Nowy olej w ofercie TotalEnergies - Rubia Optima 3100 10W-40
TotalEnergies aktywnie uczestniczy w rozwoju sektora transportowego i wprowadza na rynek supernowoczesną gamę olejów do pojazdów ciężarowych Rubia OPTIMA.
Jednym z najnowszych produktów jest TotalEnergies Rubia Optima 3100 10W-40. W najbliższej przyszłości zastąpi on dotychczasowy olej Rubia 8900 10W-40. Pod względem parametrów technicznych i jakościowych to zupełnie nowy poziom na rynku, potwierdzony najnowszymi specyfikacjami: API CK-4, ACEA E8 i E11 jak również szeregiem najnowszych homologacji konstruktorów Mercedes-Benz, Volvo, Mack i Cummins.
Zaostrzające się limity emisji gazów cieplarnianych zmuszają producentów do konstruowania coraz bardziej ekologicznych i ekonomicznych silników. Zaawansowane środki smarne TotalEnergies z gamy Rubia Optima realnie w tym pomagają.
Nowe specyfikacje API CK-4, ACEA E8 i E11 znacząco zaostrzają wymagania jakościowe dla olejów silnikowych.
API CK-4 to najnowsza norma, która znacząco zaostrza wymagania jakościowe, w stosunku do poprzedniczki CJ-4 i poprawia kwestie odporności na utlenianie aż dwukrotnie, utraty lepkości na skutek ścinania i napowietrzania oleju, ochrony przed „zatruciem” katalizatora, blokowaniem DPF, zużyciem silnika, osadami na tłokach oraz wzrostu lepkości związanym ze zwiększoną ilością sadzy. Zastosowane bazy olejowe i dodatki muszą znacznie lepiej chronić silniki w najbardziej ekstremalnych warunkach użytkowania i dbać o niezawodność układów oczyszczania spalin. ACEA E8 i E11 to wydane w tym roku zaostrzone specyfikacje jakościowe, do odpowiednio ACEA E6 i E9. Nowe specyfikacje znacząco zwiększają wymagania co do utleniania oleju zgodnie z wymaganiami API CK-4 ale również podnoszą wymagania co do właściwości przeciwzużyciowych tulei i pierścieni (test Mack T12). Dodatkowo zaostrzono wymagania dla czystości tłoków, zapiekania pierścieni i szlamów w silników przy stosowaniu paliwa o podwyższonej ilości biokomponentów, które jest wymagane w Europie.
Aby spełnić powyższe wymagania w gamie produktów Rubia OPTIMA zastosowano zaawansowaną Technologię Inno-Boost. W składzie oleju użyto dodatków zawierających odpowiednią kombinację przeciwutleniaczy. Te aktywne cząsteczki hamują powstawanie rodników utleniania i utrzymują nienaruszone łańcuchy węglowodorowe. W rezultacie lepkość oleju silnikowego pozostaje stabilna i utrzymuje właściwości oleju przez dłuższy czas. Znacząco wpływa to na żywotność silnika, jego moc, czystość, zużycie paliwa oraz ochronę układu oczyszczania spalin.
Gama olejów Rubia Optima spełniająca normę API CK-4 to wejście na zupełnie nowy poziom w technice środków smarnych i duży przeskok technologiczny w stosunku do starszych produktów z API CJ-4. Wprowadzane oleje są niezbędne dla najnowszych silników, ale doskonale nadają się także do starszych konstrukcji.
Dzięki specyfikacji API CK-4 + ACEA E8, E11 i najwyższej homologacji, Rubia Optima 3100 10W-40 ma bardzo szerokie zastosowanie. Spełniając zróżnicowane wymagania wielu producentów silników, z łatwością nadaje się do zastosowania przy obsłudze całych flot najnowszych pojazdów ciężarowych. Skutecznie zastępuje także, sprawdzone środki smarne, np. bardzo popularny olej Rubia TIR 8900 10W-40.
Rubia Optima 3100 10W-40 to zupełnie nowy poziom jakościowy w porównaniu do aktualnie istniejącego oleju w gamie Rubia TIR 8900 10W-40
Nowy produkt spełnia: po pierwsze najnowsze specyfikacje jakościowe API CK-4, ACEA E8 i E11, po drugie wyśrubowane wymagania producentów OEM dotyczące maksymalnych interwałów między wymianami oleju zgodnie z instrukcjami obsługi technicznej.
Olej Rubia OPTIMA 3100 10W-40 jest szczególnie polecany do najnowszych silników Euro VI, VId. Są one montowane w większości międzynarodowych producentów silników do ciężarówek i autobusów, takich jak Mercedes Benz, Scania, MAN, Volvo, DAF, Iveco, Renault, Ford, itp. Produkt jest również jak najbardziej kompatybilny z silnikami starszych silników i układów oczyszczania spalin EURO IV i V.
Oto porównanie norm najnowszego oleju Rubia OPTIMA 3100 FE 10W-40 z poprzednikiem Rubia TIR 8900 10W-40:
Rubia TIR 8900 10W-40 vs Rubia Optima 3100 10W-40: porównanie specyfikacji i norm | ||
Rubia TIR 8900 10W-40 | Rubia OPTIMA 3100 10W-40 | |
API | CJ-4/CI-4 +/CI-4/CH-4 | CK-4/CJ-4/CI-+/CI-4/CH-4 |
ACEA | ACEA E6, E7, E9 | ACEA E6, E7, E8, E9, E11 |
Mercedes-Benz | MB 228.51 | MB 228.51 / 228.52 |
Renault Trucks | RLD-3 | RLD-3 |
Volvo | VDS 4 | VDS-4.5 |
Mack | EO-O Premium Plus | EO-S 4.5 |
DAF | DAF LD* | DAF LD* |
MAN | M 3477* / M3271-1* | M 3477* / M3271-1* |
Cummins | CES 20081* | CES 20086 |
IVECO | FPT CATEGORY TLS E6* | CATEGORY TLS E6* / CK-4* |
*Spełnia wymagania
Od wielu lat obserwujemy, znaną wcześniej z samochodów osobowych, tendencję do swoistego „downzisingu” silników ciężarowych. Silniki 16L zostają zastępowane przez 13L. Teraz nawet silniki 10,5L posiadają moce i moment obrotowy taki jak większe silniki poprzedniej generacji. Niestety powoduje to wzrost ich obciążenia termicznego i znaczący wzrost tendencji oleju do utleniania a tym samym stanowi wyzwanie dla producentów środków smarnych. Właśnie z tego powodu najnowsze konstrukcje mają tak wysokie wymagania wobec olejów. Spełnienie rygorystycznej i wymagającej normy API CK-4 czy ACEA E8 i E11 to wejście na nowy poziom jakościowy. Olej Rubia OPTIMA 3100 10W-40 pomaga realnie stosować maksymalne przebiegi pomiędzy wymianami bez uszczerbku dla żywotności silnika. Oleje te spełniając wymagania większości czołowych producentów samochodów ciężarowych, a także nadając się do starszych silników pokrywa zapotrzebowanie całych wielomarkowych flot, które sukcesywnie wymieniają swoje pojazdy na nowsze
– mówi Andrzej Husiatyński, z Działu Technicznego TotalEnergies Marketing Polska.
Źródło: TotalEnergies