Pirelli świętuje 30-lecie obecności w Polsce. Oto plany rozwoju na 2023 rok

Konwent Pirelli, czyli święto 30-lecia marki w Polsce Pirelli

Pirelli obchodzi w tym roku dwa okrągłe jubileusze: 30-lecie funkcjonowania firmy w Polsce oraz 150-lecie globalnej działalności. W dniach 8-10 grudnia br. w hotelu Crystal Mountain w Wiśle odbył się uroczysty konwent Pirelli, na który przedstawiciele polskiego oddziału włoskiej marki zaprosili swoich najważniejszych partnerów, aby uczcić dotychczasową współpracę, wymienić doświadczenia, porozmawiać o planach i oczekiwaniach na nadchodzący rok.

Znajdujemy się obecnie w historycznym momencie dla całego rynku motoryzacyjnego, w którym producenci samochodów obrali kierunek w stronę elektromobilności. Zgodnie z domeną i wartościami naszej marki, które mówią o znaczeniu drobnego elementu łączącego pojazd z nawierzchnią, jestem przekonany, że jego istota jest nieoceniona dla dalszego rozwoju rynku. Wysoka moc i moment obrotowy tracą znaczenie bez ich właściwej kontroli – powiedział Marcin Wieteska, Dyrektor Generalny Pirelli w Polsce.

Podczas Konwentu poruszone zostały najważniejsze rynkowe trendy w Polsce i Europie oraz kwestie związane ze zmianą zachowań konsumenckich i postrzeganie opon pod względem przykładania uwagi do jakości i skuteczności działania produktów.

30 lat historii w Polsce

Oficjalne przedstawicielstwo Pirelli w Polsce zostało założone w 1992 r. Od tego momentu firma rozpoczęła budowanie zespołu nad Wisłą oraz sieci partnerów handlowych. W 1994 r. pojawiła się pierwsza reklama telewizyjna włoskiej marki opon, która podkreślała skuteczność opon zimowych w trudnych warunkach pogodowych. Stała praca nad wizerunkiem i budowanie świadomości wśród klientów pozwoliły Pirelli osiągnąć pozycję lidera w segmencie opon homologowanych o wysokich osiągach.

Konwent_Pirelli_30lecie Pirelli

Rozwój oferty opon homologowanych

Pirelli kładzie duży nacisk na rozszerzanie portfolio produktów homologowanych według filozofii „Perfect Fit”, której nadrzędnym celem jest stworzenie idealnej synergii pomiędzy oponami i samochodem. Najnowsze osiągnięcia technologiczne pozwalają inżynierom firmy na tworzenie cyfrowych modeli opon, które mogą dokładnie skalibrować i przetestować przed zbudowaniem ich fizycznego prototypu. Taka metodologia jest szybsza, bardziej zrównoważona i znacznie wydajniejsza od tradycyjnego procesu produkcji. Zapewnia też Pirelli możliwość precyzyjnego zdefiniowania opon zgodnie z dokładną specyfikacją producenta pojazdu, a następnie przetestowania ich wirtualnie, oszczędzając zarówno czas, jak i surowce naturalne.

Elektromobilność i cyfryzacja opon

Wraz z rosnącym segmentem samochodów elektrycznych w Polsce, pojawia się coraz większe zapotrzebowanie na dedykowane opony zdolne poradzić sobie z wyższym momentem obrotowym i zwiększoną masą tych pojazdów. Oznaczenie ELECT™ na ścianie bocznej identyfikuje opony Pirelli opracowane specjalnie dla pojazdów elektrycznych i plug-in o wysokich osiągach, zgodnie ze strategią „Perfect Fit”. Obecnie Pirelli dysponuje 189 homologacjami ELECT™ i jest to najszersza oferta wśród opon skierowanych na pierwszy montaż. 

Oczywiście rozwój elektromobilności to jeden z kluczowych kierunków rozwoju branży, ale nie jedyny. Bardzo ważnym obszarem, w który Pirelli inwestuje znaczące środki w rozwój cyfryzacji opon. Opona to jeden z najważniejszych elementów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, który musi ściśle współpracować z innymi systemami bezpieczeństwa pojazdu – dodaje Marcin Wieteska.

Konwent_Pirelli_opony Pirelli

Technologia Pirelli Cyber Tyre reprezentuje przyszłość stojącą przed oponami, które zapewnią inteligentnym samochodom dodatkowy zmysł. Za ich pomocą samochody będą w stanie zidentyfikować i przewidywać potencjalne niebezpieczne sytuacje drogowe, takie jak utrata przyczepności czy zjawisko aquaplaningu. Sprawi to, że elektroniczne systemy wspomagające kierowcę, będą mogły interweniować z wyprzedzeniem. Pierwszym seryjnym zastosowaniem tego zaawansowanego rozwiązania jest McLaren Artura – hybrydowy supersamochód wyposażony w technologie zapewniające bezpieczeństwo i przyjemność z prowadzenia, w tym m.in. opony wyposażone w czujniki stale monitorujące i przesyłające dane w czasie rzeczywistym do komputera samochodu.

Nowości produktowe

W 2022 roku Pirelli zaprezentowało gamę nowych modeli opon z rodziny Scorpion, linii opon dedykowanych specjalnie dla pojazdów segmentu SUV. Obejmuje ona nowe bieżniki letnie, zimowe, jak i rosnący z roku na rok segment opon całorocznych. Jest to naturalna konsekwencja wprowadzania do produkcji nowych materiałów i technologii, a także troski o środowisko naturalne poprzez zmiany surowców w łańcuchu dostaw. Segment produktów skierowanych do samochodów typu SUV jest kluczowy dla dalszego rozwoju portfolio marki Pirelli i wyznacza obrany kierunek przez włoską markę, która planuje zwiększenie udziału w segmencie opon w rozmiarach większych lub równych 18 cali.

Gość specjalny i atrakcje konwentu

Gościem specjalnym tegorocznej edycji Konwentu był ambasador marki Pirelli – Kajetan Kajetanowicz, który w rozmowie z komentatorem F1, Mikołajem Sokołem, zdradził trochę więcej szczegółów na temat przyszłorocznych planów startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Spotkanie uświetnił koncert wybitnego polskiego piosenkarza Krzysztofa Zalewskiego oraz występ magika gwiazd, znanego z programu „Mam Talent” – Iluzjonisty Y.

Konwent_Pirelli_koncert_Krzysztofa_Zalewskiego Pirelli

Źródło: Pirelli

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę