Poluzować pompę

Gates
1.8.2008
Na podstawie informacji rynkowych oraz analizy poszczególnych przypadków stwierdzono, że uniknięcie uszkodzenia napędu w silnikach 16-zaworowych 1.4, 1.5 i 1.6, stosowanych w modelach Aranos, Assol, Aveo, Cielo, Espero, Kalos, Lacetti, Lanos, Nexia, Nubira, Rezzo i Tacuma, jest możliwe jedynie przy ścisłym przestrzeganiu odpowiednich zaleceń montażowych.

W większości przypadków uszkodzenie silnika spowodowane było błędem w procedurze serwisowej, polegającym na niepoluzowaniu pompy wody i odpowiednim jej ustawieniu. Mimo że układ wyposażony jest w napinacz automatyczny, wymaga on właściwego ustawienia. Ustawienie to dokonuje się właśnie poprzez obracanie pompy wody, umieszczonej tuż poniżej napinacza. Bezwzględnie zaleca się wymianę napinacza i koła pasowego luźnego wraz z paskiem w tym samym czasie. Zużyte łożysko (ubytek smaru, zatarcie, nieosiowość...) jest równie niebezpieczne jak zużyty pasek. Jego dalsze stosowanie może przyczynić się do przedwczesnej awarii napędu, powodując poważne uszkodzenie silnika.

Więcej w wakacyjnym numerze autoEXPERTA.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę