Podsumowanie Konferencji EuroWarsztat 2023

Podsumowanie Konferencji EuroWarsztat 2023 Fot. Depositphotos

W czerwcu odbyła się coroczna Konferencja Sieci EuroWarsztat, która zawsze stanowi doskonałą okazję do wymiany wiedzy, nawiązania kontaktów biznesowych oraz podniesienia kompetencji. 

EuroWarsztat w swoich planach, oprócz rozszerzenia sieci, ukierunkowany jest przede wszystkim na jakość i najnowsze technologie. Rozwój w takim tempie i skali byłby znacznie utrudniony, gdyby nie solidne fundamenty, jakie daje obecność w GPC, AAG, Groupauto International.

Bycie częścią organizacji zakorzenionej i aktywnej w największych strukturach światowych daje również możliwość dotarcia do najważniejszych informacji i trendów mających kluczowy wpływ na rynek, a także możliwość podjęcia działań, które są odpowiedzią na bardzo poważne wyzwania rynkowe. Debata właśnie o tych wyzwaniach z udziałem Zarządu oraz Managementu GA CEE rozpoczęła tegoroczną konferencję. Poruszono tematy dotyczące:

  • Dostępu do danych;
  • Wyzwań związanych elekromoblinością;
  • Rozwoju sztucznej inteligencji;
  • Powstawaniu nowych zawodów;
  • Analizie Big Data in.
zarzad_euro_warsztat_2023_konferencja_debata Groupauto CEE

Druga część konferencji poświęcona była analizie rynku warsztatów samochodowych w Polsce oraz działań organizatorów sieci, które są efektem właśnie tych badań i analiz. Nieustannie zmieniający się rynek, nowości technologiczne, wzrost parku samochodowego w Polsce, w tym wzrost udziału samochodów elektrycznych na drogach, zmiana klientów docelowych warsztatów oraz profilu klienta to tylko niektóre z wyzwań, z którymi należy się zmierzyć.

Swoje zdanie, w formie interaktywnych ankiet, mieli także okazję wypowiedzieć sami uczennicy konferencji. Wyniki ankiet dały obraz problemów, z jakimi najczęściej mierzą się właściciele serwisów.

Pozwoliły one także ocenić, które z działań Groupauto CEE najbardziej wpływają na realne korzyści dla EuroWarsztatów. Nie zabrakło również dawki motywacji – budowanie lojalności klienta, zmiany technologiczne, zmiany warsztatu w oczach klienta i budowanie konkurencyjnej marki – to wszystko poruszone było na Power SPEECH Wojciecha Herry.

Integralną częścią Konferencji EuroWarsztat była zainaugurowana w ubiegłym roku sieć NexDrive, dedykowana obsłudze pojazdów z napędami alternatywnymi. Część merytoryczna zawierała wiele danych rynkowych, które prezentowały wzrost ilości pojazdów niskoemisyjnych poruszających się po polskich drogach, rozwój infrastruktury ładowania, ale również udział takich pojazdów w aktualnym parku samochodowym i ich duże znaczenie w przypadku rejestracji nowych pojazdów.

Zaprezentowano także wyniki badań, według których wyraźnie rośnie u użytkowników chęć zakupu pojazdów z EV/PHEV jako następnego auta w przyszłości. Jednym z elementów było pokazanie, jak ważnym jest rozszerzenie usług i przystosowanie się warsztatów do obsługi takich pojazdów.

Zarówno pod kątem pozyskania odpowiedniej wiedzy i know-how, ale także odpowiedniego przygotowania serwisu w kontekście wyposażenia, narzędzi, materiałów ochronnych i pozyskania uprawnień przez mechaników.

Sieć NexDrive, której globalnym organizatorem jest AAG (większościowy udziałowiec GACEE) jest wielkim wsparciem dla warsztatów w tym kontekście. W konferencji brały udział oczywiście warsztaty sieci NexDrive, których to liczba regularnie wzrasta. Aktualnie sieć NexDrive liczy 12 serwisów.

Jak co roku pojawiła się okazja do spotkania z partnerami, dostawcami i strategicznymi sponsorami podczas targów. Uczestnicy mogli zapoznać się z różnorodnością części i wyposażenia na stoiskach producentów oraz prowadzić krótkie rozmowy w dedykowanej strefie.

Na targach pojawiły się również systemy ładowania, elektryczny samochód Formula Student oraz model demonstracyjny Tesli, co stanowiło początek nowego cyklu szkoleń dotyczącego pojazdów napędzanych alternatywnymi źródłami energii – NEXDRIVE & NRF TOUR.

Uczestnicy mieli okazję porozmawiać z technikami, którzy na co dzień obsługują tego typu pojazdy. Właściciele serwisów NexDrive otrzymali pakiety startowe, które podniosą standardy wizualne ich serwisu oraz będą służyć do promocji marki na lokalnym rynku.

Konferencja_EuroWarsztat_2023 Groupauto CEE

Przynależność serwisów do sieci EuroWarsztat daje możliwości rozwoju i budowania silnej, niezależnej marki. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu i rzetelnej pracy serwisów zostały one wyróżnione na arenie międzynarodowej, dając przy tym znaczącą motywację wszystkim uczestnikom sieci.

Spośród międzynarodowego grona EuroGarage polskie serwisy sieci EuroWarsztat nagrodzone zostały aż w czterech kategoriach w konkursie World-Class Workshop 2022: Branding, Fleet Service, Performance, World-Class Workshop. Dyplomy dla wyróżnionych serwisów zostały wręczone przez Robert Stevens – Dyrektor ds. Sieci Warsztatowych i Technologii podczas uroczystej kolacji.

Źródło: Groupauto CEE

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę