Porsche prezentuje najpotężniejsze Cayenne w historii
Porsche wprowadza na rynek najmocniejszy wariant linii swoich SUV-ów – Cayenne Turbo E-Hybrid. Nowa topowa odmiana o mocy 544 kW (739 KM) wyróżnia się doskonałymi właściwościami jezdnymi w połączeniu z wysoką efektywnością oraz imponującą wszechstronnością na co dzień. A nowe Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT jeszcze bardziej skupia się na dynamice jazdy i ma szczególnie atletyczny wygląd.
- Warianty Turbo E-Hybrid stanowią ukoronowanie linii modeli Cayenne;
- Jednostka V8 i silnik elektryczny generują maksymalną moc systemową 544 kW (739 KM) oraz 950 Nm maksymalnego systemowego momentu obrotowego;
- Nowa technika hybrydowa zapewnia większy zasięg w trybie elektrycznym i umożliwia szybsze ładowanie;
- Coupé z pakietem GT o wyjątkowej dynamice jazdy.
Porsche kompletuje gamę nowej linii Cayenne po jej udanej premierze na początku 2023 r. Portfolio kompleksowo zaktualizowanej trzeciej generacji tego cenionego SUV-a wzbogaca się właśnie o nowy wariant. Tak jak wcześniej najmocniejsze Cayenne dysponuje hybrydowym napędem typu plug-in.
Porsche udoskonaliło technikę następcy Cayenne Turbo S E-Hybrid w wielu obszarach, osiągając znaczne wzrosty – zwłaszcza w zakresie osiągów oraz zasięgu w trybie elektrycznym. Zmiany te szczególnie korzystnie wpływają na codzienną użyteczność i dynamikę jazdy. Silnik elektryczny o mocy 130 kW (176 KM) uzupełnia gruntownie zmodyfikowany 4,0-litrowy motor V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 441 kW (599 KM). Obie jednostki zapewniają maksymalną moc systemową 544 kW (739 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 950 Nm.
Osiągi Cayenne Turbo E-Hybrid z nawiązką uzasadniają jego topową pozycję – nowy wariant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 295 km/h. W porównaniu do poprzednika Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid oferuje znacznie większy zasięg w trybie elektrycznym w połączeniu z krótszym czasem ładowania. Dzięki pojemności zwiększonej do 25,9 kWh wysokonapięciowy akumulator zainstalowany pod podłogą przestrzeni bagażowej umożliwia przejechanie do 82 km wyłącznie na napędzie elektrycznym (EAER, miasto). Nowa ładowarka pokładowa AC o mocy 11 kW skraca czas ładowania przy wykorzystaniu odpowiedniej ładowarki ściennej (wallboxa) lub stacji ładowania do mniej niż 2,5 godziny, i to mimo pojemniejszej baterii.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Jaka cena za Cayenne Turbo E-Hybrid?
Nowe Turbo E-Hybrid to drugi z trzech hybrydowych wariantów linii Cayenne, które Porsche wprowadzi na rynek w 2023 r. Ceny Cayenne Turbo E-Hybrid rozpoczynają się od 863 tys. PLN. Ceny wersji Coupé zaczynają się od 880 tys. PLN.
Źródło: Porsche