Polska innowacja w stacjach ładowania samochodów elektrycznych

Stacje ładowania z wirtualnym terminalem płatniczym Eway

Eway, polski operator i producent stacji ładowania samochodów elektrycznych, zakończył prace techniczne nad pierwszymi realizacjami w Warszawie i Szczecinie. Stacje wyróżnia technologia, na którą czekało wielu kierowców samochodów elektrycznych – są łatwe w obsłudze, bezpieczne, a przy tym nie wymagają jakichkolwiek aplikacji. Co więcej – po raz pierwszy w Europie zastosowano w nich zintegrowany system płatności bez fizycznego terminala płatniczego. Wystarczy opłacić zbliżeniowo usługę ładowania kartą płatniczą i naładować samochód, a terminal prześle nam fakturę lub paragon na wskazany adres mailowy. 

  • Eway wprowadza na rynek stacje ładowania samochodów elektrycznych i ma już pierwsze realizacje.
  • Stacje Eway są innowacyjne - po raz pierwszy na skalę europejską zastosowano w nich wirtualny terminal płatniczy. Płatności dokonuje się poprzez zbliżenie karty płatniczej do ekranu stacji.
  • Ponadto są proste w obsłudze - wystarczy naładować auto, zapłacić i jechać - korzystanie ze stacji nie wymaga pobierania jakichkolwiek aplikacji.

Transformacja energetyczna przyspiesza

Eway jest polskim operatorem i producentem stacji ładowania samochodów elektrycznych nowej generacji. Firma powstała w 2020 roku z inicjatywy specjalistów od transformacji energetycznej, e-mobilności, inżynierii i biznesu. Obecnie Spółka ma już nie tylko produkt, ale i pierwsze realizacje dla swoich Klientów. Zakończono prace techniczne nad 4 stacjami. Po trwających czynnościach urzędowych będą one dostępne dla kierowców. Docelowo firma swoją ofertę kieruje do zarządców bądź właścicieli parkingów, budynków mieszkalnych, hoteli i innych miejsc, gdzie kierowca samochodu elektrycznego parkuje od kilku do kilkunastu godzin. 

Co wyróżnia stacje Eway? Obecnie standardem jest model, gdzie niemal każdy dostawca usług ładowania wymaga instalacji własnej aplikacji.  

Gdyby porównać dotychczasową sytuację w stacjach ładowania do rynku stacji paliw, to wyglądałoby to tak, że na stacji każdej sieci można zatankować tylko, jeżeli masz ich kartę lojalnościową i aplikację. To może być uciążliwe, ale też realnie ogranicza mobilność kierowców samochodów elektrycznych – mówi Karol Pawlak, Prezes Zarządu Eway.

Rozwiązanie polskiej Spółki to zmienia, a jego największym atutem jest właśnie brak aplikacji

Ładowanie samochodów elektrycznych - wreszcie bez aplikacji i zewnętrznego terminala

Dotychczas za ładowanie bez aplikacji można było płacić bez logowania do aplikacji. Problem w tym, że jedynie na tych stacjach ładowania, gdzie dodatkowo zainstalowana była kasa fiskalna i przyjmowane były płatności z góry na zadeklarowaną kwotę, bez możliwości wystawienia faktury.

W stacjach ładowania Eway po raz pierwszy wykorzystano wirtualny terminal płatniczy typu SoftPos, który umożliwia dokonywanie płatności bezpośrednio na ekranie stacji ładowania. Proces jest prosty, intuicyjny i składa się z dosłownie kilku kroków. Po podłączeniu samochodu elektrycznego do stacji ładowania użytkownik może zapłacić za pośrednictwem zbliżeniowych kart płatniczych, w tym ich wirtualnych nośników, czyli smartfonów i zegarków. Rozliczenie i wystawienie faktury jest wykonywane w pełni automatycznie przez zainstalowane w urządzeniach oprogramowanie, a faktura wysyłana jest w czasie rzeczywistym na adres email kierowcy.

Zarabianie na elektromobilności

Eway oferuje swoim Klientom nie tylko urządzenia fizyczne, ale cały system bezpiecznego i prostego ładowania samochodów elektrycznych. Współpraca realizowana jest także w modelu podziału zysków. Dzięki temu właściciele lub zarządzający stacjami zarabiają na każdym ładowaniu. 

Stacje ładowania Eway są produkowane w Polsce i spełniają najwyższe europejskie normy. Dzięki wytrzymałej obudowie są odporne na czynniki atmosferyczne. Komponenty wykorzystywane do ich produkcji są wytwarzane w Europie i USA. 

Cały proces obsługi rozliczany jest w chmurze.

–  Umożliwia to operatorom stacji ładowania monitorowanie i zarządzanie infrastrukturą z dowolnego miejsca. Dane dotyczące ładowania, w tym informacje o stanie stacji ładowania, przepustowości, zużyciu energii i innych parametrach, mogą być gromadzone i analizowane w czasie rzeczywistym. To pozwala na optymalizację działania infrastruktury, identyfikację problemów i szybką reakcję w przypadku awarii czy nieprawidłowości – podsumowuje Karol Pawlak.

Źródło: Eway
 

Tagi artykułu

autoEXPERT 12 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę