Podsumowanie Konferencji EuroWarsztat 2023
W czerwcu odbyła się coroczna Konferencja Sieci EuroWarsztat, która zawsze stanowi doskonałą okazję do wymiany wiedzy, nawiązania kontaktów biznesowych oraz podniesienia kompetencji.
EuroWarsztat w swoich planach, oprócz rozszerzenia sieci, ukierunkowany jest przede wszystkim na jakość i najnowsze technologie. Rozwój w takim tempie i skali byłby znacznie utrudniony, gdyby nie solidne fundamenty, jakie daje obecność w GPC, AAG, Groupauto International.
Bycie częścią organizacji zakorzenionej i aktywnej w największych strukturach światowych daje również możliwość dotarcia do najważniejszych informacji i trendów mających kluczowy wpływ na rynek, a także możliwość podjęcia działań, które są odpowiedzią na bardzo poważne wyzwania rynkowe. Debata właśnie o tych wyzwaniach z udziałem Zarządu oraz Managementu GA CEE rozpoczęła tegoroczną konferencję. Poruszono tematy dotyczące:
- Dostępu do danych;
- Wyzwań związanych elekromoblinością;
- Rozwoju sztucznej inteligencji;
- Powstawaniu nowych zawodów;
- Analizie Big Data in.
Druga część konferencji poświęcona była analizie rynku warsztatów samochodowych w Polsce oraz działań organizatorów sieci, które są efektem właśnie tych badań i analiz. Nieustannie zmieniający się rynek, nowości technologiczne, wzrost parku samochodowego w Polsce, w tym wzrost udziału samochodów elektrycznych na drogach, zmiana klientów docelowych warsztatów oraz profilu klienta to tylko niektóre z wyzwań, z którymi należy się zmierzyć.
Swoje zdanie, w formie interaktywnych ankiet, mieli także okazję wypowiedzieć sami uczennicy konferencji. Wyniki ankiet dały obraz problemów, z jakimi najczęściej mierzą się właściciele serwisów.
Pozwoliły one także ocenić, które z działań Groupauto CEE najbardziej wpływają na realne korzyści dla EuroWarsztatów. Nie zabrakło również dawki motywacji – budowanie lojalności klienta, zmiany technologiczne, zmiany warsztatu w oczach klienta i budowanie konkurencyjnej marki – to wszystko poruszone było na Power SPEECH Wojciecha Herry.
Integralną częścią Konferencji EuroWarsztat była zainaugurowana w ubiegłym roku sieć NexDrive, dedykowana obsłudze pojazdów z napędami alternatywnymi. Część merytoryczna zawierała wiele danych rynkowych, które prezentowały wzrost ilości pojazdów niskoemisyjnych poruszających się po polskich drogach, rozwój infrastruktury ładowania, ale również udział takich pojazdów w aktualnym parku samochodowym i ich duże znaczenie w przypadku rejestracji nowych pojazdów.
Zaprezentowano także wyniki badań, według których wyraźnie rośnie u użytkowników chęć zakupu pojazdów z EV/PHEV jako następnego auta w przyszłości. Jednym z elementów było pokazanie, jak ważnym jest rozszerzenie usług i przystosowanie się warsztatów do obsługi takich pojazdów.
Zarówno pod kątem pozyskania odpowiedniej wiedzy i know-how, ale także odpowiedniego przygotowania serwisu w kontekście wyposażenia, narzędzi, materiałów ochronnych i pozyskania uprawnień przez mechaników.
Sieć NexDrive, której globalnym organizatorem jest AAG (większościowy udziałowiec GACEE) jest wielkim wsparciem dla warsztatów w tym kontekście. W konferencji brały udział oczywiście warsztaty sieci NexDrive, których to liczba regularnie wzrasta. Aktualnie sieć NexDrive liczy 12 serwisów.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Jak co roku pojawiła się okazja do spotkania z partnerami, dostawcami i strategicznymi sponsorami podczas targów. Uczestnicy mogli zapoznać się z różnorodnością części i wyposażenia na stoiskach producentów oraz prowadzić krótkie rozmowy w dedykowanej strefie.
Na targach pojawiły się również systemy ładowania, elektryczny samochód Formula Student oraz model demonstracyjny Tesli, co stanowiło początek nowego cyklu szkoleń dotyczącego pojazdów napędzanych alternatywnymi źródłami energii – NEXDRIVE & NRF TOUR.
Uczestnicy mieli okazję porozmawiać z technikami, którzy na co dzień obsługują tego typu pojazdy. Właściciele serwisów NexDrive otrzymali pakiety startowe, które podniosą standardy wizualne ich serwisu oraz będą służyć do promocji marki na lokalnym rynku.
Przynależność serwisów do sieci EuroWarsztat daje możliwości rozwoju i budowania silnej, niezależnej marki. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu i rzetelnej pracy serwisów zostały one wyróżnione na arenie międzynarodowej, dając przy tym znaczącą motywację wszystkim uczestnikom sieci.
Spośród międzynarodowego grona EuroGarage polskie serwisy sieci EuroWarsztat nagrodzone zostały aż w czterech kategoriach w konkursie World-Class Workshop 2022: Branding, Fleet Service, Performance, World-Class Workshop. Dyplomy dla wyróżnionych serwisów zostały wręczone przez Robert Stevens – Dyrektor ds. Sieci Warsztatowych i Technologii podczas uroczystej kolacji.
Źródło: Groupauto CEE