy użyciu lakieru bazowego Permahyd® Hi-TEC 480 pokazuje, jak uniknąć efektu chmurzenia podczas renowacji lakierów metalicznych.

Przygotowanie to podstawa

Przed rozpoczęciem pracy sprawdź wilgotność i temperaturę w kabinie lakierniczej, aby dopasować produkty do panujących warunków. Szczegółowe informacje na ten temat podano we wskazówkach dotyczących warunków klimatycznych w karcie technicznej. W przypadku renowacji kolorów metalicznych pamiętaj też, że należy trzymać się zaleceń dotyczących wielkości dyszy i ciśnienia natrysku. Podczas lakierowania spust pistoletu powinien być w pełni wciśnięty, aby umożliwić równomierne rozprowadzenie pigmentu i uzyskanie jednolitej powłoki.

Powiązane firmy

Axalta Coating Systems Poland Sp. z o.o.

Jedno podejście – 1,5 warstwy

Lakier bazowy Permahyd Hi-TEC 480 Basecoat najpierw aplikuje się z normalnej odległości w zamkniętej kabinie lakierniczej. Następnie na jeszcze wilgotną powłokę aplikuje się kolejną warstwę z nieco większej odległości, co pozwala uzyskać jednolity wygląd i pełne krycie.

Popraw od razu

Powłoka powinna wyglądać jednolicie od razu po aplikacji lakieru bazowego. Jeśli tak nie jest, warstwa może być zbyt mokra. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek niedoskonałości, można je usunąć poprzez aplikacje jeszcze jednej warstwy. – Pamiętaj, żeby tę dodatkową warstwę nałożyć z jeszcze większej odległości. Możesz to zrobić wyłącznie, jeśli lakier bazowy jest wciąż mokry – wyjaśnia Evgeny Khmelev.

Źródło: Informacja praswowa Spies Hecker/Axalta Coating Systems 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę