PZPO: Duże firmy potrzebują pomocy, także w branży motoryzacyjnej

18.5.2020
Reklama
Reklama

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) – działając w ramach Forum Rozwoju Przemysłu – ocenia dotychczasowe starania rządu i wprowadzone pakiety pomocowe w postaci tzw. tarcz, jako niewystarczające.

Na początku szły one w kierunku ratowania mikro- i małych firm. To oczywiście bardzo ważne – ale nie stanowią one całości łańcucha dostaw w polskim przemyśle. Duże zakłady produkcyjne ze wszystkich sektorów, także z branży oponiarskiej i motoryzacyjnej, generują dużo miejsc pracy i wysoką wartość produkcyjną. Ich poddostawcami są często małe i średnie firmy. Dlatego PZPO oraz FRP apelują, aby wsparcie w kolejnych odsłonach Tarczy Antykryzysowej było kierowane do wszystkich przedsiębiorstw, bez względu na wielkość. To najważniejszy postulat biznesu w Polsce.

Reklama

 

Reklama

W sąsiednich krajach dużo wcześniej zauważono, że potrzebne jest wsparcie dla dużych firm produkcyjnych – powiedział serwisowi eNewsroom Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO). –  Cierpią one obecnie z różnych powodów, także przez zamknięcie łańcucha dostaw spowodowane kłopotami poddostawców. Kiedy przestają działać – zatrudniając kilka tysięcy pracowników w jednym zakładzie produkcyjnym – mierzą się z realnym problemem. To ważne, aby kolejna wersja pakietu pomocowego objęła duże podmioty. Tarcza Antykryzysowa 3.0 powinna uwzględniać średnie i duże firmy. Dotyczy to także większych serwisów oponiarskich, które zatrudniają nawet kilkanaście czy kilkadziesiąt – także ponad 50 – osób, co definiuje średnie przedsiębiorstwo – ocenia Sarnecki.

Źródło: eNewsroom

Reklama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama