Półosie i przeguby
NTN-SNROferta NTN-SNR dotycząca aftermarketu zostaje powiększona. Oprócz znanych łożysk oraz zestawów piast z łożyskami logiem NTN-SNR oznaczone będą także kompletne półosie napędowe oraz przeguby homokinetyczne wraz z osłonami.
W układzie napędowym stosuje się po 2 przeguby homokinetyczne, które gwarantują równą prędkość obrotową koła podczas jazdy nawet po ciasnych łukach, nie powodując szarpania, jakie jest zauważalne w przypadku przegubów Cardana.
W swoich przegubach NTN-SNR stosuje technologię tradycyjną, bazującą na 6 kulach w przegubach wewnętrznych i zewnętrznych. Oprócz tego ze względu na wymagania producentów pojazdów związane ze zmniejszaniem emisji CO2 NTN-SNR opracowała na pierwszy montaż przeguby homokinetyczne z 8 kulami.
Kompletne półosie napędowe, których poprawna praca jest zależna od jakości przegubów. Do produkcji wszystkich swoich półosi napędowych oraz przegubów homokinetycznych (CVJ) firma NTN-SNR używa wyłącznie komponentów o wysokiej jakości od producentów OEM. Są one poddawane badaniom stanowiskowym w swoich własnych ośrodkach badawczych, zgodnie z wymogami międzynarodowymi i wymaganiami klienta.
Kompletna półoś napędowa przechodzi wiele różnych prób:
- Próby wytrzymałościowe i zmęczeniowe są przeprowadzane na półosi kompletnej, a także na przegubach zewnętrznych i wewnętrznych, drążkach łączących (pustych i pełnych), trójnogach, wielowypustach i połączeniach spawanych.
- Statyczne lub quasi-statyczne badania wytrzymałościowe (pojazd podjeżdżający pod krawężnik z pełną blokadą kierownicy).
- Badania bezpieczeństwa, ważne dla producentów pojazdów (badanie to symuluje zbyt szybkie zwolnienie sprzęgła, co powoduje poślizg koła).
- Badania wibracji i hałasu (NVH): badanie to jest przeprowadzane przez niewielu producentów OEM półosi napędowych. Dzięki badaniu można upewnić się, że wał napędowy działa poprawnie pod względem akustycznym, co pomaga utrzymać hałas i wibracje w pojeździe na poziomie minimalnym. Wykwalifikowani technicy firmy NTN-SNR rutynowo przeprowadzają takie badania, aby pomóc utrzymać wysoką jakość produktów CVJ.
Ponieważ osłony są najbardziej wrażliwymi komponentami półosi napędowej, przeprowadza się kilka rodzajów badań, aby upewnić się, że działają one poprawnie:
- badania trwałości i wytrzymałości na ekstremalne temperatury (od –40°C do +135°C, dla niektórych zastosowań może być to +165°C),
- badania dylatacyjne do zmierzenia odkształcenia osłony ze względu na wirowanie smaru.
Bez przejścia prób półosie napędowe nie są certyfikowane przez producentów pojazdów, nie spełniają specyfikacji producentów pojazdów, lub nie są z nimi zgodne. Półosie napędowe niepoddane próbom lub niecertyfikowane, mogą być niebezpieczne. Źle wykonana półoś napędowa może powodować problemy, takie jak pękanie wewnętrznych lub zewnętrznych przegubów. Może to być nawet przyczyną utraty koła.
Półoś napędowa kompletna (DK…) obejmuje:
- całkowicie zmontowaną półoś,
- elementy montażowe, takie jak nakrętki, śruby, klamry.
Półoś napędowa jest montowana w fabrykach NTN-SNR, kompletna i gotowa do zamontowania.
Przegub zewnętrzny z osłoną (OJK…) jest wstępnie zmontowany i obejmuje:
- zewnętrzny pierścień zmontowany (z pierścieniem wewnętrznym, koszyczkiem i kulami, ewentualnie z pierścieniem ASB® i pokrywą przeciwpyłową),
- elementy montażowe, takie jak nakrętki, śruby, klamry,
- odpowiedni zestaw osłony z opaskami, pierścieniami Segera i smarem,
- pierścień ustalający od strony mechanizmu różnicowego.
Zestaw osłon przegubów (OBK…) zawiera:
- osłonę, opaski, pierścienie Segera i smar,
- elementy montażowe, takie jak nakrętki, podkładki śrubowe itp.,
- a także elementy dodatkowe do przegubów wewnętrznych, takie jak sprężyny, nakrętki.







