Poznaliśmy laureatów e-Mobility Media Awards 2023
Trzecia edycja Konkursu e-Mobility Media Awards rozstrzygnięta! Podczas Kongresu Nowej Mobilności 2023 po raz kolejny nagrodzono dziennikarzy i marki, które prowadzą najskuteczniejsze kampanie informacyjno-promocyjne, edukacyjne oraz marketingowe na rzecz zeroemisyjnego transportu w Polsce. To największa na polskim rynku inicjatywa, mająca na celu wyróżnienia podmiotów i osób działających na rzecz budowania świadomości społecznej w obszarze elektromobilności.
E-Mobility Media Awards jest wspólnym projektem PSMM Monitoring & More oraz PSPA. Nagrody w tegorocznej edycji konkursu wręczono na gali, która wieńczyła drugi dzień Kongresu Nowej Mobilności 2023 w Expo Łódź. Łącznie przyznano dziewięć wyróżnień w dwóch obszarach: „Media” oraz „W mediach”. W pierwszej nagrodzono tych, którzy dostarczają rzetelnych informacji o elektromobilności, a w drugiej marki, których działania wyróżniały się na tle konkurencji w ostatnich dwunastu miesiącach.
– Elektromobilność to nie tylko technologiczny postęp, ale także ekologiczna odpowiedzialność, która wpływa na naszą przyszłość i jakość życia na Ziemi. Dlatego cieszymy się, że po raz trzeci możemy wraz z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych nagrodzić tych, którzy wnoszą nieoceniony wkład w rozwijanie tej dziedziny. Dzięki ich pracy i zaangażowaniu mamy nadzieję, że świat stanie się bardziej zrównoważony, czystszy i przyjazny dla przyszłych pokoleń – komentuje Sebastian Bykowski, Prezes PSMM Monitoring & More.
Medium Roku został portal WNP.pl, doceniony za rzetelne i wszechstronne informowanie o elektromobilności. W kategorii Medium Branżowe Roku zwyciężyła stacja TVN Turbo, która poprzez dynamiczne programy, eksperckie materiały oraz wiarygodne informacje, staje się nieodłącznym przewodnikiem dla każdego, kto interesuje się nowoczesnymi technologiami w motoryzacji. Tytuł Dziennikarza Roku PSPA przyznano Karolinie Chojnackiej. Dziennikarka Wyborcza.biz została nagrodzona za holistyczne podejście do tematu zeroemisyjnego transportu, uwzględniające obecne oraz przyszłe trendy w sektorze motoryzacji. Dziennikarzem Roku EV Klub Polska został Bartłomiej Derski, doceniony przez branżę za wnikliwość oraz skrupulatność w dochodzeniu do najbardziej zawiłych szczegółów poruszanych tematów.
Kolejna kategoria w ramach konkursu e-Mobility Media Awards to Samochód Elektryczny Roku. Nagrodę główną w tej konkurencji zdobyło Porsche Taycan, które zdaniem Kapituły konkursu stanowi spektakularne połączenie osiągów, designu i innowacji. W kategorii Marka Roku tryumfowała Tesla – producent, który stał się pionierem w dziedzinie elektrycznych pojazdów, przedefiniowując branżę samochodową i kształtując przyszłość zrównoważonego transportu.
Za najlepszą Współpracę Medialną Roku doceniono BMW Polska, uzasadniając wybór tym, że koncern od lat buduje wysokojakościowe partnerstwa z mediami. W kategorii Kampania Marketingowa Roku zwycięzcą został Volkswagen Samochody Dostawcze za kampanię z modelem ID.Buzz, połączoną z kampanią medialną najnowszej części filmu Star Wars. Za Premierę/Wydarzenie Roku uznano zorganizowane przez Volvo Car Poland wydarzenie na warszawskim Torze Wyścigów Konnych Służewiec, które było największą premierą motoryzacyjną w Polsce, gromadząc w jednym miejscu przeszło 2,5 tysiąca gości.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
– Ze względu na dynamiczny rozwój rynku elektromobilności w Polsce i coraz częstszą obecność samochodów elektrycznych w przestrzeni medialnej, wybór laureatów „e-Mobility Media Awards” z edycji na edycję tego konkursu jest coraz większym wyzwaniem. Nagrodzeni dziennikarze i firmy to prawdziwi liderzy działań informacyjno-promocyjnych, edukacyjnych oraz marketingowych związanych z zeroemisyjnym transportem – mówi Aleksander Rajch, dyrektor ds. relacji zewnętrznych PSPA.
Od 1 sierpnia 2022 r. do 31 lipca 2023 r. w polskich mediach odnotowano 192 tys. publikacji na temat elektromobilności, z czego 8 tys. w prasie, 175 tys. w internecie, 6 tys. w radiu i 3 tys. w stacjach TV. Zagadnienie omawiano w blisko 6,5 tys. źródeł, z czego 46% miało zasięg ogólnokrajowy.
Źródło: PSPA