Platforma sprzedażowa B2B Marketparts.com oficjalnie wystartowała

marketparts.com
13.2.2020

Po kilku miesiącach od prezentacji projektu podczas paryskich targów Equip Auto, Marketparts.com oficjalnie rozpoczął swoją działalność. Od teraz producenci i dystrybutorzy części motoryzacyjnych mają dostęp do pierwszej tego typu platformy sprzedażowej B2B dedykowanej ich działalności.

Uruchomienie platformy poprzedził ponad rok prac badawczo-rozwojowych. Projekt otrzymał także wsparcie od zagranicznych inwestorów (TVS Automobile Solutions, India – Autonative, UK) w wysokości 3 mln euro.

Założycielem Marketparts.com jest Christophe Riberolle, który jest byłym dyrektorem rozwoju międzynarodowego w Mister Auto. Marketparts.com oferuje swoim użytkownikom dwa rodzaje usług:

– Globalna platforma zaopatrzeniowa dla wszystkich rodzajów dystrybutorów: tradycyjnych, sprzedawców detalicznych oraz firm internetowych (pure players).
– Platforma sprzedaży i pozbywania się zapasów dla producentów i dystrybutorów części.

Marketparts.com to rozwiązanie umożliwiające sprzedaż części od ręki i w najlepszych warunkach. Platforma została wyposażona w silnik wyszukiwarki umożliwiający przetwarzanie do nawet 2000 referencji jednocześnie, czym nie mogą poszczycić się inne platformy umożliwiające wyłącznie przeszukiwanie referencja po referencji.

Dzięki kilku milionom referencji, platforma Marketparts.com zapewnia dostęp do najszerszej dostępnej na rynku oferty części. A wszystko z optymalnym stosunkiem ceny do jakości, dzięki wielu opcjom cenowym oraz uproszczonemu procesowi przeszukiwania referencji.

Po 16 miesiącach działań badawczo-rozwojowych z dumą ogłaszamy uruchomienie platformy Marketparts.com – unikatowego i innowacyjnego rozwiązania na niezależnym rynku części. Naszym celem jest zapewnienie jak najszerszej oferty części zamiennych do pojazdów osobowych i ciężarowych oraz motocykli, przy jednoczesnej gwarancji najwyższej dostępności i atrakcyjnych cen – mówi Christophe Riberolle.

Międzynarodowy wymiar

Prowadzona w 7 językach platforma Marketparts.com już zyskała kupców i sprzedawców z 30 krajów na 5 kontynentach. Jej twórcy zamierzają podwoić ofertę i pozyskać 250 nowych dostawców, w tym 20 znanych marek producentów części.

Jakie dokładnie korzyści nowa platforma oferuje swoim klientom?

  • Dystrybutor: niezależnie czy należy do jednej z międzynarodowych grup zakupowych (takich jak ATR, GroupAuto, Temot, Global One czy Nexus), Marketparts.com jest nowym kanałem, dzięki któremu może zwiększyć swój obrót oraz marżę, chociażby wykorzystując różnice cenowe oraz różnice w dostępności części na różnych rynkach świata.
  • Producenci części: (zarówno OEM, IAM jak i inne wiodące marki) pozyskując nowych dystrybutorów dzięki Marketparts.com również mogą zwiększać swoje obroty i rozpoznawalność.
  • Firma internetowa: sprzedająca części (tzn. pure player) posiadająca magazyn z asortymentem części lub też nie, Marketparts.com będzie skutecznym narzędziem do pozyskiwania nowych dostawców i optymalizowania marży.

Źródło: Marketparts

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę