Piszczące klocki hamulcowe?

Montaż nowych klocków hamulcowych nie zawsze przyniesie zakładany efekt. Niezadowolony klient może powrócić do warsztatu z reklamacją, której przyczyny w prosty sposób można było uniknąć.
Firma TMD, właściciel marki Textar, od wielu lat współpracuje z koncernami motoryzacyjnymi już na etapie projektowania samochodu. Dzięki temu wiele opracowanych wspólnie rozwiązań trafia do fabryk na pierwszy montaż. Te same elementy, w niezmienionej postaci, przeznaczone są również na aftermarket.
Jednak montaż nowych klocków Textar w używanym pojeździe nie zawsze przywróci stan oryginalny. Podczas eksploatacji samochodu dochodzi do mechanicznego zużycia się wszystkich elementów, co w przypadku współpracujących ze sobą części może powodować nieznaczne różnice w dopasowaniu.
– Nie raz do naszego działu technicznego trafiały dopiero co zamontowane w samochodzie klocki hamulcowe. Jako przyczynę reklamacji podawano wadliwe ich wykonanie, co objawiało się uciążliwym piszczeniem w trakcie hamowania – mówi Mirosław Przymuszała przedstawiciel marki Textar w Polsce. – Badania nie wykazywały jednak żadnych nieprawidłowości, ani uszkodzeń mechanicznych. Jak się okazało przyczyną powstawania tych pisków były wyrobione już zaciski, o które ocierały się klocki hamulcowe.
Rozwiązaniem tego problemu jest innowacyjna podkładka tłumiąca drgania Textar Q+. Jest to wykonany z najwyższej jakości blachy element, który za pomocą specjalnego kleju nakłada się bezpośrednio na powierzchnię klocka stykającą się z zaciskami hamulcowymi. W efekcie odczuwalne dla kierowcy i pasażerów drgania oraz piski zostają niemal w 100 procentach zminimalizowane.

– Dla mechanika serwisowanie używanych, nierzadko ponad 10-letnich, samochodów jest trudnym zadaniem. Mają one małą wartość rynkową, stąd ich właściciele nie są skłonni ponosić dodatkowych kosztów – mówi Jakub Ślusarczyk, właściciel serwisu Ślusarczyk Auto w Tarnowie. – O ile kierowcy mają świadomość, o konieczności regularnej wymiany klocków hamulcowych, to trudno przekonać ich do inwestycji w nowe zaciski w miejsce zużytych. W tym przypadku zastosowanie podkładki tłumiącej drgania Textar Q+ jest dobrym ekonomicznie i wystarczającym rozwiązaniem.
Podkładka tłumiąca drgania Q+, podobnie jak wszystkie produkty marki Textar, przewyższa surowe wymagania dyrektywy UE określone dla standardu ECER90.
Źródło: Informacja prasowa TEXTAR