Siemens i Microsoft wprowadzają asystenta AI, który zwiększy wydajność procesów

Siemens i Microsoft wprowadzają asystenta AI Siemens

Microsoft i Siemens zwiększają zakres swojej współpracy, skupiając się na korzyściach oferowanych przez generatywną sztuczną inteligencję. W pierwszym kroku wprowadzają na rynek narzędzie Siemens Industrial Copilot, czyli asystenta wykorzystującego sztuczną inteligencję, którego głównym celem jest usprawnienie współpracy człowieka z maszyną w procesach produkcyjnych.

  • Nowe rozwiązanie Siemens Industrial Copilot to generatywny, oparty na sztucznej inteligencji asystent, który ma usprawnić współpracę człowieka z maszyną i skrócić czas wykonywanych zadań.
  • Obie firmy będą współpracować w celu stworzenia kolejnych narzędzi typu copilot dla sektora produkcyjnego, infrastrukturalnego, transportowego oraz opieki zdrowotnej.
  • Wiodący dostawca dla branży motoryzacyjnej – spółka Schaeffler AG – jest jednym z pierwszych klientów, który wdrożył asystenta Siemens Industrial Copilot.
  • Dodatkowo aplikacja Siemens Teamcenter dla Microsoft Teams stanie się ogólnie dostępna już w grudniu 2023 r., promując innowacyjność w całym cyklu życia produktu.

Kolejnym efektem współpracy jest integracja służącej do zarządzania cyklem życia produktu platformy Siemens Teamcenter z aplikacją Microsoft Teams, co ma przybliżyć klientów do zrealizowania wizji przemysłowego metawersum.

To rozwiązanie ułatwi wirtualną współpracę projektantów, pracowników pierwszej linii oraz pozostałych zespołów odpowiedzialnych za poszczególne działania biznesowe.

Dzięki nowym rozwiązaniom z zakresu sztucznej inteligencji mamy wyjątkową okazję do zwiększenia tempa innowacji w całym sektorze przemysłowym. Nasza wieloletnia współpraca z firmą Siemens wchodzi na wyższy poziom. Postępy w dziedzinie sztucznej inteligencji oraz chmury obliczeniowej, jakich dokonuje Microsoft, łączymy z doświadczeniem Siemensa w branży przemysłowej, otwierając pracownikom pierwszej linii i projektantom zupełnie nowe możliwości dzięki innowacyjnym narzędziom, opartym na AI. Pierwszym rozwiązaniem tego typu jest właśnie Siemens Industrial Copilot – komentuje Satya Nadella, prezes i dyrektor generalny Microsof

Realizujemy z firmą Microsoft wspólną wizję, która zakłada wzmocnienie pozycji klientów poprzez wdrażanie generatywnej sztucznej inteligencji. Nasze działania zrewolucjonizują sposób, w jaki firmy projektują, wytwarzają i rozwijają swoje produkty. Upowszechnienie współpracy człowieka z maszyną pozwala inżynierom przyspieszyć procesy opracowywania nowych rozwiązań, zwiększając jednocześnie poziom innowacyjności i rozwiązując problemy związane z niedoborem wykwalifikowanych kadr – dodaje Roland Busch, prezes zarządu Siemens AG.

Copilot pozwoli zaoszczędzić czas

Narzędzie Siemens Industrial Copilot pozwoli użytkownikom na szybkie generowanie, optymalizowanie i debugowanie złożonego kodu wykorzystywanego w procesach automatyzacji, a także znacznie skróci czas trwania symulacji. Dzięki temu zadania, które wcześniej zajmowały całe tygodnie, będą mogły być wykonywane w kilka minut.

Copilot pobiera informacje dotyczące automatyzacji i symulacji procesów z Siemens Xcelerator – otwartej cyfrowej platformy biznesowej – i opracowuje je, korzystając z rozwiązania Azure OpenAI stworzonego przez Microsoft. Klienci zachowują pełną kontrolę nad swoimi danymi, które nie są wykorzystywane do trenowania źródłowych modeli AI.

Siemens Industrial Copilot zwiększy produktywność i wydajność branży przemysłowej w całym cyklu życia produktów. Narzędzie jest w stanie generować szczegółowe instrukcje dla personelu serwisowego i przedstawiać je w zrozumiałym języku. Z kolei inżynierowie zyskują szybki dostęp do narzędzi symulacyjnych.

Pierwsze wdrożenia

Siemens i Microsoft przewidują, że wykorzystujące sztuczną inteligencję copiloty już wkrótce będą pomagać profesjonalistom w różnych sektorach gospodarki. Wdrożenie narzędzia jest planowane w wielu sektorach produkcyjnych, takich jak motoryzacja, opakowania czy budowa maszyn. Jednym z pierwszych podmiotów, który już stosuje generatywną sztuczną inteligencję w fazie projektowania swoich wyrobów, jest spółka Schaeffler AG – wiodący dostawca technologii i usług motoryzacyjnych.

Nowe rozwiązania pomagają inżynierom Schaefflera w tworzeniu kodów do programowania systemów automatyki przemysłowej, na przykład robotów. Ponadto firma zamierza wdrożyć narzędzie Siemens Industrial Copilot do zwiększenia efektywności własnej działalności operacyjnej, aby znacznie skrócić przestoje, a także – na późniejszym etapie – stosować je u swoich klientów.

Dzięki realizowanemu wspólnie programowi pilotażowemu wkraczamy w nową erę produktywności i innowacyjności. Narzędzie Siemens Industrial Copilot pomoże naszemu zespołowi pracować wydajniej, ograniczyć powtarzalne czynności i uwolnić kreatywność. Cieszymy się, że możemy współpracować z firmami Siemens i Microsoft, realizując ten projekt – mówi Klaus Rosenfeld, prezes zarządu Schaeffler Group.

Ułatwienia w wirtualnej współpracy

W grudniu 2023 r. Siemens udostępni Microsoft Teams swoją platformę Teamcenter. Narzędzie to wykorzystuje najnowsze osiągnięcia w dziedzinie generatywnej sztucznej inteligencji do  łączenia poszczególnych funkcji realizowanych w całym cyklu projektowania i wytwarzania produktów, umożliwiając wydajniejszą wymianę informacji pomiędzy pracownikami pierwszej linii a zespołami inżynierów. Dzięki temu personel fabryk i specjaliści w terenie zyskają dostęp do danych, co pozwoli im brać aktywny udział w procesie projektowania i produkcji.

Dodatkowe szczegóły dotyczące rozwiązania Siemens Industrial Copilot zostaną udostępnione na targach SPS w Norymberdze w listopadzie 2023 r.

Źródło: Siemens

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę